HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.02.16. motyoo

Alakulnak az FWDMBB tervei

Azon morfondíroztam, mi is ez pontosan? Kategóriájában természetesen egy FWDMBB (azaz Front Wheel Drive Moving Bottom Bracket), vagyis elsőkerékhajtású lengőorrú. De nem a szokásosok közül való. Persze a különféle megvalósítások, a LompiBike-ok és Elefántok (hogy a legnépszerűbb hazaiakkal induljon a lista), a flevobike, a Chinkara és az airbike variációk ugyanazon témára. Alapvetően mindegyikre hasonlítanak a terveim, leginkább talán az airbike-ra, de teljesen egyikre sem. Úgyis kell neki találni egy nevet, itt van hát az alkalom! Mi a legjellemzőbb erre a fekvőre? Szerintem az, hogy a pilóta szeme elől semmi sem takarja a kilátást: nem lóg be a kormány, de még csak boom sincs, csak a kerék felső pereme látszik a perifériában. Air, airy, wind, szellős, huzatos? Free, szabad, kötetlen? Szóval ezek közül valamilyen bike, bringa, bent, fekvő. Mik passzolnának jól össze? Freebike, Windbike, Airybent, Airbent? Szellőbringa vagy csak egyszerűen Huzat, Huzatos? Ti mire asszociáltok?

Update (2010.02.17.): Huzat? Hát cúg! Legyen reCÚGbens?!

És az aktuális tervek:

Mi változott?

  • A vázgerincből eltüntettem a törést, így az merevebb lett. Fölösleges volt, mivel az ülést így sem kell feljebb rakni.
  • A sok egyedi alkatrész helyett igyekeztem minél több gyárit használni, ennek egyetlen célja, hogy egyszerűbb legyen majd a kivitelezés. A hátsó raptobike villa helyett normál első villa került be, a bicikli eleje pedig a zártszelvény helyett egy normál első villából és egy rendes hátsó háromszögből, pontosabban annak a láncvillájából és középrészéből áll.
  • Az első merevítésre berajzoltam egy alternatív lehetőséget: a kerék ívére hajlított, majd félbevágott cső sárvédőként is működhet. Kérdéses ennek a méretezése, én félek attól, hogy a megfelelő merevség csak komoly súlytöbblet árán érhető el. A lényeg, hogy valamilyen merevítés lesz elöl, akár ennek a kettőnek a kombinációja is elképzelhető, ahol a funkcionális feladatokat a vékony, egyenes csövek töltik be, a hajlított félcső pedig csak design. Majd elválik.
  • Kapott egy praktikusabb vonalvezetésű, de továbbra is alsó kormányt

Kialakult a központi csukló koncepciója, választottam csapágyat is. A homlokcső mindkét végén lesz egy-egy SKF 6301-2RSH 12x37x12 mm méretű, mindkét oldalon tömített mélyhornyú golyóscsapágy - hacsak el nem keveredik a postán...

8 komment

Címkék: tervezés negyedik fekvőm airbike


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr11763634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szanti1 2010.02.17. 01:03:00

Így sokkal szebb!
A csapágyak távolságát -csapágyházat - megnyújtanám ~10mm-rel, és 6003-as csapágyat használnék.
Az ülés kitámasztására állítható Nording Walking pálcákból kialakított elemeket használnék. Nekem bevált.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.02.17. 11:01:39

@szanti1: Jó ötlet a Nordic Walking bot! Alu csöveim vannak már erre a célra, de meggondolandó a csere egy pár gyári botra, ráadásul könnyebb is. Ha azt mondod, bírja az igénybevételt, miért ne?

Van valahol kép a bringádról? Linkelhetnél, kiváncsi vagyok!

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.02.19. 10:35:40

@szanti1: klasszak! A második u.az a design, mint nekem az első, a Magnum. rekumbens.blog.hu/2009/04/20/magnum_ujraeled
Hogyan vezetted a láncot, hogy ne pogózzon? Nálam 2 törés is volt benne, nem a leghatékonyabb megoldás.

szanti1 2010.02.20. 17:49:32

Az elsőn csak a laza ág, a másodikon mindkét ág 2x törik. Másként nem jött össze.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.03.04. 15:20:34

@szanti1: Nézelődtem Nordic Walking botokat. Ezeket találtam (2 részes, olcsó):
www.aktivsport.hu/sportszer-p-2272.html
www.zsibvasar.hu/?op=art&aid=2747392
Te milyet használtál?

szanti1 2010.03.08. 19:41:26

A zsibvásárihoz hasonlót, de mindkét része ötvözött alu. A hossz állítása a két rész elcsavarásával oldható-rögzíthető patronos szerkezettel történik.
Van 1~2cm-t rugózó változata is. Én nem ilyet használtam, de jó lehet az ülés felső részének rugózásához.