HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.09.23. motyoo

Critical Failure

Elég rosszul időzített az első hiba: a Critical Mass-ra menet széthasadt az egyik láncvezetőgörgő (görkorikerék). Szerencsére nem túl messze otthonról, így egy gyors biciklicserét követően a kritikus tömegben országútival tekertem. Közben volt időm gondolkodni, mi okozta a bajt. Ahogy az előző postban leírtam, a görgőcsapágyakk kaptak távtartókat, ideigleneseket, amik 2-3 mm-rel hosszabbak voltak a kelleténél, így a csapágyak kicsit kilógtak a kerék oldalának síkjából. Ez épp elég volt ahhoz, hogy ahol a kerék emiatt nem feküdt föl a csapágyra, ott túl kevés "hús" maradt, amit a lánc át tudott szakítani. Legalábbis jelenleg ez a teóriám.

Amúgy nagyon mókás rekuról országútira átülni: az ember törzse úgy 140 fokkal előbbre dől, a fekvőn megszokott fejtartással pedig maximum a lábamban gyönyörködhetem. A bicikli fürgesége, fordulékonysága azért kárpótol a kényelmetlenségért. Nem is beszélve a súlyáról... a bringaemelésnél rendesen meggyűlt volna a bajom a fekvővel!

2 komment · 1 trackback

Címkék: hiba rekumbens második prototípus görgő


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr56676572

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Su explicacion 2018.01.19. 17:18:31

Kapcsolat - Hello, Karrierista!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szomjasferi · http://szomjasferi.blog.hu 2008.09.24. 09:48:05

Szia!

Nem a gögrő puhább anyaga adta meg magát a láncnak?

Lehet jobban járnál, ha metamidból gyártatsz le.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2008.09.24. 10:46:41

Elképzelhető, h a puha anyag a gond. Tegnap leszedtem, meglepve láttam, hogy nem letörött az oldala ahogy gondoltam, hanem szabályosan kiszakadt a közepéből egy darab, mintha a lánc kitépte volna. Úgyhogy -ahogy Te is ajánlod- arra jutottam, hogy hosszú távon érdemes lesz a görgőket valamilyen keményebb anyagból gyártani, pl. danamid, metamid.