Miután tegnap megválaszoltam Murla kommentjét, elgondolokodtam, lehetne-e még optimalizálni a láncvezetésen, hogy mínél kisebb törések legyenek a feszített oldalon.
A szempontok tehát:
- a váz eredeti hajtóművének (pontosabban a hátsó villa forgáspontjának) közelében kell elhaladnia a láncnak, így a tekeréssel nem húzogatom össze a hátsó rugóstagot ("pogózás" elkerülése)
- az első teló válla fölött át kell vinni a láncot
Játék határokkal - mik az optimalizálás korlátai?
- Nem tudom megúszni, hogy legalább két törésponton keresztül menjen a lánc, így hát csak a két görgő elhelyezésével tudok játszadozni.
- Az alsó görgővel eléggé be van határolva a kezem. Kicsit lehet javítani csak a pozícióján: át tudom rakni az alsócső túloldalára. Így a lánc már valamivel hátrébb (a hátsó kerékhez közelebb) fölfelé kanyarodhat.
- A fölső görgő felel azért, hogy a villanyak fölött fusson a lánc.
- Az áthelyezett görgőkön nem haladhat visszafelé a lánc, mert beleérne először a telónyakba aztán pedig a láncvillába. Semmi gond: visszafelé a mostani görgőkön fog menni, így 4 külön helyre is kerül majd 1-1 szimpla görgő.
Le is rajzolom Nektek. Pirossal a két új görgő, amin fut a (zöld) feszített lánc előre. A jelenlegi láncvezetés helyén pedig a leendő visszafelé haladó lánc lesz - ha úgy tetszik ez látszik feketével.
Könnyen lehet, hogy valami nem jut eszembe, vagy valamit rosszul gondolok. Kommenteljetek bátran!
(Jó, jó, tudom, ezek a problémák a láncvezetéssel mind nem lennének, ha nem egy hátul rugózó montivázból kezdek építkezni...)
Utolsó kommentek