HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek:

gabord18 2017.01.09. 14:54:03

Sziasztok!

Valaki el tudja küldeni az űlés terveit.
dolhay@gmail.com -ra

Én pedalboat-ot akarok építeni.

Köszi

Bejegyzés: Faülés: 1063g

gabord18 2017.01.09. 14:43:37

Szia!

Nem jelenik meg a 3d terv.

Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet.

Bejegyzés: reCÚGbens 3D-ben

lustaság 2014.09.09. 21:48:45

Kedves Motyoo!

Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszönöm neked! Ez az utolsó ? bejegyzésed megihletett, elhatároztam hogy megpróbálom megcsinálni a kezeslábast. Először készítettem egy lengőorrút, majd megtanultam vele menni és folyamatosan finomítottam. Simán tudtam vele elengedett kormánnyal menni, gyakorlatilag 80%-ban így jártam. Most már elindulni is el tudok úgy, hogy nem fogom a kormányt, így hozzáláttam a kezeslábas átalakításhoz. Sok időmbe telt, mert sem anyagom sem szerszámaim nem voltak megfelelőek és szaktudásom sincsen. Végre tegnap használható állapotba került. Ma elmentem vele próbaútra, az elv működőképes, persze sokat kell még finomítanom rajta. Főleg emelkedőn érezni a plusz nyomatékot, úgy megyek felfelé, mintha húznának. Persze a kezeim hamar elfáradnak, nincsenek hozzászokva a terheléshez. Már 2 óra tekerés után elkezdtem fáradni, 4 óra után szinte teljesen leálltam a kézzel tekeréssel. kell pár ezer kilométer edzés, de én olyan 120-150%-os gyorsulásra számítok.
Egyelőre az egész gép teszt fázisban van, a váz nagyon kezdetleges. De most ősszel elkezdem a végleges biciklimet építeni, ami leginkább egy Cruzbike Vendettához fog hasonlítani, némi módosítással és természetesen kezeslábas hajtással.
Sokat kerestem az interneten a kezeslábas hajtást, de nagyon kevés infót találtam. Lengőorrút mindössze kettőt, egy elmosódott amerikai fényképet, illetve egy francia fazonét.
Mégegyszer köszönöm neked az ötleteket és a blogodban olvasott hasznos tanácsokat. Ezek nélkül sokkal nehezebb dolgom lett volna.
Üdvözlettel
Kupsza János

Ha el akarsz érni, a facebook rekusokk csoportjában megtalálsz, illetve a revomag fórumon Csavargó néven vagyok fenn.

Bejegyzés: Újabb négykézlábas

kisatila 2014.04.13. 10:08:11

szia!
Visszajött a levelem..+küldtem pár képet.
Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?!
Üdv Kisatila

Bejegyzés: Elméleti magaslatok

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2014.04.12. 22:19:30

@kisatila: Szia, nem csináltam. Szerettem a "mókuskormányt" (ami az Alphán volt), de mióta áttértem az alsókormányos lengőorrúra (Recúgbens), semmire sem cserélném le. Nem foglal helyet, nem veszi el a kilátást, a lengőorrú meg úgyis lábbal kormányzol :) Kütyümániásoknak legfőbb hátránya, hogy a kütyüket nehezebb elhelyezni.
Ettől még persze lehet jó az M kormány, nagyon sokan szeretik.
Nekem úgy rémlik, hogy anno tettem fel méretezett képeket M kormányokról, nyálazd át a bejegyzéseket rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s hátha meglesz.

Bejegyzés: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés

kisatila 2014.04.12. 16:07:58

Szia!

Azt kérdezném , nem csináltál-e véletlenül egy M kormányt? Tudod azt a nagyot ami alatt a lábad elfér?
Nekem most még csak olyan van amit a hasadnál kell fogni-tehát normál bringakormány. Kényelmes de gondoltam kéne egy olyat is próbálni amin mint egy csopper fogsz. Esetleg hogy tudnék csinálni, csövet hajlítani? Rajzod nincs esetleg hozzá? Vagy menjek és rajzoljam le az AM bringánál? Előre is köszi, Üdv Kisatila

Bejegyzés: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.11.28. 09:29:35

@cruela: ezen az ülésen 25-28 centi körüli a fenék alatti rész, de ezt a saját kényelmednek megfelelően érdemes megválasztani. Ha túl hosszút csinálsz, még mindig lehet belőle vágni utólag, fordítva már nehezebb. Van olyan kollega is, akinél az egész ülés alig szélesebb mint a két gerinc, kb. 15 cm - ízlések és pofonok!

Bejegyzés: Faülés: 1063g

cruela 2013.11.20. 21:26:41

Gratula az uleshez.

