HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.09.05. motyoo

Rövid hajtókart illene...

Rekus körökben azt rebesgetik, hogy a térd számára egészségesebb rövidebb hajtókart használni. A bölcs, tapasztalt fekvős kollégáktól olyat lehet olvasni, hogy

"a tapasztalat, hogy levágott, újrafúrt 145ös karhosszúságút használok és a néha, hosszabb tekerés után előjövő térdfájásom is elmúlt. ... ehhez még, hogy az üléspozíció beállításra FIGYELNI kell, mivel nagy mértékben javítja egy jó beállítás a komfortérzetet!"

"A kis hajtókar minden rekuhoz hasznos, de leginkább a hosszabb túrákhoz használtakhoz javallott szerintem. Ugyanis igazából az izületek kímélésére jó, illetve azoknak, akik érzékenyebbek ilyen problémákra. Vannak, akik egyszerűen egy 175-öset alakítanak át."

"A rövidebb hajtókarhossz meg igen kíméletes a térdekhez, igaz, még nem próbáltam, de a nemzetközi gyakorlatban már bevált és ez nekem elég igazolás."

Lehet is kapni ilyeneket Budakalászon, de sajnos nagyon drágák. Olcsó(bb) megoldás is létezik, pl. ez az online rendelhető hajtómű

2 komment

Címkék: tervezés rekumbens második prototípus hajtókar


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr39649895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albert András 2008.10.26. 18:21:38

Mindenek előtt: GRATULA a munkádhoz, és a bloghoz is! Bár már én is itt tartanék (a saját fekvővel)...
Nagyon sokat tanultam az eszmefuttatásaidból, pedig alapvetően ismertem ezt az átalakítási lehetőséget. Az viszont, hogy közkinccsé teszed az apró nyűgöket és örömöket is, nagyon klassz. Leginkább az tetszik, ahogy bevállalod, hogy minél kisebb költségvetéssel valósítsd meg az álmod. Ez ma olyan ritka, pedig szerintem egy rettentő fontos tulajdonság.
Na, ennyi bevezető után a kérdés: Milyen élettani hatás lehet amögött, hogy a rövidebb hajtókar jobb??? Szerintem alapvetően hátrány a nagyobb kifejtendő erő (a kis nyomatéki kar miatt), meg az izületeknek sem értem, miért jó a kis kitérésekkel végzett periodikus mozgás? Én egyszer egy Nazca Pioneert hajthattam egy rövid ideig, annak szokásos 175-ös hajtókarja volt, de nem tűnt kényelmetlennek. Szóval nem értem az "általános vélekedést"... ez nem ugyanolyan tévhit, mint pl. a vázanyagok rugalmasságával magyarázott kényelmesség/ kényelmetlenség (hagyományos bringáknál)?

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2008.10.27. 11:04:16

Köszönöm az elismerést, jól esik :) Örülök, hogy találsz/találtok használható információkat!

Én is sokat gondolkoztam a rövid hajtókar előnyein, hátrányokat, ahogy Te is írtad, sokkal gyorsabban találtam: nagyobb erőt kell kifejteni a rövidebb erőkar miatt, ez valószínűleg a térdizületet is jobban terheli. A rövidebb hajtókar lényege viszont talán az, hogy kevésbé kell behajítani a térdedet. Ennek egyik előnye (felső kormányos fekvőn), hogy nehezebben vered be a térded/combod a kormányba. Másik előny pedig az lehet, hogy a térdizület kevesebbet, rövidebb úton mozog. Nem vagyok otthon orvosi anatómiában sem pedig sportorvosi dolgokban, de lehet, hogy akinek baj van a térdével, nagoyn sokat számít egy kis mozgás megspórolása is.
Az is lehet persze, hogy ez baromság... akinek van jobb ötlete, ne tartsa vissza!

Egyelőre én sem alakítottam át a 175-ös hajtókaromat rövidebbre, így is teljesen kényelmesen használható - bár (a monociklimen kívül) még sosem próbáltam rövid hajtókaros masinát.
süti beállítások módosítása