HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.02.11. motyoo

Harmadszor is nekiállok

 Sikerült valamennyi tapasztalatot összeszedni a korábbi próbálkozásaimból. Az előző, összetelós változat már teljesen működőképes, sokat tanultam az építésből. Jöhet a következő, custom vázzal. Sok minden marad a régiben: így vagyok a teljes, első-hátsó felfüggesztéssel. Az, hogy a fekvőkön szükséges-e a rugózás, a rekus körökben örök vita. Én a tavalyi tapasztalataim alapján nagyon jó hasznát vettem a rugózásnak (Budapest újtai és környéke, Balaton környéke). Elöl-hátul vékony (1.25 ill. 1.1 ballonosságú) gumikkal is kényelmesen tudtam földúton kerekezni, szükség esetén pedig padkázni sem volt probléma.

Milyen legyen tehát a harmadik fekvőbringám?

  • relatíve könnyű
  • jó (mínél egyenesebb) láncvezetésű
  • alacsony(abb) üléspozíciójú
  • összetelós
  • egyszerű, egyenes vázú
  • és mint eddig is: költséghatékony és egyszerűen elkészíthető

El is érkeztünk az első problémához. A hátsó felfüggesztéshez egy fullos monti hátsó villáját tervezem felhasználni, pl. azt, ami a mostani masinában van. Ez viszont felvet egy kérdést: ha normálisan, hagyományos helyzetben erősítem a villát a vázhoz, akkor miatta elég magasra tud csak kerülni az ülés. Útban van a rugóstag, nem jó az egész. Az ötlet az, hogy a hátsó villát fejjel lefelé hegesztem a vázhoz.

Normálisan Fejjel lefelé

Ez nagyon szépen hangzik, a rugó a váz alá kerül, nem zavar, a hátsó villa háromszöge is lefelé néz, nem zavar. Viszont a rugónak is fordítva kell működnie: egy buckánál nem nyomó, hanem húzóerő lép fel a váz és a hátsó villa között. A nagy kérdés az, hogy a rugóstagot be lehet-e így építeni, hogy fog viselkedni? Vajon létezik ilyen gyári "húzó rugó" megoldás?

Utóleg előkerült egy váz alá rejtett megoldás, nem "húzórugós", hanem két forgáspontos megoldással.

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés rekumbens harmadik prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr44937273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.