HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.06.28. motyoo

Kétésfélszerezés Csepel felé

Tegnap végre összejött az első rendes kör a Recúgbenssel! Délnek le az M0-ás hídig, át a Csepel-szigetre, és ott vissza, ez pont 30 km - pont 2 óra alatt. A 15-ös átlag egyelőre teljesen kellemes, a maximális sebességem 27 km/h volt (vízszintesen tekerve), de többre nem is vágytam... mivel a biztonságérzetem még mindig meg sem közelíti a megszokottat - mármint azt, amit az Alphán érzek - viszont egyértelműen javul! Szóval néhányatoknak, akik jeleztétek, hogy szeretnétek megépíteni a Recúgbenseiteket, üzenem, hogy nem veszett fejsze nyele - érdemes belevágni, jól működik, de számítsatok rá, hogy energiát követel megtanulni használni.

A kör vége felé amúgy ért egy apró meglepetés: a MÜPA parkolóbejárata felől érkeztünk, és kellett volna felkanyarodni a Lágymányosi hídra, a bringaútra - jó szűk, meredek kanyar. Belementem, de jöttek szembe, így megálltam inkább, aztán megpróbáltam elindulni a meredeken. Hát nem kiforgott alattam a kerék? Pedig 1.75-ös gumi van rajta, tapad rendesen... 

Ez a 30 km-es kör amúgy az eddigi futásteljesítmény kétésféleszerezését jelenti, így immár összesen 50 km-t futott az új vas :) Most is velem tartott az Alpha nejem irányításával, ők is jól vizsgáztak. A múltkori videóhoz képest megspékeltük egy szivaccsal a faülést, ez jelentősen megnövelte az elégedettségi faktort :)

Az úton a legstresszesebb rész amúgy a csepeli bevezető (Szabadkikötő út) volt. Jobb oldalon a "járdán" mentünk, ami jó keskeny... Rendesen kellett koncentrálni! De a végén a vízművek segített feloldani a feszültséget: itt a locsolási szezon!

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr262115280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

omborz 2010.06.29. 11:47:33

Életem első fekvőbiciklijét építem, egy lengőorrút.
Mostanra jutottam el addig, hogy -igaz, még csak deszkaülésen- már ráülhettem, megpróbálhattam, miként is viselkedik alattam.
Nos, rájöttem, hiába puhafából készült az ideiglenes ülés, eséskor az nagyon keménynek mutatkozik. Magyarán: nem tudtam haladni, tulajdonképpen csak estem.
Noha szinte biciklin élek, mégis, természetesen először a gyakorlatlanságommal magyaráztam a pocsék helyzetemet.
Amikor a fiam sem járt feltűnően több sikerrel, gyanakodni kezdtem, hátha az építés során szúrtam el valamit.
Egy említésre érdemes eltérést találtam a netről szedett tervrajzok, és a saját építményem közt: a kormánycsukló tengelyének képzeletbeli meghosszabbítása csak kb. nyolcvan milliméterrel érinti a talajt a kerék érintési pontja előtt.
Első ötletem a váz szétvágása, újrahegesztése volt, de némi kutatás után a neten találtam olyan, láthatóan használatban levő, azonos elven készült gépet, amin talán még kisebb is ez az érték, de látok olyat is, ahol arasznyi nagy.
Ebből arra következtettem, nem életbevágóan fontos a bringán maradás szempontjából ennek az előrenyúlásnak a mértéke.
Úgyhogy ismét ott tartok gondolatban, hogy még többet kell gyakorolnom, úgy, mint a Frakkban Károly bácsinak. (Lajcsika: Fog ez menni, Károly bácsi, csak így tovább, Károly bácsi!)
Igaz, azóta legömbölyítettem az ülés éleit, maholnap valami párna is kerül rá, mégis, kérdem Tőletek: Ti is átestetek hasonló korszakon, és csak a kitartásomon múlik, és persze a zúzódásálló képességemen, hogy megtanulom-e valaha az ilyen biciklivel való közlekedést? Vagy tudatlanságból elkövethettem valamit az építés során, amitől ennyire nem akar sikerülni a haladás? Esetleg valami fogást tudtok ajánlani, egy magamféle vén pasas hogyan tanulhat újra biciklizni? Minden segítséget szívesen fogadok!

