HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • kisatila: szia! Visszajött a levelem..+küldtem pár képet. Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?! Üdv K... (2014.04.13. 10:08) Elméleti magaslatok
  • Utolsó 20

2012.01.06. motyoo

Felemás tandem így meg úgy

Ismeritek a felemás (fekvős-ülős) tandemeket? Aki nem, annak javaslom a tavaly megjelent Hase Pino tesztet Puputól barátkozásként. De most nem is maga a teszt a lényeg, hanem az, hogy újra előjött ez a téma! Volt már korábban itt is szó fele más tandemekről a rekumbensblogon, emitt és amott. Annak pedig már több, mint két éve, hogy a Hase Pino kapcsán először elkezdtem morfondírozni. Visszaolvasva nem sokat változtak róla az elképzeléseim: a legnagyobb hiányossága a konstrukciónak az, hogy lehetetlen cserélgetni a szerepeket, vagyis mindig az egyenesen ülő fog kormányozni, a fekvőnek sehogy sem tudja átadni a stafétát. Anno azt mondtam, hogy "ó ez nem gond": a bringa kiegészül egy hagyományos fekvős indirekt (tolórudas) alsókormánnyal, így máris átadható a kormányzás, ha a markolatot (amire a kezelőszerveket szereltük) átrakjuk a megfelelő kormányra. Pipa!

A tandemek másik hiányossága (vagy konstrukciós nehézsége azoknak, akik bevállalják a megvalósítást) a független hajtás megoldása. Mivel egyetlen hajtott kerék van, egy zárt rendszerbe van összekötve a hátsó kerék és mindkét pilóta. Ha más-más fordulatszámon szeretnének tekerni, be kell iktatni valamilyen változtatható áttételt a pilóták közé. Ha pedig még emellett meg akarjuk oldani azt is, hogy bármelyikük pihenhessen, lógathassa a lábát, akkor máris váltók, szabadonfutók, racsnik, láncok és mindenféle hajtáselemek forgatagában találjuk magunkat.

Egy megoldás azért kínálkozik. Legyen mindkét kereke hajtott, természetesen az ülő hajtsa a hátsót, a fekvő pedig az elsőt. A kormányzás pedig legyen hagyományos - már amennyire lehet, pl. raptobike stílusban. Készen vagyunk? Úgy néz ki: a fenti módszerrel átadható a kormányzás, és mindenki kedvére váltogathatja az áttételt vagy lophatja a napot amíg a társa izzad.

Szóval kielégítő a fenti megoldás? Á, hol van az már! Elsősorban azért, mert kb. két éve utolértek engem is a lengőorrú rekuk. Sok-sok sok előny mellett alig van hátrányuk, úgyhogy egyelőre eszem ágában sincs hagyományos (hátsókerék meghajtású, elsőkerék kormányzású) fekvőre visszaülni, úgyhogy a vázolt tandem koncepció is ugrott. Úgyhogy most próbálok hasonlót elképzelni lengőorrúból. A kormányzás átadását ez persze rögtön vétózza - ugyanis a hátsónak a leghalványabb esélye sincs kézzel felülbírálni az elöl fekvő lábkormányzását. Viszont a külön hajtott kerek így adottak, vagyis válogathat mindenki magának áttételt kedve szerint!

Nézelődtem, de sehol sem láttam még ilyen konstrukciót, pedig előbb-utóbb érdekes lenne kipróbálni! A legnagyobb kérdés gondolom az, hogyan viselkedik az elsőkerék kormányzás ilyen esetben... Nincs kedve valakinek megépíteni egy ilyet? ;)

A raptobike-os tandemet viszont már megcsinálták a tajvaniak, egész pofás!

Szólj hozzá!

Címkék: tandem


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr363277812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.