HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.03.14. motyoo

Ülés felfogatása

Azon morfondírozom, hogy az ülés alsó felfogatását hogyan kellene megoldani, mármint a vázhoz erősíteni. A cél az, hogy mínél közelebb kerüljön a vázhoz az ülés, és megmaradjon a lehetőség az állítgatásra: előre-hátra tolni és dönteni.

A legtöbb hely a vázgerinc alatt van, kézenfekvő lenne, hogy ide kerüljön az ülés felfogatása, az ülés "döntési forgáspontja". A váz alatti felfogatással viszont az a gond, hogy mivel messze van az ülőlaptól, ha döntöm az ülést, akkor nagyon sokat mászik el az ülőlap is, ha pedig azt alacsonyra teszem, beleütközik a vázba ledöntés közben. Ezért az ülés döntési forgáspontját a lehető legmagasabbra kell helyezni, mínél közelebb az ülőlaphoz. 

A legtöbb masinán a vázcső fölé hegesztenek egy konzolt, amihez erősíthető az ülés. Ezt azért nem szeretném, mert emelne az üléspozíción.

Mi marad? Momentán az a legjobb ötletem, hogy a vázat átfúrom, kap keresztbe erősítésként egy csövet és oda mehet be keresztbe az ülést tartó csavar. Az előre-hátra tolásra így nem a vázon fúrt lyukak, hanem az ülésre erősített -kilukasztgatott profil szolgálna. Ez így hasonló lenne ahhoz, amit az Azub 4 üléstartójánál látni. 

Nálam annyi az alapvető eltérés, hogy a vázhoz a csatlakozási pont nem a vázcsövÖN hanem a vázcsőBEN lenne. Ha ez így nem ad elég állítási lehetőséget, a vázban lehetne még egy furat, ezzel nagyobbat lehet mozdítani az ülésen előre-hátra (összesen kb 10 cm előre-hátra). Az váz átfúrása miatt valószínűleg nem kell aggódni, van ilyen megoldás gyári masinákban is mint pl. Optima OrcaCheetah. Ilyesmire gondolok:

Egy másik lehetőség a bilincses felfogatás. Egy kettészedhető bilincsre felhegeszteni egy tengelyt amihez (dönthetően) csatlakozik az ülés,a bilincs gyorszárral lenne lazítható és tologatható a vázon előre-hátra. A hátránya ennek a megoldásnak, hogy az ülést nem lehet olyan tág határok között állítani, mint az előző verziónál (kb. 5-6 cm előre-hátra) és egy kicsivel feljebb is kerül a felfogatás miatt (kb. fél centivel), mivel a forgáspont az ülőlap és a váz közé esik ebben az esetben.

A felső felfogatás egyszerűbb kérdés. Felmerülhet, hogy a felső támasztó konzolt (aminek elég nagy erőket kell elviselnie, mivel a pilóta ebbe feszül bele tekerés közben) mennyire lehet bátran elhelyezni, mennyire mehet távolra az ülés tetejétől. A gyári Optima masinákat nézegetve az derül ki, hogy a tipikus felfogatás, ha a felső konzol jobbról nézve az O betű környékén vagy annál kb. 5 centivel feljebb van (utóbbi pont az a helyzet, ahogy az előző, 2008-as fekvőmön én is használom).

Szólj hozzá!

Címkék: ülés tervezés 3d modell rekumbens harmadik prototípus


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr43997578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.