HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.04.28. motyoo

Üléstámasztó pálcák

A kérdés az, hogy érdemes-e Nordic Walking botból dolgozni, ha már van otthon alucsövem? Az üléstámasztó pálcáknak 40 és 60 centi közötti hosszon kell állíthatónak lenniük - így minden extrém pozíció beállítható. Melyik megoldás miért szerencsésebb?

Nordic Walking bot vs. alucső
 szempont  Nordic Walking bot  alucső
 ár A legolcsóbb a Spartan márkájú alu anyagú bot, párja 3500.- pl. itt és ott, 85 és 140 cm között állítható. Lazítani és fixálni elforgatással lehet. A metallo-globusnál 1-1 méter 25x2-es és 20x2-es csövet vettem régebben, az árra sajnos nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik nem volt több 1000 forintnál.
 súly Egy pár bot teljes súlya 580g (a boltban lemérték), amiből persze még lejön a fogantyú és a papucs, és néhány centi a botokból is. Ez csak tipp, de tegyük fel, hogy 350g-ig le lehet menni, talán tovább is. A vastagabb csőből 2x30 centivel, a vékonyabbikból pedig 2x40 centivel számolva - ezt a kalkultátort használva - a súly 530g-ra jön ki. 
 stabilitás

szanti1 tapasztalatai alapján stabil. Próbálgattam túraboltokban, hogy mennyire könnyen hajlanak ezek a botok, hát eléggé. Azt persze nem hinném, hogy eltörne, de valamennyi energiát talán felemészt, ha a tekerési energia egy részét az üléstartó botok hajlítgatására fordítjuk.

A csavarós fixálás nekem nem túl szimpatikus, főleg miután olvastam olyan túrabot értékeléseket, hogy bikára meghúzva is összecsúszik néha. Ettől függetlenül nem hinném, hogy összecsuklanának, de eleinte biztosan lenne bennem egy kis félsz amikor jól betámasztok az ülésbe.

Ez garantáltan atom stabil, kicsit túl van méretezve. Sajnos a választékból csak ilyen méretű csövekből volt olyan, ami passzentosan egymásba tud csúszni.

A fixálást nem csavarással, hanem fúrással - átmenő csavarral - oldanám meg, ez is bomba biztosan tart.

 megvalósítás A botok végeit rögzíteni kell, a szanti1-féle megoldással. Többletmunkát jelent az elforgó pálcavég rögzítése a horonyal és a cső végének "begörgőzése". A botok végeit rögzíteni kell, a szanti1-féle megoldással. Slussz.
 használhatóság Kicsavar, ülésmagasságot beállít, visszacsavar. Jóóól meghúz... Csavart kivesz, ülésmagasságot állít, csavart visszarak.

Szólj hozzá!

Címkék: ülés negyedik fekvőm


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr811958642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.