Rekumbens - CsináldMagam - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c36124745
Válasz erre: Faülés: 1063g
2018-11-13T22:25:42+01:00
2018-11-13T22:25:42+01:00
Gazz
http://blog.hu/user/150885
Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád rakni, hogy le lehessen tölteni?
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c32117391
Válasz erre: Faülés: 1063g
2017-01-09T14:54:03+01:00
2017-01-09T14:54:03+01:00
gabord18
http://blog.hu/user/1205929
Sziasztok!<br />
<br />
Valaki el tudja küldeni az űlés terveit.<br />
dolhay@gmail.com -ra<br />
<br />
Én pedalboat-ot akarok építeni.<br />
<br />
Köszi
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/08/recugbens_3d_ben/full_commentlist/1#c32117299
Válasz erre: reCÚGbens 3D-ben
2017-01-09T14:43:37+01:00
2017-01-09T14:43:37+01:00
gabord18
http://blog.hu/user/1205929
Szia!<br />
<br />
Nem jelenik meg a 3d terv.<br />
<br />
Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet.
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012/full_commentlist/1#c30400048
Válasz erre: 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
2016-05-30T12:19:37+02:00
2016-05-30T12:19:37+02:00
LastNomad
http://blog.hu/user/1134758
Gratulálok a teljesítményhez :)
https://rekumbens.blog.hu/2013/08/27/ujabb_negykezlabas/full_commentlist/1#c24421279
Válasz erre: Újabb négykézlábas
2014-09-09T21:48:45+02:00
2014-09-09T21:48:45+02:00
lustaság
http://blog.hu/user/546032
Kedves Motyoo!<br />
<br />
Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszönöm neked! Ez az utolsó ? bejegyzésed megihletett, elhatároztam hogy megpróbálom megcsinálni a kezeslábast. Először készítettem egy lengőorrút, majd megtanultam vele menni és folyamatosan finomítottam. Simán tudtam vele elengedett kormánnyal menni, gyakorlatilag 80%-ban így jártam. Most már elindulni is el tudok úgy, hogy nem fogom a kormányt, így hozzáláttam a kezeslábas átalakításhoz. Sok időmbe telt, mert sem anyagom sem szerszámaim nem voltak megfelelőek és szaktudásom sincsen. Végre tegnap használható állapotba került. Ma elmentem vele próbaútra, az elv működőképes, persze sokat kell még finomítanom rajta. Főleg emelkedőn érezni a plusz nyomatékot, úgy megyek felfelé, mintha húznának. Persze a kezeim hamar elfáradnak, nincsenek hozzászokva a terheléshez. Már 2 óra tekerés után elkezdtem fáradni, 4 óra után szinte teljesen leálltam a kézzel tekeréssel. kell pár ezer kilométer edzés, de én olyan 120-150%-os gyorsulásra számítok.<br />
Egyelőre az egész gép teszt fázisban van, a váz nagyon kezdetleges. De most ősszel elkezdem a végleges biciklimet építeni, ami leginkább egy Cruzbike Vendettához fog hasonlítani, némi módosítással és természetesen kezeslábas hajtással.<br />
Sokat kerestem az interneten a kezeslábas hajtást, de nagyon kevés infót találtam. Lengőorrút mindössze kettőt, egy elmosódott amerikai fényképet, illetve egy francia fazonét.<br />
Mégegyszer köszönöm neked az ötleteket és a blogodban olvasott hasznos tanácsokat. Ezek nélkül sokkal nehezebb dolgom lett volna.<br />
Üdvözlettel<br />
Kupsza János<br />
<br />
Ha el akarsz érni, a facebook rekusokk csoportjában megtalálsz, illetve a revomag fórumon Csavargó néven vagyok fenn.
