HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.09.29. motyoo

Lehet még javítani a lánc útján?

Miután tegnap megválaszoltam Murla kommentjét, elgondolokodtam, lehetne-e még optimalizálni a láncvezetésen, hogy mínél kisebb törések legyenek a feszített oldalon.

A szempontok tehát:

  • a váz eredeti hajtóművének (pontosabban a hátsó villa forgáspontjának) közelében kell elhaladnia a láncnak, így a tekeréssel nem húzogatom össze a hátsó rugóstagot ("pogózás" elkerülése)
  • az első teló válla fölött át kell vinni a láncot

Játék határokkal - mik az optimalizálás korlátai?

  1. Nem tudom megúszni, hogy legalább két törésponton keresztül menjen a lánc, így hát csak a két görgő elhelyezésével tudok játszadozni.
  2. Az alsó görgővel eléggé be van határolva a kezem. Kicsit lehet javítani csak a pozícióján: át tudom rakni az alsócső túloldalára. Így a lánc már valamivel hátrébb (a hátsó kerékhez közelebb) fölfelé kanyarodhat.
  3. A fölső görgő felel azért, hogy a villanyak fölött fusson a lánc.
  4. Az áthelyezett görgőkön nem haladhat visszafelé a lánc, mert beleérne először a telónyakba aztán pedig a láncvillába. Semmi gond: visszafelé a mostani görgőkön fog menni, így 4 külön helyre is kerül majd 1-1 szimpla görgő.

Le is rajzolom Nektek. Pirossal a két új görgő, amin fut a (zöld) feszített lánc előre. A jelenlegi láncvezetés helyén pedig a leendő visszafelé haladó lánc lesz - ha úgy tetszik ez látszik feketével.

Könnyen lehet, hogy valami nem jut eszembe, vagy valamit rosszul gondolok. Kommenteljetek bátran!

(Jó, jó, tudom, ezek a problémák a láncvezetéssel mind nem lennének, ha nem egy hátul rugózó montivázból kezdek építkezni...)

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés lánc rekumbens második prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr23686239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.