HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.02.10. motyoo

Kormánycsapágy helyett központi csukló

Helytakarékosság szempontjából a legjobb megoldás egy ipari csapágyas központi csukló. Nem én leszek ebben sem az első, nézzük hogyan csinálták ezt elődeink!

Dirk Bonne bébipythonján

Homlokcső: 40/32/26 mm, 45.6 mm hossz 
Befogó: 6 mm laposvasból
Tengely: M12 csavar

Csapágy: SKF 7201 BEP

(12/32 mm, ferde hatásvonalú egysoros golyóscsapágy)

Tervek

Készen

Jetrike-on

Homlokcső: 42.4/37/32.6 mm, 70 mm hossz
Befogó: 6 mm laposvas
Tengely: esztergált 20/17/12.7 mm
Csapágy: 6003 vagy 7003

Tervek

Készen

Az eredeti flevon

Homlokcső: 45/42/37 mm, 52 mm hossz
Befogó: más megoldással
Tengely:  ilyen
Csapágy: SKF 32004X és SKF 30203

Tervek

Készen

MINIBI-n

Homlokcső: ?
Befogó: ?
Tengely: M12 csavar

Csapágy: SKF 7201 BEP

(12/32 mm, ferde hatásvonalú egysoros golyóscsapágy)

Tervek

Készen

 

Update: Chinkara központi csuklója

Szóval így építenek ők. Nálam még csak a forma biztos:

a konkrét méretezés még kérdés, ezt a választott csapágy típusa fogja meghatározni.

5 komment

Címkék: python tervezés csukló negyedik fekvőm lengőorrú


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr671746056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piko 2010.02.11. 19:58:41

Én a normál kormánycsapágyakat használtam. Ott van Lompinál, ( ami megmaradt vázból) a tied lehet… Bár ezekhez a tervekhez nem tudnád felhasználni.
img5.tar.hu/lpl/size2/37241242.jpg
A rajzok alapján ismét eljutsz a Chinkarához :) ami valójában egy dizájnos Flevo.
www.pedersenbicycles.com/chinkara.htm
LPL

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.02.11. 20:46:29

@Piko: Köszi, olyan anyagom már bőven van, ami erre épp nem jó:) Vázmaradékok tipikusan, de hát ez mindannyiunknál így van gondolom.

A Chinkarához képest az lesz a legfőbb különbség, hogy alacsonyabban lesz jóval az ülés. Na meg a geometria is más: nekem most nagyon bejön, hogy semmi sem lesz a lábam között :) Egyébként szerintem közelebb áll a Ti lengőorrúitokhoz, azoknál csak 5 fokkal laposabb a homloka az enyémnek, minden más kb ugyanolyan. Csak épp tök máshogy néz ki az eleje miatt, de az csak átverés;)

Csak már kezdeném el csinálni!....

Piko 2010.02.11. 21:09:38

Az alap koncepciót tekintve ez mind "egykutya". Hívhatjuk Flevonak, Chinkaranak, Cruse bike-nak, Elephun-nak vagy lengőorrúnak.
Kezdőként az 56 fok vált be, de most már inkább a 70 felé mennék. Azzal fordulékonyabb...

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.02.11. 22:21:04

@Piko: Vagy aribike-nak. Csak ne FWDMBB-nek, mert azt túl könnyű kimondani ;) Amikor próbáltam az első lengődet, nekem teljesen jónak tűnt a 55 fok. A mostani terveim geometriáját viszont csak 50 fokkal lehet tartani, úgyhogy ez marad. Bíztató mindenesetre, hogy a flevók 45 fokával is sokan elégedettek voltak. Az 50 fokos airbikeból pedig szinte sorozatgyátás is volt, úgy tudom néhány száz darab ment el. Próba-szerencse, legrosszabb esetben nem válik majd be. Ha meg igen, akkor én gazdagabb leszek egy frankó masinával, Ti pedig egy értékes tapasztalati hírrel. Esetleg még egy próbakörrel is...

Piko 2010.02.12. 11:44:51

@motyoo: Vagy ARIBIKE-nak, bár ez szerintem airbike akart lenni. :)
Tapasztalatom szerint a laposabb szögek esetén pl.: 50 fok, az egyenes futása jó a gépnek és nagy a flopp. A hajtási reakciók kevésbé érződnek. Az alsókormány miatt a lábakra több kormányzási teher kerülhet. Szűkebb fordulók nagyobb gyakorlatot igényelnek.
A hegyesebb, pl.: 70 fokos homlokcsőszög esetén több gyakorlás szükségeltetik a hajtási reakció kiküszöböléséhez (lengőorr), kisebb a kerékbillenési hajlam, ( flopp 90 foknál már nulla!) A fordulók könnyebbek és kevésbé igénylik a lábak segítségét.
Amennyiben döntenem kellene, akkor az alsókormány kialakítása esetén tartanám meg az 50 fok körüli homlokcső szöget. Felsőkormány esetén inkább 60 fölöttit.
Javaslom, hogy egyeztessél Levivel egy próba körre, neki 50 körüli... (a homlokcső szöge :)) Egymás után felülve a két gépre látványos a különbség.
Jó idő esetén Margitszigeten a hétvégén.