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.06.29. 12:19:11

@omborz: Gratula az építéshez - minden használható bicikli szerintem elismerést érdemel, hiszen sok munka és kitartás van benne egészen biztosan!

A lengőorrú megszelidítéséhez kell kitartás. A dologban sokat segít, ha egy normál fekvővel már van tapasztalatod. Rögtön lengőorrúra ülni komoly kihívás szerintem! De a dolog persze nem lehetetlen...

A lengőorrúk paraméterezésére a kályha ezek a doksik: rekumbens.blog.hu/2009/11/06/iranymutato_1

Rakj fel valahova (vagy küldj nekem mailben) képeket és írd le az alapvető geometriai adatait a bringádnak, és akkor kitaláljuk, mi a bibi vele!

omborz 2010.06.29. 13:25:41

Egyelőre egy fotót tudok küldeni:
kepfeltoltes.hu/view/100629/P1240838kis_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(ha a linket rosszul raktam volna be, bocs)

Igazából csak hasonlít a Flevo járműre, a kormánycsapágy talajjal bezárt szöge ötven fok, a kerekeket tartó villákat, a kormányt pedig gyári gépekből vettem.
26 "-os kerekek vannak rajta, ez talán kicsit segít érzékelni a méreteket, este természetesen tudok küldeni több részlettel is rajzot.
Nagyon gyorsan válaszoltál, ezért is, és a segítségért is köszönettel tartozom.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.06.30. 15:02:34

Én is nézegettem sokféle tervet az indulásnál, de a flevo megvalósítása nem nagyon tetszett, úgyhogy inkább próbálkoztam egy saját konstrukció kitalálásával - betartva a francia doksin található irányelveket. Így jutottam el ehhez a flevo-airbike-lompilengőorrú öszvérhez.
Hogy össze tudd hasonlítani a recugbenssel, raktam ide rekumbens.blog.hu/2010/06/08/recugbens_3d_ben egy képet. A különbségeket nem írom le, magad is látod...
De sztem több dolog is van, amit miatt extra nehéz menni a gépeddel:
-a 40 fokos homlokszög sztem nagyon kevés. Én küzdöttem, hogy minél nagyobb szög lehessen, és 15cm utánfutás mellett 50 fokot sikerült kihozni. Ha már tudsz menni, akkor elvileg így is jó lehet, de a kerékbillenés gondolom nagyon zavaró a tanulás közben.
-az utánfutásról örömmel megmondanám, hogy elég-e, de sajnos nem tudom...
-iszonyat magasan van a hajtómű, miért? Ha alacsonyabbra rakod, sokkal könnyebb lesz menni! Én 10 centivel szoktam az ülőlap fölé rakni, de sokan még alacsonyabbra is rakják!
-én előbbre vinném a csuklót, ülést, hajtóművet

omborz 2010.06.30. 16:28:32

Ilyen, amikor a kordé megelőzi a szamarat: Motyoo, voltál szíves elmondani a gondolataidat a tegnap küldött privát levelemmel kapcsolatban, én ez után olvastam a mai leveledet, amiben javasoltad, a köz épülésére osszam meg a nyilvánossággal a bajomat.
Íme, a tegnapi levél lényege:

