HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2013.04.26. motyoo

Tandem hajtás - hogyan kössük össze?

Most találtam ezt a nagyon informatív bejegyzést a tandemeknél szokásos hajtási dilemmák összefoglalásáról a skidmark blogon. Megörültem neki, hiszen épp azon morfondírozom, hogy milyen módon lenne érdemes összekötni a hajtóműveket: bal oldali lánc és jobb oldali láncvezetés merülhet fel.

Mindegyikről olvashatunk a linkelt postban, nézzük sorban:

  1. lánc a bal oldalon: A kérdés, hogy honnan szerzek balmenetes hajtókart? 
    A probléma többféleképpen orvosolható, én a menetrögzítőtől is megkaptam a stabil eredményt, igazán stabil műszaki eredményre vágyóknak pedig az olcsóbbik módszer a hajtókarok átperselyeztetése a kívánt menettípusra. Ez egy csapásra megoldja a pedálok kérdését is, hiszen a klasszikushoz három darab jobbos kell. Patentpedálhoz még nagyobb galiba egy így menetelt karral hozzájutni. A drágábbik megoldás egy tandem hajtókarszett, ami egy csapásra megold minden problémát-csak győzd megfizetni.
    A perselyezésről pedig itt találtam egy élménybeszámolót.
  2. lánc a jobb oldalon: A kérdés, hogyan lehetne megtartani a hegymászó áttételt? 
    A jobbhajtás megoldja a tiszta oldal problémáját, de rögtön felvet másokat. Ha a kis lánckeréken van összekötve a hajtás, ugrott a hegyremászó áttételünk
    OK, nem lettünk sokkal okosabbak. Na de olvassuk csak tovább, van itt valami érdekes!
    Létezik egy olyan megoldás is, amely a három lánckeréken kívülre helyezett áthajtó lánckerékkel dolgozik. Ez esetben ha megvan a jó láncvonal, már csak az áthajtó lánckerék méretét kell úgy belőni, hogy ne zavarja a hátrafelé hajtó lánc útját, valamint az első váltót. Vagyis a nagytányérnál kisebbnek kell lennie.

Igazzából a legutóbbi miatt idéztem a fent linkelt bejegyzésből. Ez egy jópofa ötlet, leginkább az tetszik benne, hogy nem kell sem lecserélni sem pedig eldobni a meglévő hajtókart. A független hajtás kérdése persze nem megoldott, valahogy egy csapágyat kellene varázsolni az egyik tányér alá...

Szólj hozzá!

Címkék: tandem független hajtás


A bejegyzés trackback címe:

http://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr725248875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.