HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.02.08. motyoo

Stabilitás, manőverezhetőség - mennyire számít az utánfutás?

Látván az airbike terveit, megdöbbentem a 19 centis utánfutáson. Nagyon sok! Hogyan lehetséges ez? Korábban már írtam kicsit az utánfutásról, meg van kalkulátor a Jetrike oldalán is, de egyik alapján sem kellene ennyinek lennie.

Vagy mégis? Hátha kiderül, ha kicsit bepillantunk az egynyomon haladó járművek stabilitásvizsgálati módszereibe. Akkor már kezdjük rögtön egy olyan leírással, ami kifejezetten a biciklik utánfutásának meghatározására készült (köszi a linkeket, Rekupapa!)

Ezekből indultam ki:

http://home.earthlink.net/~wm.patterson/index.html
http://www.calpoly.edu/~wpatters/wave1.html

Utánfutás

Szimbólumok jelentése
A tengelytáv
B hátsó tengely és tömegközéppont vízszintes távolsága
h tömegközéppont magassága
Kx tömegközéppont körüli forgás sugara
M a bicikli és pilóta együttes tömege
β  homlokcsőszög kiegészítőszöge
δ  homlokcsőszög
Nf  az elsőkerékre ható erő talajra merőleges komponense (Wt*B/A)
R  első kerék sugara
Rh  kormány forgástengelye és a markolat közötti távolság
S  villa elhajlás (keréktengely és a kormányzási tengely távolsága)
T  utánfutás
Wt  a bicikli és pilóta együttes súlya
Kx együttható éréke (átlagolt mérések alapján)
Álló ember becsült érték 0,5
Hagyományos biciklista 1 mérés alapján 0,36
Rekumbensen 90 fokos üléssel 1 mérés alapján 0,44
Rekumbensen 60 fokos üléssel 8 mérés alapján 0,41
Rekumbensen 45 fokos üléssel 5 mérés alapján 0,35
Rekumbensen 20 fokos üléssel 2 mérés alapján 0,31

Tmin

A minimálisan szükséges utánfutást a következő egyenlettel lehet kiszámolni:

Tmin = K5 * (B / M)* (1 / Kx2 +1 / h2)

A K5 együttható normál kormányzás esetén 2,4, de egészen 1,2-ig csökkenthető ha finom, enyhe kormányreakciót akarunk.

Ez az egyenlet alapvetően arra szolgál, hogy előre-hátra tologatással (azaz a B paramétert változtatva) megtaláljuk az ülés megfelelő helyzetét.

Kerékbillenés

A kerékbillenést a következő egyenlettel lehet kiszámolni:

Flop = Nf * T * sin(β)

A mértékegysége newton/radián, normális esetben 50 és 200 közé esik az értéke, de semmiképpen sem legyen több 300-nál. 

Tmax

A maximálisan tolerálható utánfutást a következő egyenlettel lehet kiszámolni:

Tmax = Flop * Rh/(Nf * cos(β))

Ezzel az egyenlettel lehet meghatározni a megfelelő homlokcsőszöget.

T

A tényleges utánfutást pedig így kapjuk:

T = (R * sin(β) - S) / cos(β)

Ennek az egyenletnek a segítségével meghatározható a megfelelő villaelhajlás.

Számoljunk!

Nincs más hátra, mint adaptálni a fenti mérési módszereket az aktuális terveimre. Elkezdtem számolgatni, aztán nagyon gyorsan rájöttem arra, hogy kézzel beirogatni a próbálkozásokat egy örökkévalóság, ráadásul elgépelni is könnyű ezeket a képleteket. Egy-egy zárójel lemarad, máris kész a fals eredmény. Szóval úgy döntöttem, hogy csinálok egy online kalkulátort erre a célra, ezzel legalább Ti is tudtok kicsit játszani.

Szólj hozzá!

Címkék: tervezés stabilitás utánfutás


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr561726818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.