HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2012.07.26. motyoo

Csavarodásmentes, merev váz - a saját kálváriám

Pupu nem rég bedobott egy nagyon érdekes cikket a közösbe, ami nem más mint a Cruzbike Vendetta tesztje. Jó a cikk, szívfájdító irigységgel lehet a 10 kilós Vendettáról olvasgatni, mégis ami engem leginkább megfogott belőle az egy kis mondatocska, miszerint "climbing speed is directly related to BB flex". Vagyis azt állítja, hogy a reku mászási teljesítményét leginkább a középrész (vagyis a hajtóművet tartó vázrész) csavarodása befolyásolja.

Talán még emlékeztek rá mennyit bajlódtam ezzel én is tavaly, mire sikerült a megfelelő merevséget elérni. Hátha megspórolok Nektek, a vállalkozó kedvű rekuépítőknek néhány flexkorongot és pár centi varratot, ha megosztom a tapasztalatokat. Íme, nálam ezek voltak az állomások:

  1. Eredetileg "térhálós" váznak szántam a reCÚGbens elejét. Feltöltött képErről aztán hamar kiderült, hogy iszonyatosan csavarodik. Előre-hátra irányban tökéletes ugyan a térhálóm, de oldal irányban mit sem ér. A megoldás? Keresztirányú merevítés a két oldal közé! Ugye milyen jó ötlet lenne, ha nem lenne útban a kerék?...
  2. Első próbálkozásként lecseréltem Lompi stílusú - kerék "köré hajlított" csőre - a két pipát. Feltöltött képErről villám gyorsan kiderült, hogy nagyon rossz ötlet volt, lényegesen rosszabb a pipás megoldásnál. Tekerés közben a hajtómű egész egyszerűen bolygómozgást végzett, ami borzasztó sok energiát nyelt el. A cső közepe - a hajlításnál - már enyhe taposásnál is számottevő jobbra-balra kilengést produkált. Bár ez a megoldás rossz, legalább egyértelműen megmutatta mi a hiba, amit így könnyű volt orvosolni, lásd a következőn.
  3. Kétoldali függőleges merevítést kapott Lompi csöve: támasztórudakat a keréktengely és a cső közepe - a hajlítás - közé.Feltöltött képEzzel a húzással ugyan nagyon jó merev lett, de borzasztó csúnya és igénytelen - akik voltak tavaly Isaszegen, láthatták. Gyorsan úgy döntöttem, hogy nem tetszik a megoldás, végleges(ebb)et, esztétikusabbat és könyebbet szeretnék. Vagyis ismét ment az egész eddigi a kukába.
  4. Minden bizalmammal egy viszonylag nagy átmérőjű, ám kis falvastagságú csőre esett a választásom. Úgy döntöttem, hogy 35x1,2mm-es húzott acélcsőből hajlíttattok a kerék köré egy ívet.Feltöltött képJelentem, ez prímán bevált! Fényévekkel jobb bármi előző megoldáshoz képest, olyannyira, hogy bátran kijelenthetem: frankón jó merev lett a váz első háromszöge! Ráadásul - szerintem - esztétikus is, úgyhogy elégedetten fújtam rá egy réteg matt feketét és azóta sem változtattam rajta. Jó megoldásnak tűnik, valószínűleg öröklöm majd tovább a következő rekumra is. De arra még várni kell...

Azért mennék egy emelkedőt a Vendettával, na... :)

1 komment

Címkék: negyedik fekvőm


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr324580045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piko 2012.07.29. 22:53:10

Egy kis helyre igazítás:

- Eredetileg "térhálós" váznak szántam a reCÚGbens elejét. -

...és ez soha nem valósult meg! Az a megoldás, amit te a Recúgbens elejénél alkalmaztál, nevezhetnénk mondjuk a klasszikus "gyémánt váznak". A legtöbb kerékpár hátulja hasonló. A térhálóhoz hiányzott a "háló". Amennyiben "berácsozod, lett volna merevség is, de Te csak a keretig jutottál, de ezt már leírtad a -csavarodó középrész- című bejegyzésedben, én meg a hozzászólásban...

rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz#comments

Ebben a bejegyzésedben szép példáját láthatjuk a térhálós váznak is:

rekumbens.matetelki.hu/egyeb/fekvok_FWD/Elias_python_p2.jpg.html

de nem ezt az utat választottad...

És már csak az van hátra, hogy ismételjem az akkori bejegyzésemet:
"inkább vastagabb felső ívet kellett volna betenni"

...és ennek már több mint egy éve... :)