Egy annyit szeretnek kerdezni, hogy milyen szeles a leghosszab rud amit az uleshez hasznaltal?

Bejegyzés: Faülés: 1063g

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.11.19. 15:29:27

@Péter Sárkány: Szia, benne van a szövegben az ára (90e), de közel 3 éve megvették ;)

Bejegyzés: Eladó az Alpha

Péter Sárkány 2013.11.18. 23:23:29

Szia!

Mennyibe kerül?

Bejegyzés: Eladó az Alpha

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.10.29. 16:46:10

@trolco: Ez valami egészen hasonló elképzelés mint az én dualfine-om rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine csak megcseréled az agyváltó és láncváltó áttételeit. 40-45-ös utazót hosszú távon egyedül nem fogsz szerintem tudni kitekerni, adott esetben viszont ennél magasabb tempóra is szükséged lehet kihajtani.
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.

Bejegyzés: Recót!

trolco 2013.10.25. 20:48:24

Rekus bringán egy 48-12-es lánckerék egy másfeles high áttételű agyváltóval(remélem, árulnak ilyet vállalható áron(mondjuk 20 ezer maximum) simán kihajtható felváltva?
nem többre tervezem mint 60 tekerés percenként...és legalább 26"-os hajtott kerékkel(a kalkulátor szerint 40-45 km/h-s utazótempó várható ezzel a hajtással)

Bejegyzés: Recót!

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.06.09. 10:21:52

@kisatila: Én egy teló kedvéért nem bántamám. A tengelytáv teljesen jó, a tiédhez hasonló 2x26-os Azub-on www.azub.eu/CZ/recumbent-bike-azub-max/ a WHEELBASE: 1040 mm. A teló szvsz tök fölösleges, csak ballaszt, amennyiben aszfalton akarod használni ilyen 1.75x26 (vagy hasonló) abroncsokkal. Persze ha terep az elsődleges cél, akkor kell a teló!

Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013

kisatila 2013.06.06. 20:00:47

A mostani bringámat ami alul van,www.dropbox.com/s/um7zcib940ugw4i/F%C3%A9nyk%C3%A9p2108.jpg szeretném egy kicsit meghosszabitani (most 110 tengelytávról 125-re) Ráadásul hátra egy telós villát rakni. Sajna a telós villa nagyon hosszú.www.dropbox.com/s/opc4o4xjknek47o/F%C3%A9nyk%C3%A9p2111.jpg Pont a váz rovására. Vagy a telóbol vágjak ki de akkor már az nagyon macera.
A vázra hegyesztenék egy másik csövet felfelé ami tartaná a háttámlát és a teleszkópot-www.ambringa.hu/components/com_virtuemart/shop_image//product/35750218bf81e1a5775a3570ef4cbfac.jpg Remélem érthető és nézhető leszek! Köszönettel Kisatila

Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.06.06. 12:45:24

@kisatila: töltsd fel valahova, linkeld ide és akkor bárki mondhat véleményt!

Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013

kisatila 2013.06.05. 07:43:43

Szia! Jól hallottam beteg vagy? Nem akarnám hogy rosszabbul legyél de nem küldenél egy emil címet ahova pár képet küldhetnék zsűrizésre?
Kicsit hosszabb a hátsó telóm mint amennyit szeretnék beépíteni a vázba..
Üdv kisatila68@gmail.com

Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.05.31. 19:58:21

Nagyon szívesen találkozom, de időpontot priviben (ne kommentben) beszéljünk meg a kite pont metal kukac gmail pont com címemen. Ami közérdekű, az mehet itt továbbra is.
Szög: hagyományos rekunál adott a homlokcső szöge. Úgy kell kialakítani neki a lyukat a vázgerincben, hogy úgy álljon, ahogy szeretnéd. Függ attól, hogy milyen kerekeket, milyen geometriát használsz. Hibás gondolkodás abból kiindulni, hogy "a váz és a homlokcső milyen szöget zár be".
Teló: szerintem ha végignézed a rekus múltamat (jobb oldalt a képek alapján), rájössz a véleményemre. Eleinte full telós gépem volt, utána hátsó telós, majd jött a merev lengő 26x1.75-ös gumikkal, tavaly pedig lecseréltem a 23mm-es virsligumis outi kerékre, 8 barra fújva. Ha csak aszfalton használod, nem kell teló. 80km/h-val vidáman meg lehet ereszteni, biztonságos, legalábbis az én tengelytávom és vázgeometriám mellett.
A hátsó telós hagyományos rekunál a legcikisebb pont a pogózás. Írtam is erról többször anno, keresd vissza.
Képeket töltsd fel valahova, hadd lássam ;)

Bejegyzés: Gyári négykézlábas