https://rekumbens.blog.hu/2012/02/17/elmeleti_magaslatokban/full_commentlist/1#c22484418
Válasz erre: Elméleti magaslatok
2014-04-13T10:08:11+02:00
2014-04-13T10:08:11+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
szia! <br />
Visszajött a levelem..+küldtem pár képet.<br />
Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?!<br />
Üdv Kisatila
https://rekumbens.blog.hu/2008/06/21/javitasok_hajtomu_megerosites_kormanymagasito_befejezes/full_commentlist/1#c22482572
Válasz erre: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés
2014-04-12T22:19:30+02:00
2014-04-12T22:19:30+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2008/06/21/javitasok_hajtomu_megerosites_kormanymagasito_befejezes?fullcommentlist=1#c22480079" class="reply_nick_748099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 22480079 );">@kisatila</a>: Szia, nem csináltam. Szerettem a "mókuskormányt" (ami az Alphán volt), de mióta áttértem az alsókormányos lengőorrúra (Recúgbens), semmire sem cserélném le. Nem foglal helyet, nem veszi el a kilátást, a lengőorrú meg úgyis lábbal kormányzol :) Kütyümániásoknak legfőbb hátránya, hogy a kütyüket nehezebb elhelyezni. <br />
Ettől még persze lehet jó az M kormány, nagyon sokan szeretik.<br />
Nekem úgy rémlik, hogy anno tettem fel méretezett képeket M kormányokról, nyálazd át a bejegyzéseket <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s">rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s</a> hátha meglesz.
https://rekumbens.blog.hu/2008/06/21/javitasok_hajtomu_megerosites_kormanymagasito_befejezes/full_commentlist/1#c22480079
Válasz erre: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés
2014-04-12T16:07:58+02:00
2014-04-12T16:07:58+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
Szia!<br />
<br />
Azt kérdezném , nem csináltál-e véletlenül egy M kormányt? Tudod azt a nagyot ami alatt a lábad elfér?<br />
Nekem most még csak olyan van amit a hasadnál kell fogni-tehát normál bringakormány. Kényelmes de gondoltam kéne egy olyat is próbálni amin mint egy csopper fogsz. Esetleg hogy tudnék csinálni, csövet hajlítani? Rajzod nincs esetleg hozzá? Vagy menjek és rajzoljam le az AM bringánál? Előre is köszi, Üdv Kisatila
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c21129349
Válasz erre: Faülés: 1063g
2013-11-28T09:29:35+01:00
2013-11-28T09:29:35+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g?fullcommentlist=1#c21066420" class="reply_nick_832362" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21066420 );">@cruela</a>: ezen az ülésen 25-28 centi körüli a fenék alatti rész, de ezt a saját kényelmednek megfelelően érdemes megválasztani. Ha túl hosszút csinálsz, még mindig lehet belőle vágni utólag, fordítva már nehezebb. Van olyan kollega is, akinél az egész ülés alig szélesebb mint a két gerinc, kb. 15 cm - ízlések és pofonok!
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c21066420
Válasz erre: Faülés: 1063g
2013-11-20T21:26:41+01:00
2013-11-20T21:26:41+01:00
cruela
http://blog.hu/user/832362
Gratula az uleshez.<br />
<br />
Egy annyit szeretnek kerdezni, hogy milyen szeles a leghosszab rud amit az uleshez hasznaltal?
https://rekumbens.blog.hu/2010/10/12/elado_az_alpha/full_commentlist/1#c21052074
Válasz erre: Eladó az Alpha
2013-11-19T15:29:27+01:00
2013-11-19T15:29:27+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/10/12/elado_az_alpha?fullcommentlist=1#c21048742" class="reply_nick_831828" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 21048742 );">@Péter Sárkány</a>: Szia, benne van a szövegben az ára (90e), de közel 3 éve megvették ;)
https://rekumbens.blog.hu/2010/10/12/elado_az_alpha/full_commentlist/1#c21048742
Válasz erre: Eladó az Alpha
2013-11-18T23:23:29+01:00
2013-11-18T23:23:29+01:00
Péter Sárkány
http://blog.hu/user/831828
Szia!<br />
<br />
Mennyibe kerül?
https://rekumbens.blog.hu/2012/11/07/acelvazkeszites_ahogy_a_nagykonyvben/full_commentlist/1#c20954492
Válasz erre: Acélvázkészítés - ahogy a Nagykönyvben...
