HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.06.26. motyoo

Kormány és dönthető stucni

A mostani stucni és kormány a célnak ugyan megfelel, jobb azért lehetne. A kormány hülye alakja miatt viszonylag közel kerül a stucni a hashoz. 

Íme a Terracycle kormányválasztéka, és a kormányok geometriája és méretei.

A stucnim egy dőlésszögbe fixálható gyorszárral, ez a Magnumnál nem is volt gond, viszont mivel az Alphában majd' 15 centivel alacsonyabban ülök, a fixen álló kormány eléggé megnehezíti a beszállást, úgy kell alá bebújni. Persze megtehetném, hogy be- és kiszálláshoz kioldom a gyorszárat, a terv mégis inkább egy dönthető stucni építése. Ezt nem gyorszárral, hanem ütközővel lehet egy pozícióba beállítani, ahonnan így bármikor előre lehet dönteni. Mint a gyári megoldásoknál.

Másik félelmem a fixen álló stucnival, hogy egy frontális ütközésnél... hát eléggé útban lenne. Az ütközős megoldású dönthető stucni ezt is megoldja, hiszen előrebillen. Felmerül viszont, hogy nem lesz-e labilis a kormányzás, ha nincs fixálva a kormány. Megoszlanak róla a vélemények, pl. ezen a fórumon beszélgetnek róla.

Gyári dönthető stucnik:

 És egy házi megoldás (köszi Piho!):

5 komment

Címkék: kormány tervezés stucni


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr381147027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piho 2009.06.26. 20:50:30

...hmmm...

...a helyzet az, hogy amikor próbálgattam az enyémet akkor zavart, hogy a kormány mozog előre hátra pláne amikor meg akartam benne kapaszkodni, így hát fixáltam de ugyan az a probléma mint amit említettél ...
...de mint tudjuk nekem még nincsenek tapasztalataim felső kormánnyal...

Piho

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2009.06.26. 21:32:27

rekuzásnál nem szabad a kormányba kapaszkodni, ki kell irtani ezt a beidegződést. helyette a hátadat az ülésbe préseled.
mint kezdő rekus én is azon kapom magam sokszor, hogy nem nyomom eléggé az ülést. ilyenkore belefeszülök, és máris jobban megy a gép, jobban irányítható, stb.
ettől függetlenül nagyon sokan nem szeretik a a dönthető stucnit. majd a gyakorlat megmutatja, nálam beválik-e. csak előbb meg kell csinálni...

mobe14 2009.07.06. 11:56:07

valaki megtudná nekem mondani, hogy egy dönthető stucni mennyi kb?

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2009.07.06. 12:41:51

@mobe14: igazán csekélység... Toxy 195 EUR, ez mai árfolyamon kb. 53000.- Azub már "csak" fele ennyi, 25000.- Jó, mi?....