HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.01.26. motyoo

Inkább airbike?

A mai napig nem sikerült eléggé kibékülnöm a tervezett lengőorrúm elejével, valahogy csak-csak kicsit otromba maradt... Ráadásul időközben Reku Papa csinált egy gyönyörű darabot (természetesen az Elephun is bekerült a gyűjteményembe), talán be kellene végre látnom, hogy ez a megfelelő geometria. 24"-os villával - de közben maradva a 26"-os keréknél - már a homlokcsövet is elég alacsonyra lehetne tenni.

Szóval a kollegák csak úgy ontják magukból ezeket a bringákat, úgyhogy gondoltam talán ideje lenne valami máson elgondolkodni. Kicsit visszaevickéltem a flevobike-hoz, amit a lapos homlokcső miatt már korábban elvetettem. Aztán újra megláttam egy airbike-ot:

Ennek a pythonos eleje már régen is nagyon tetszett, most meg még annál is jobban, úgyhogy úgy döntöttem megpróbálom ezt egybegyúrni a lengőorrús elképzeléseimmel. A cél az, hogy a lábak között teljesen megszűnjön a vas, csak a kerék maradjon. Mindez lapos fejcsővel persze könnyen megvalósítható, de a kerékbillenés miatt ezt szeretjük legalább 50 fok fölött tartani. Ezzel a kompromisszummal a következő eredmény született:

Adja magát az alsó kormány. Az eleje lehetne 20x20-as, esetleg 30x10-es zártszelvényből. A "kormánycsapágy" pedig úgy, ahogy a Jetrike-on.

Update (jan 27.)

"Mi tartja a helyén a hajtóművet? Azt elkezded taposni, akkor lelkesen mozog majd előre-hátra. Vagy brutál anyag beiktatása a cél?" - kérdi Python kollega. Jogos kérdés. Szóval amit a fentiekre még nem rajzoltam meg, nem más, mint az epilátorhatás-talanító kerékburkolat. Aminek ráadásul van még egy szerepe is: merevíti az első villa U betűjének a két szárát. Így:

Az áthidalókra pedig ki lehet feszíteni egy anyagot, ami sárvédőként funkcionál, vagy eszkábálni valamit alulemezből. Nyári kánikulában elhagyható, csak ne keveredjek majd locsolókocsi mögé...

Update (jan 28.)

szanti1 kommentjei alapján így nézhetne ki a masina eleje:

Update (jan 29.)

Íme egy felülnézeti kép is:

6 komment

Címkék: tervezés negyedik fekvőm airbike


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr181703557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szanti1 2010.01.27. 22:31:01

Az alsó vízszintes elemet hagyd ki, vagy rövidítsed minimálisra.
A két felső merevítő csövet elöl a csapágyházhoz rögzíteném, így merevebb, és felső rögzítésű váltót is használhatsz.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.01.28. 09:59:46

Gondolod, hogy az alsó vízszintes rész nem fogja bírni a terhelést? Egyelőre amúgy rajzolási kényelemből van így: a homlokcső szögét követi a villa.
A merevítő csöveket azért így rajzoltam, hogy biztosan ne érjenek bele az első tányérokba. Ha az első rész készen lesz, lehet szabadon játszani a merevítők elhelyezésével, a végleges helyzetük majd elválik.
Természetesen köszi a kritikát meg a tanácsokat, örülök nekik!

szanti1 2010.01.28. 21:26:44

Nem a vízszintes elem teherbírása a gond, hanem hogy felesleges. Zárt háromszög alak optimális az erőátvitelre. Ekkor az elemek nincsenek hajlítva, merev, könnyű a szerkezet.
A homlokcső/ülés távolság nagynak tűnik a modellen. A jelenlegi kormánnyal körülményes a le-felszállás, mert nagyon elöl van.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.01.29. 11:12:56

@szanti1: Raktam fel egy felülnézeti képet is, amin jól látszik, hogy a kormány vízszintes része gyakorlatilag az ülőlap elejével egy síkban van (konkrétan 2.5 centivel előtte és 10 centivel alatta), szerintem ez nem zavar beszállásnál.
Az ülőlap eleje és a homlokcső távolsága csak 2 centi!
Az anyaghasználathoz mit szólsz? Váz 50x1 vagy 45x1.5-es húzott csőből (ebből készülne a hátsó villa is, kettévágva és középen behegesztve). Az eleje pedig 20x20x2-es, esetleg 30x10x1.5-es zártszelvényből. Az elején a felső merevítés pedig 10-es vagy 8-as csőből.

szanti1 2010.01.30. 22:49:43

@motyoo: Figyeld meg: a fényképen a homlokcső tengelye ~ az ülőke első harmadán megy keresztül.
A modell szerinti üléshelyzet ettől még lehet jó, de kiszállni szerintem csak behúzott fékkel lehet.
A kormányt mindenesetre megfordítanám, foggantyújával előre, így az átkötő része hátrébb esne. (Modellezd a valóságban: hogy tudsz felállni az adott magasságú ülésről ha ott a kormány.)
Az 50x1 tetszik, a csomópontokat meg kell erősíteni, jó minőségben hegeszteni. Előre is csövet tennék, 25x1.5 -öst, A felső átkötő legyen 10x1-es.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.01.31. 12:09:05

@szanti1: Köszi a tanácsokat! A továbbiakban sem kell visszafognod magad! ;)
süti beállítások módosítása