HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2013.01.22. motyoo

IPS: Independent Pedaling System - független hajtás 1.

Néhány tandemnél használják az IPS rendszert, ami kapitányt és egyszemélyes legénységét függetleníti egymástól. A vélemények megoszlanak róla, sokan szeretik pl. páros terepezéshez, viszont országútra úgy olvasom kevésbé elterjedt. Így vagy úgy, én a következő fekvőmbe szeretnék ilyet beépíteni, úgyhogy elkezdtem kutakodni kicsit.

A követelmények: legyen egyszerű és hatékony. Nehéz és energiazabáló megoldások - ezúttal ;) - nem érdekelnek.

Árul ilyet az amerikai hostelshoppe.com 240USD-ért, de ez sajnos egy szett, amit hajtókarral együtt kell megvenni. Viszont publikálnak hozzá leírást, amiből egy kicsit okosabbak lehetünk: a második oldali kép alapján úgy tűnik, hogy a hajtókar csonkjára menetet vágtak, amire felcsavarnak egy közönséges szabadonfutót. A szabadonfutó fogaskerekére pedig egy adapterrel egy nagyobb fogaskereket szerelnek, ahogy a képen is látjátok. Annyival van még megbolondítva ez a megoldás, hogy akár az elöl ülő is tudja a hátsó kereket hajtani anélkül, hogy a hátul ülő tekerne. Ehhez 3 szabadonfutót haszálnak, hátul mindkét oldalon, és elöl egyet. De ez - nekem legalábbis - most nem érdekes. 

Találtam egy szabadalmi leírást, ez is az USA-ból, ami ugyanerre vonatkozik. Ez már egyértelműen leírja, hogy az elöl ülő "kapitány" hajtóművébe egy "egyirányú csapágyazást", vagyis egy szabadonfutót építenek be. A szabadonfutót a hajtókarra, menettel erősítik fel. Igazából tetszik ez a megoldás. De nézzegessünk tovább kicsit.

Van sok tandem bringa (sőt inkább tringa) az atomiczombie-n amiken az elöl ülő akár pihengethet. Tekerés közben pedig saját áttételeket választhat magának! Van ebből gyári megoldás is, pl. a bilenky felemás tandemen. A pilóta és utas között a hajtásláncba egy váltót építenek be. Megoldásnak megoldás, de nehéz, bonyolult. És nekem ez most fölösleges. Azér rakok róla egy képet, hátha valakit lázba hoz:

Aztán találtam a témáról egy beszélgetést a cyclingforumon, a legizgalmasabb talán a következő megoldás, amit a DaVinci tandemeken használnak:

Vagyis plusz egy tengely. Rajta sok-sok szabadonfutó. Mindenki ezt a tengelyt hajtja, a tengely pedig a hátsó kereket. Ötletes, de az én esetemben ez megint csak ágyúval verébre.

Folyt.köv., addig is ha van valakinek ötlete vagy tapasztalata, örömmel venném!

Szólj hozzá!

Címkék: tandem független hajtás


A bejegyzés trackback címe:

http://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr165030652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.