HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2010.08.09. motyoo

Hajtómű a recúgbensen

Már csak egyetlen régi nehéz alkatrész rontja az összképet, egy Shimano FC-M200 hajtómű a 200GS sorozatból.

Arra kiváló volt, hogy ki tudjam tesztelni a megfelelő első lánctányér méretet: 48 fog. Szóval szükségem van egy trekking hajtóműre. Simán hangzik, hogy is ment ez régen? Az ember leméri a csapágyház szélességét, megnézi milyen menet kell a bringába, kinéz egy szimpatikus hajtóművet és a hozzá passzoló csapágyat, majd elballag a sarki boltba és megveszi. A rekvizítumok tehát: integrált tengelyes trekking hajtómű 70mm széles olasz menetes csapágyházba.

Hoppá... integrált MTB és trekking hajtóművek csak angol menetes vázakhoz léteznek. Hurrá... sebaj, létezik olasz menetes csapágy is az integrált karokhoz, a versenygépekbe. Nincs más hátra, mint összeházasítani ezeket az alkatrészeket. Körbekérdezgettem itt-ott, eltérő véleményeket kaptam, pl:

Nem jó, mert kevés lenne a menet:

nem megy, a montis karoknak hosszabb a tengelye, az országúti közepek csészéjén meg kevesebb a menet.
a hosszabb tengely miatt 3 alátét kell montin a 68-as házhoz, az olasz menet 70-es, azaz jobb esetben is 2 alátét kell majd. ennyit a kevesebb menet az olasz középrészen nem bir el.

Sőt:

Nem 73, hanem 68+a 3x2,5mm-es távtartó=75,5. Ha szimmetrikusra akarja akkor a bal oldalra egy 1,5-ös távtartó kell, a jobbra egy 4-es, ami már nagyon sok. Még ha elcsalja és 2,75-öst (talán a 2,5 is elég) rak mindkét oldalra akkor is necces.
Én nem kockáztatnám az vázban a menetet, főleg ha alu.

Aztán viszont kaptam egy bíztató leírást a ProBike-tól emailben. Eszerint az elképzelés jó, hiszen:

A trekking karoknak nem minden esetben hosszabb a tengelye, ez évjárat függő is. Mint ahogy az országúti csészéken sem minden esetben rövidebb a menet, ez típus függő is. Az előttem lévő XT középrész bal csészéjén 10 míg a jobb oldalin 12,5 mm menet van. A szintén előttem lévő Dura Ace csészék mindkét oldalán 10,5 mm... Meg kell azt is jegyeznem, hogy minden integrált csésze csapágy felőli végén 2 mm szabad helye a menet kifutásának, itt gyakorlatilag nincs rögzítés. Tehát ha oldalanként 2-2 mm-es alátétet használsz is, a csészéken ezáltal egyáltalán nem csökkented az aktív menethossz egy mm-t sem. Másrészt, ha mégis 2 alátét kellene egy országúti csésze valamelyik oldalára, akkor is marad 6-7 mm, ami bőven elég. A legtöbb hagyományos fejcsapágynak sem szélesebb ennél a felfekvő felülete, pedig a telók erőkarja némileg hosszabb, mint a hajtókaroké... Ha ott elbírja, itt sem lesz gond a 6-7 mm-el. Ráadásul a te 70 mm-es csapágyházad előny a 68 mm-esekkel szemben. üdv BikePro

Levontam a következtetést: vagy jó lesz, vagy nem... Játszadozni viszont drágák ezek a hajtóművek. Alapvetően két lehetőségem maradt, amennyiben korszerű hajtóművet szeretnék:

  • hagyom a francba az integrált tengelyes cuccokat, és veszek bele octalinkes vagy négyszöges karokat. Ha azt mondjuk, hogy a Hollowtech a korszerű, akkor nem sok lehetőség marad, ugyanis az egyetlen nem integrált tengelyes Hollow-s kar a FC-M521 Deore. Legalábbis én nem találtam másikat.
  • megszabadulok az olasz menettől. Erre két mód van, vágatni bele angol menetet (de mivel ez szűkebb, előtte fel kell tölteni a csapágyház belsejét) vagy levágni a francba a mostanit és felhegeszteni egy angol menetes csapágyházat

Folyt. köv. hamarosan :)

Szólj hozzá!

Címkék: hajtómű hajtókar negyedik fekvőm olasz menet angol menet


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr162177510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.