Tanulmányoztam az Általad ajánlott iránymutató dokumentumot, azt látom belőle, hogy az ajánlott méretek többségénél a tűrésen belül vagyok. Tudom, ettől még lehet szörnyű az összhatás, hiszen valószínűleg pont a rendezettség hiányzik a bicajomból.
Készítettem egy rajzot, amin leolvashatóak a főbb méretek.
Kiindulásként a Flevo leírását használtam,
(members.chello.nl/d.diederik/recumbent/flevoracer/plans/index.htm), ám eltértem tőle: a kerekeket régi biciklikből kivett vázrészek tartják, azonkívül öt fokot döntöttem a kormánycsapágyon. (nem a talajjal, a függőlegessel zár be ötven fokot) Ez utóbbit azért tettem, mert valahol azt olvastam, kezdőknél a laposabb kormánynál kevésbé zavaró a tekeréssel okozott kanyargás)
Most, hogy Veled beszélgetni kezdtem a járgányról, feltűnt, 40-50 milliméterrel alacsonyabb lehetne a szerkezet, még akkor is elférne az első kerék.
Egyrészt továbbra is kíváncsi vagyok a véleményedre, rossz-e a váz, másrészt sokat ért a biztatásod, ami a biciklizés tanulását illeti.
A méretezett képet is a képfeltöltés lapra töltöttem fel, a jövőben, ha majd nem kapkodok ennyire, ígérem, rendes weblapra teszem. A link:
kepfeltoltes.hu/view/100629/hibakereses_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Eddig a tegnapi levél, amire fent már meg is válaszolt Motyoo.
Munkából hazafelé tekerve ma a következő gondolatom támadt: ha az első kereket amennyire csak tudom, hátrébb és feljebb rakom, ezzel növekszik az utánfutás, kicsit lejjebb kerül az eleje, ezáltal a váz fő gerincének elvágása nélkül is pár fokkal meredekebbé válik a kormánycsukló. Igaz, lejjebb bukik az első, most még hozzávetőlegesen vízszintes vázrész, de sebaj.
A kerék rögzítésének átalakítása révén már követem a Flevonál látható elvet, ezáltal a hajtás pozíciója függetlenné válik a villákhoz képest, így lesz módom arra is, hogy a vízszintes cső alatt helyezzem el a hajtás csapágyát.
Csak én érzem úgy, hogy feltűnően hasonlót javasoltál Te is, Motyoo? Méghogy nincs telepátia ;)
Szóval kezdődik: anyagvadászat, vágás, hegesztés.
Nagyon köszönöm az eddigi segítséget, akár jól, akár rosszul haladok, be fogok számolni az eseményekről.
Üdv!

omborz 2010.07.02. 19:20:10

Motyoo, az instrukcióidnak hála ma már gurultam a lengőorrúval, egy keveset tekertem is, és bár fék még nincs rajta, egyszer sem estem el! Jó, jó, még csak pár métereket sikerült haladnom, de egyértelmű, a konstrukció előnyére váltak a módosítások: kormánycsapágy meredekebbé állítása kb. tíz fokkal, az első kerék húsz milliméterrel feljebb, és kilencvennel hátrébb került, a hajtás az új felfüggesztésnek hála már a vázcső alá kerülhetett.
Rengeteg szerelni- és finomítanivaló van még rajta, de ezt csak csinálni kell, lépésről lépésre.
Az eddigi eredmény:
kepfeltoltes.hu/view/100702/P1240851_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Köszönöm a biztatást!

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.07.02. 19:40:07

Sokkal jobban néz ki! Ez már szinte egy flevo! Annak meg végképp örülök, hogy már kezdesz tudni menni is vele! Hajrá! Merre laksz? Vagyunk páron Bp-n lengőorrúsok, akik sztem kiváncsiak lennénk a masinára, akár ki is próbálnánk!

omborz 2010.07.02. 19:56:56

Nagyon messze vagyok attól, hogy utcára vihessem ezt a járgányt, de természetesen szívesen látlak, ha felénk jártok.
Hogy hol lakom, ebből a 2006-os elkeseredésemben született lapból ki tudjátok spekulálni:
kerekparut.uw.hu/
Még jelentkezem ám!