Sikerült valamennyi tapasztalatot összeszedni a korábbi próbálkozásaimból. Az előző, összetelós változat már teljesen működőképes, sokat tanultam az építésből. Jöhet a következő, custom vázzal. Sok minden marad a régiben: így vagyok a teljes, első-hátsó felfüggesztéssel. Az, hogy a fekvőkön szükséges-e a rugózás, a rekus körökben örök vita. Én a tavalyi tapasztalataim alapján nagyon jó hasznát vettem a rugózásnak (Budapest újtai és környéke, Balaton környéke). Elöl-hátul vékony (1.25 ill. 1.1 ballonosságú) gumikkal is kényelmesen tudtam földúton kerekezni, szükség esetén pedig padkázni sem volt probléma.
Milyen legyen tehát a harmadik fekvőbringám?
- relatíve könnyű
- jó (mínél egyenesebb) láncvezetésű
- alacsony(abb) üléspozíciójú
- összetelós
- egyszerű, egyenes vázú
- és mint eddig is: költséghatékony és egyszerűen elkészíthető
El is érkeztünk az első problémához. A hátsó felfüggesztéshez egy fullos monti hátsó villáját tervezem felhasználni, pl. azt, ami a mostani masinában van. Ez viszont felvet egy kérdést: ha normálisan, hagyományos helyzetben erősítem a villát a vázhoz, akkor miatta elég magasra tud csak kerülni az ülés. Útban van a rugóstag, nem jó az egész. Az ötlet az, hogy a hátsó villát fejjel lefelé hegesztem a vázhoz.
Normálisan | Fejjel lefelé |
Ez nagyon szépen hangzik, a rugó a váz alá kerül, nem zavar, a hátsó villa háromszöge is lefelé néz, nem zavar. Viszont a rugónak is fordítva kell működnie: egy buckánál nem nyomó, hanem húzóerő lép fel a váz és a hátsó villa között. A nagy kérdés az, hogy a rugóstagot be lehet-e így építeni, hogy fog viselkedni? Vajon létezik ilyen gyári "húzó rugó" megoldás?
Utóleg előkerült egy váz alá rejtett megoldás, nem "húzórugós", hanem két forgáspontos megoldással.
Utolsó kommentek