HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.05.25. motyoo

Darabolás, szétszerelés, megálmodás

Mi is kell nekem a hátsó meghajtású rekuhoz a piros alapbicón túl?

  • egy 20"-os kerék (régi kettétörött kempingbicikliből maradt)
  • egy előre felerősített hajtómű
  • elvezetni a láncot a hátsó kerékhez
  • ülés
  • magas kormány (az alsó kormányzást megcsinálni nem merem bevállalni egyelőre)

A következő lesz a sorrend. Először a legrázósabbal kezdem, aztán szépen haladok a könnyebbnek ítélt feladatok felé:

  1. Hajtómű felerősítés
  2. Lánc elvezetése hátra
  3. Kormány magasítása
  4. Ülés

Akkor hát fogjunk hozzá!

1. Hajtómű rögzítés

Gerry Lauzon blogja ihlette a megoldást. Ennek a lényege, hogy a villát felcsavarozza a vázra, amibe előről rádugja a hajtóművet tartó csövet. Kiváló ötlet, ha az ember egy gyors prototípust épít!

Igyekeztem ésszel miszlikre darabolni flyerz gyönyörű (...) és hasonlóképpen tiszta (...) vázát. A szükséges rész (ami szó szerint kipottyant belőle) a hajtómű, benne a monoblokkal és egy csővel, amit fel tudok erősíteni a biciklire. Ígyhát meghagytam a vázból a nyeregcsövet és az alsócsövet is. A nyeregcső pontosan illik a villaszárra, így ezt könnyű lesz felerősíteni ha a villa már stabilan a helyén van. Viszont amennyiben gyengének bizonyul (egy 28.6 mm külső átmérőjű 1-1.5 mm falvastagságú acélcsőről beszélünk aminek a teljes hajtási energiát csavarodás, nyíródás és görbülés nélkül továbbítani illene) akkor kénytelen leszek a (majd' 10mm-rel vastagabb átmérőjű) alsócsövet használni a felerősítéshez. Bár tartanánk már ott, hogy ez kiderül...

A cél most az, hogy felerősítem a villát a vázra. Ezen lesz időm gondolkodni egy hétig, hiszen kb ennyi idő múlva jutok legközelebb a műhelybe... Addig is lássuk, mi a cél, amit el kellene érni:

Most a villát csak a fék és váltó bowdenjei tartják, de egy hét múlva remélhetőleg elkészül a tarószerkezet.

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés rekumbens első prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr23589487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.