HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.03.26. motyoo

Alsó kormány

Nézelődöm, hova érdemes rakni az alsó kormányt, hova kerüljön a forgáspont. A legkönnyebben megvalósítható megoldás az alsó, de közvetlen kormányzás egy meghosszabbított stucnival, mint ezen a Toxyn:

Hátránya az, hogy a kormány csak kicsit elmozgatható, mert a markolat távol van a forgásponttól, ezért hamar beleütközik az ülésbe - bár ez minden bizonnyal csak nagyon kis tempónál, éles kanyarokban okozhat gondot. Nincs lehetőség változtatni a korányozási áttételen, mint az indirekt megoldásoknál, ami biztos jó, bár nekem nincs még vele sok tapasztalatom. A könnyű megvaslósításon túl persze még az is előnye, hogy a kormányzás közvetlen marad, mint a felső kormányos bringáknál, nem okoz bizonytalanságot az indirekt kormányzásból adódó holtjáték - bár ez nagyon kevés és gyorsan szokható.

Indirekt kormányzás esetén a kormány, vagyis a kormányszár nem a villához van fogatva, hanem a vázhoz van erősítve egy csapágy, ami a kormány forgáspontja, a villát pedig tolórudas megoldással mozgatják. Viszont más-más gyártók ezt a csapágyat más-más helyekre hegesztik fel a vázra. Az Azub gépeknél például az ülés mögé rakják a kormánycsapágyat.

Ezzel ellentétben a Nacza ennél egy jó arasszal előbbre, az ülés elé rakja a forgáspontot.

 A képről az is látszik, hogy máshova képzeli a Nacza a markolatokat is, az ülés elé, míg az Azubnál az ülés mellett vannak. Gondolom a lényeg csupán annyi, hogy a markolatokhoz mínél közelebb kerüljön a forgáspont (mármint vízszintesen), így lehet a legtöbbet forgatni, mielőtt beleakadna az ülésbe a markolat. A következő lépés tehát kitalálni, mi a kényelmes markolat-pozíció. Eddig az egyetlen alsó kormány, amihez szerencsém volt, egy Azub 5-ös az AMbringás túra alkalmával. Ez abszolút kényelmes pilótapozíciót tett lehetővé, de mielőtt hegesztésre kerül a sor, kell még másokat is próbálnom. 

 

Apropó, előbb kellene valami, amihez lehetne hegeszteni az alsó kormányt! Ehhez pedig először is össze a vázat kellene meghegeszteni. Bár a marás már elvileg elkészült, sajnos a március elejére kitűzött időpont csúszik, csúszik, csúszik, egészen április első szombatjáig.

Szólj hozzá!

Címkék: kormány tervezés alsó kormány


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr111014444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.