HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2010.08.13. motyoo

Menetek harca

Ha azt mondom Lompi segített, szerintem sokan kitaláljátok, mi is lett a megoldás a hajtómű problémára... Flex és hegesztés természetesen. Levágtuk az olasz menetes csapágyházat és felraktunk helyette egy angolt. És még két merevítőt az oldalába, mert kicsit csavarodott tekerés közben. Olyan volt és ilyen lett:

Na de most, hogy jobban megnézem a képeket. Hát hová tűnt a 200GS hajtómű? Véletlenül nem egy integrált tengelyes FC-M583 LX hajtómű van a helyén? Nézmá!

És mégy egy apróság. Nem meséltem még Lompi legújabb rögeszméjéről: mostanában állandóan meg akarja menteni az életemet! Azt próbálja itten bemesélni nekem, hogy a központi csuklóban az új 12-es tengely talán nem fog széttörni alattam 60 km/h-nál Visegrádról lefelé. Szóval lecseréltük a régi 8-as imbuszcsavart... Tényleg erősebbnek tűnik :)

Hála és köszönet Lompi mesternek!

5 komment

Címkék: hajtómű negyedik fekvőm olasz menet angol menet


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr672209171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drlompi 2010.08.15. 21:43:48

Ja mootyo a gányolt hegesztést kifelejtetted .
Meg hamát bele gányoltam kicsit a gépedbe akkor már van kis közöm kicsit az életveszéjes megoldásokkal szemben talán :D

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.08.15. 22:55:38

@drlompi: A Szarszo-Zamardi-Szarazo tavot mar kibirta az uj bika csavar:)
Amugy az uj merevitok valamennyit segitettek, kevesbe csavarodik a kozepcsapagyhaz, de van meg rajta mit javitani. Berajzoltam az elkepzelest a modellbe, a 3dWarehouse-ban megnezheted!

Piko 2010.08.21. 13:38:44

Tisztelettel érdeklődnék, hogy amennyiben a hajtómű merevségével volt problémátok, akkor miért a váltótartót erősítettétek meg? :)
Javasolnám egy rácsostartószerkezet kialakítását oly módon, hogy a jelenlegi homlokcső-hajtómű-keréktengely háromszögön belül egy újabb háromszöget alakítasz ki. Ezen háromszög csúcsai praktikusan a meglévő oldalak feléhez kerülnének.
Lehetőség szerint kis keresztmetszetű és falvastagságú csövet használj,
ez majd megoldja a problémádat.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.08.22. 15:36:58

@Piko: Azért oda kapta a merevítőt, mert ugyebár a váltótartó cső a hajtóműhöz van bikául hegesztve, így ha azt kimerevíted, az a hajtócsapágyházat is merevíti, a távolabbi megfogatás pedig ráadásul jobban viseli a csavarodást, a hosszabb erőkar miatt. Ez az én teóriám.
De látván, hogy sokat javult a merevség a rácsszerkezet "sűrítésével", nem akarok itt megállni. Kétféle elképzelés van: az egyik, amit Te is írtál, a másik pedig valami burkolattal kombinált merevítő, pl. üvegszálból. Ilyesmi: sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=3e88e8140fd80bd260b68c5ceaae3478&prevstart=0
Vagy kaphat egy ilyen burkot akár aluból is...
Az is lehet, hogy érdemes kombinálni a rácsszerkezet erősítését és egy ilyen merevítőt, meglátjuk mit hoz a tél...

Piko 2010.08.22. 16:00:04

Gondold végig, miért is képes csavarodni? Abban igazad van, hogy a váltó fül a hajtóművel egy közös egységet képez, ezértha azon ülnél nem is lenne gond a nyírással.
A "szívószálak" nem képesek ebben a hoszban felvenni deformálódás nélkül a terheléseket. Amennyiben az alábbiak szerint merevíted, úgy a terhelés megoszlik, hiszen a "szívószál" hosszok a felére csökkennek.
A burkolat (akár alu, akár üvegszál) a rögzítési nehézségek miatt nem fog beválni. Amennyiben lemezből hajtjátok ki és hegesztitek, az már megfelelő.