HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.08.03. motyoo

Kiadások 3.

A legtöbb szempontól elégedett vagyok a harmadik próbálkozásommal. Sikeresnek ítélem a geometriát, nagyon kellemes tekerni, jó a hajtómű magassága az üléshez képest (ezen mondjuk a tavalyi géphez képest nem változtattam), kényelmes pozícióba állítható a kormány, nem akadnak össze az alkatrészek, a dönthető stucnival a ki- és beszállás álom! Kicsit könnyebb mondjuk lehetne a paripa, bár a 19 kilós végeredmény nem is rossz az Alpha váz 8 kilós önsúlyából kiindulva...

Lényeges változást már nem tervezek. Kap majd egy normálisabb rugóstagot hátulra, könnyítek az üléstartó konzolokon és a boomon, aztán ha kialakul véglegesen a láncvezetés, akkor a bilincseket behegesztett csőre cserélem majd. És nagy valószínűséggel variálok még a csomagtartón is.

Következhet tehát a költségszámítás: először az új kiadások, utána pedig beleszámolom az újra felhasznált alkatrészeket is.

Ennyit kellett rákölteni, hogy elkészüljön az új masina:

  • Donor Alpha váz (láncvilla és kapcsolódó vázrész) +
  • Donor gyerekbicikliből 20"-os első villa és homlokcső +
  • Hegesztési munkák: 15000.-
  • Csövek a vázhoz (főcső és boom): 1500.-
  • Bowdenek, bowdenházak: 2600.-
  • Gyorszárak (350/db): kb. 1000.-
  •     Váz költsége összesen kb. 20500.-
  • Outi stucni: 800.-
  • Dönthető stucnihoz villanyak: 2600.-
  • Dönthető sutcnihoz 25.4 nyeregcső: 800.-
  • Pazzaz DH stucni: 1000.-
  •     Dönthető kormány összesen 5200.-
  • Első váltó (Alivio FD-M413): 3000.-
  • Görgők (1000/db): 2000.-
  • Hátsó V-fék: 1600.-
  • Monoblokk: 2600.-
  • Kormány: 2000.-

Új kiadások összesen kb. 37000.-

Magnumból örökölt alkatrészek:

  • Első kerék: 10000.-
  • Első Shimano V-fék: 2000.-
  • Ülés és szivacs: 21000.-
  • Láncok 3db: 5700.-
  • Markolat: 500.-: 
  • Truvativ Isoflow 175 mm-es hajtómű
  • Hátsó kerék Shimano (Shimano LX 570 agy, Sun CR16 felni) 8-as fogaskoszorúval
  • Sram SX-4 váltó
  • Sram 5.0 markolatváltók: utóbbi tételek összesen kb 8000.-
  • Avid FR-5 fékkarok: 1500.-
  • Tükör: 500.-
  • Kitámasztó: 1500.- 
  • Stucniadapter (normál -> Ahead): 1200.-

Örökölt alkatrészek összesen kb. 52000.-

És egy újabb lista, ami az idő folyamán még bővülni fog. A következő alkatrészektől jobb lett/lesz a masina:

  • Shimano PD-A530 pedál: 10000.-
  • Első kerék: Vuelta AirlineOne (3200.-), Schwalbe BigApple (3400.-), Shimano Hone agy (2500.-), DT küllők (1800.-), fűzés (3000.-): 13900.-

 Teljes költség kb. 114.000.-

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr741160710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.