HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.09.26. motyoo

Láncvezetés módosítva - mostantól 'csörgőlóvé'

Bosszantja a tökéletlen láncvezetés? Helyezze át Ön is az első láncvezető görgőjét! Unja már, hogy

  • egészen kicsikét ugyan, de tekerés közben hozzáér a lába?
  • a láncvezető cső fölösleges súrlódást okoz, ezért nem halad, csak izzad?

Pozícionálja újra! Hegessze fel a görgőt a vázra, az alsócső legelejére, alulra!

Mostantól elfelejtheti problémáit! Ettől kezdve

  • egészen kicsikét sem fog a lába hozzáérni, nem olajozódik össze a nadrágszára
  • megszűnik az a felesleges ellenállás, amit a csőben súrlódó lánc korábban okozott. 

Alkalmazza Ön is az egyedülálló csörgőlóvé (csakgörgőkbőlálláncvezetés) módszert és új lendületet kap fekvése!

Nekem bevált!

Előtte Utána

 

2 komment

Címkék: szerelés lánc rekumbens második prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr14682464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Murla · http://www.ambringa.hu 2008.09.28. 11:40:52

A láncvezetés akkor jó,ha a húzott oldalon egyáltalán nincs benne törés, illetve a másik oldalon is minél kisebb. Nem csodálom, hogy eddig nagy volt az ellenállása, mert az új megoldással közelebb van az egyeneshez a láncvonal, bár nem lett tökéletes. Egyébként a láncgörgő törésében (melyet előzőleg írtál) az is közreműködhetett, hogy a húzott oldalon nagy szögben törte meg a láncot, így nagy erők léptek fel rajta...
Még egy megjegyzésem lenne: A megfelelő láncvezetőcső nem vesz el sok energiát, ha teflonos anyagból van (esetleg PA16), illetve ha csak egyenes vonalú. A képen látszik,hogy az előző esetben egyik sem valósult meg.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2008.09.28. 20:44:10

Tökéletesen igazad van: akkor optimális a láncvezetés, ha (közel) egyenes vonalban tud menni. Az én masinámnál viszont van még egy tényező:a kiindulási alap egy fully montiváz...
Anno itt leírtam már, miért megy így a lánc:
"Sajnos kénytelen vagyok ilyen sok törést rakni bele, mert ha a láncot a hátsó fogaskoszorútól egyenes vonalban vinném előre, "pogózna" tekerés közben a hátsó kerék. A montiváz tehát azt erőlteti rám, hogy a racsni és a gyári hajtókar között az eredeti úton vezessem a láncot, csak utána kapok szabadkezet."
Természetesen ha valakinek van jobb ötlete a láncvezetésre, örömmel veszem a jótanácsot!