HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.02.22. motyoo

Egy kis aszimmetria

Amikor elkezdtem gondolkodni a harmadik fekvőmön tavaly november környékén, a két alapvető kiindulási pontom az volt, hogy egyenes vázzal és normál monti hátsó villa felhasználásával építek. Rögtön látszott az a probléma, hogy a rugóstagot nem lehet hagyományosan elhelyezni, erről már volt szó itt a blogban. Az elsők között egy olyan elképzelés merült fel bennem, hogy a tagot nem a villa csúcsára, hanem a lengővillára erősítem, kb a felni vagy a gumi mellé, függőlegesen. Így kombinálódna a normál monti villa és a lengővillás (függőleges rugóstagos) megoldás, elvben jól hangzik. Keresgéltem, csinált-e már valaki ehhez hasonló aszimmetrikus rugóstag elhelyezést, de nem találtam ilyent, úgyhogy letettem róla, gondolom nem véletlenül nem vágott bele senki, biztosan túl nagy csavaró-nyíróerő lépne fel a villa felfüggesztésénél a forgásponton. Úgyhogy más megoldást kellett keresni a tag elhelyezésére, a legutóbbi ötlet az volt, hogy a tagot nem a villa csúcsából, előle, hanem fölüle indítom, ezzel ugyan lehet spórolni valamennyi helyet, de nem érzem tuti megvalósításnak.

A hétvégén nézegettem az előző postban szereplő masinákat, van-e olyan megoldás, ami közel áll az én elképzelésemhez. Kettő merült fel, a HP StreetMachine GTE és az Azub 5 és Max. Bár vízszintes taggal van mindkettő, mégsem egészen olyanok, mintha normál monti villát használnának, mert a láncvilla jóval rövidebb. Az Azubokat jobban körbeszaglászva ( thx Python) viszont látszik egy érdekesség: a tagot nem a váz tengelyén, hanem attól oldalra helyezték el. Végre egy aszimmetrikus megoldás, talán mégis lehet ilyenben gondolkodni! (És még egy: Hase Tagun) Tervezgettem, rajzolgattam, és sikerült összehozni egy olyan vázgeometriát, ami egyre inkább kompromisszumoktól mentes: a rugóstag az ideális helyzetben áll (a villa forgáspontjára képzelt kör érintőjével párhuzamosan), a lánc metszi a villa forgáspontját (ez kell a pogómentes kialakításhoz) és mindezek ellenére az ülést eléggé hátra lehet vinni és alacsonyan lehet tartani. Az ülés és a hajtótengely magassága között 10 cm a különbség (54 ill 64 cm), azt hiszem ez kényelmes pozíciót biztosít egy városi-túrázós-mindenes fekvő pilótájának.

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés rekumbens harmadik prototípus aszimmetrikus rugóstag


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr68958907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.