HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2013.05.09. motyoo

Gyári négykézlábas

Újabb kakukktojás a rekumbensblogon: egy országúti bicikli. De nem akármilyen!

Nagy öröm ez nekem, hogy eme rég dédelgetett vágyam viszaköszön egy gyári, hivatalos konstrukcióban. Nem voltam elég gyors megcsinálni a sajátot, de legalább ebből is lehet majd tanulni: http://4strikebike.com

A kardánszíjas összekötésen én is morfondíroztam, de úgy olvastam, hogy nagyobb az ellenállása, mint a hagyományos láncnak. Kérdés, hogy akkor miért választották ezt egy országútin, ahol különösen fontos a gépezet hatásfokának maximalizálása?

 

2 komment

Címkék: négykézláb


A bejegyzés trackback címe:

http://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr985290891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kisatila 2013.05.30. 20:55:29

Szia Motyoo!

Ma találkoztam Hasszannal akinek Lompi szinte legelső bringája van. Azt mondta Te is itt vagy a 11.ker ben! Nem szeretnél egy időpontot adni? Csak megnézném és 5letelnék.

NEm nem jól vetted ki (de most a képek beszélnek) a hátsó villarész egy verseny hátsó villa.
Minden egy versenybringából van. Sajnos a tuti vékony falu bevonatos csövemet elhasználtam erre a prototipusra.
Azt nem tudom ,hogy ha egyenes vázat csinálok akkor a kormány stucnit mennyire döntöm meg? A fórum azt mondja derékszöget zár be a stucni a vázzal. (elég az nem kéne jobban megdönteni?
Másik, hátsó villát érdemes teleszkóposra megcsinálni? (van egy ilyen vázam)
Akkor viszont szegény lánc hova fog beleverdesni az ingázás alkalmával?!
Vagy hagyjam az egészet a fenébe és csináljam meg merev vázasra? (szörnyen ráz már a mostani proto is)

Köszi a választ a "törődést"!

Üdv Kisatila

Ezt most másoltam ki az Email-ből és küldtem képeket is de az automata visszaküldte..!

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.05.31. 19:58:21

Nagyon szívesen találkozom, de időpontot priviben (ne kommentben) beszéljünk meg a kite pont metal kukac gmail pont com címemen. Ami közérdekű, az mehet itt továbbra is.
Szög: hagyományos rekunál adott a homlokcső szöge. Úgy kell kialakítani neki a lyukat a vázgerincben, hogy úgy álljon, ahogy szeretnéd. Függ attól, hogy milyen kerekeket, milyen geometriát használsz. Hibás gondolkodás abból kiindulni, hogy "a váz és a homlokcső milyen szöget zár be".
Teló: szerintem ha végignézed a rekus múltamat (jobb oldalt a képek alapján), rájössz a véleményemre. Eleinte full telós gépem volt, utána hátsó telós, majd jött a merev lengő 26x1.75-ös gumikkal, tavaly pedig lecseréltem a 23mm-es virsligumis outi kerékre, 8 barra fújva. Ha csak aszfalton használod, nem kell teló. 80km/h-val vidáman meg lehet ereszteni, biztonságos, legalábbis az én tengelytávom és vázgeometriám mellett.
A hátsó telós hagyományos rekunál a legcikisebb pont a pogózás. Írtam is erról többször anno, keresd vissza.
Képeket töltsd fel valahova, hadd lássam ;)