HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.08.15. motyoo

Ülés

Az ülést nem túl meglepő módon két helyen rögzítettem: alul, a fenék alatt és hátul, kb. a lapocka aljának magasságában. A hátsó támasztóban nincs semmi érdekes: teszi a dolgát, (remélem) stabilan ellentart és persze beállítható vele a fotel dölésszöge.

Az alsó felfogatás már cifrább kicsit. Ennek az oka az, hogy a masina lift-kompatibilis kell legyen. Ráadásul itt egy elég apró liftről beszélünk, amibe egy outi még kényelmesen, de egy monti már nagyon nehézkesen fér el a kormány magassága miatt. A rekuk magassága (most nyilván nem a lowracerekről beszélek) két helyen is kritikus: kormány és ülés. Hát még ha fejtámla is van...

A kormány dönthetőségét már az első prototípusnál sikerült megdoldanom. A változtatható dőlésszögű stucninak köszönhetően a vízszintes alá dönthető a kormány, így ezzel nincs is gond. Az óriási rekus fotel, amit szintén vízszintesig kell dönteni, már egy kellemetlenebb eset. A ledönthetőségnek ráadásul ellent mond egy másik szempont, mégpedig az, hogy az ülést a lehető legalacsonyabbra szeretném helyezni. Ez a két elvárás szülte a megoldást, amit az ülés alsó felfogatásánál használtam.

Két forgáspont kürül tud elforogni az ülés: az ülés alatti forgáspont fő feladata csak annyi, hogy a dőlésszög állítást lehetővé tegye, de mivel az ülés alacsonyan van, ez nem alkalmas arra, hogy elegendően ledőljön a fotel. Ezért szükség van még egy forgáspontra, ez az a pont, ahol az ülést tartó sín hozzá van erősítve a vázhoz (pontosabban a nyeregcső elé hegesztett zártszelvényhez). Ha tehát tovább döntön az ülést, akkor a tartókonzol ekörül forog. Ekkor az ülés alatti rész megemelkedik, és kiválóan hátra lehet dönteni a vízszintesig az egészet. A történethez hozzá tartozik, hogy az ülést hátulról megtámasztó zártszelvény természetesen kiemelehető a vázból, hiszen a nyeregszárhoz van hozzáhegesztve.

Szólj hozzá!

Címkék: ülés szerelés rekumbens második prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr4599556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.