2013-11-04T20:34:10+01:00
2013-11-04T20:34:10+01:00
dumbola
http://blog.hu/user/369494
Perfect!
https://rekumbens.blog.hu/2008/05/12/recot/full_commentlist/1#c20914886
Válasz erre: Recót!
2013-10-29T16:46:10+01:00
2013-10-29T16:46:10+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2008/05/12/recot?fullcommentlist=1#c20890398" class="reply_nick_215254" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 20890398 );">@trolco</a>: Ez valami egészen hasonló elképzelés mint az én dualfine-om <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine">rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine</a> csak megcseréled az agyváltó és láncváltó áttételeit. 40-45-ös utazót hosszú távon egyedül nem fogsz szerintem tudni kitekerni, adott esetben viszont ennél magasabb tempóra is szükséged lehet kihajtani.<br />
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.
https://rekumbens.blog.hu/2008/05/12/recot/full_commentlist/1#c20890398
Válasz erre: Recót!
2013-10-25T20:48:24+02:00
2013-10-25T20:48:24+02:00
trolco
http://blog.hu/user/215254
Rekus bringán egy 48-12-es lánckerék egy másfeles high áttételű agyváltóval(remélem, árulnak ilyet vállalható áron(mondjuk 20 ezer maximum) simán kihajtható felváltva?<br />
nem többre tervezem mint 60 tekerés percenként...és legalább 26"-os hajtott kerékkel(a kalkulátor szerint 40-45 km/h-s utazótempó várható ezzel a hajtással)
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo/full_commentlist/1#c19984736
Válasz erre: Fekvőbringás találkozó 2013
2013-06-09T10:21:52+02:00
2013-06-09T10:21:52+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo?fullcommentlist=1#c19971523" class="reply_nick_748099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19971523 );">@kisatila</a>: Én egy teló kedvéért nem bántamám. A tengelytáv teljesen jó, a tiédhez hasonló 2x26-os Azub-on <a rel="nofollow" href="http://www.azub.eu/CZ/recumbent-bike-azub-max/">www.azub.eu/CZ/recumbent-bike-azub-max/</a> a WHEELBASE: 1040 mm. A teló szvsz tök fölösleges, csak ballaszt, amennyiben aszfalton akarod használni ilyen 1.75x26 (vagy hasonló) abroncsokkal. Persze ha terep az elsődleges cél, akkor kell a teló!
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo/full_commentlist/1#c19971523
Válasz erre: Fekvőbringás találkozó 2013
2013-06-06T20:00:47+02:00
2013-06-06T20:00:47+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
A mostani bringámat ami alul van,<a rel="nofollow" href="https://www.dropbox.com/s/um7zcib940ugw4i/F%C3%A9nyk%C3%A9p2108.jpg">www.dropbox.com/s/um7zcib940ugw4i/F%C3%A9nyk%C3%A9p2108.jpg</a> szeretném egy kicsit meghosszabitani (most 110 tengelytávról 125-re) Ráadásul hátra egy telós villát rakni. Sajna a telós villa nagyon hosszú.<a rel="nofollow" href="https://www.dropbox.com/s/opc4o4xjknek47o/F%C3%A9nyk%C3%A9p2111.jpg">www.dropbox.com/s/opc4o4xjknek47o/F%C3%A9nyk%C3%A9p2111.jpg</a> Pont a váz rovására. Vagy a telóbol vágjak ki de akkor már az nagyon macera.<br />
A vázra hegyesztenék egy másik csövet felfelé ami tartaná a háttámlát és a teleszkópot-<a rel="nofollow" href="http://www.ambringa.hu/components/com_virtuemart/shop_image//product/35750218bf81e1a5775a3570ef4cbfac.jpg">www.ambringa.hu/components/com_virtuemart/shop_image//product/35750218bf81e1a5775a3570ef4cbfac.jpg</a> Remélem érthető és nézhető leszek! Köszönettel Kisatila
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo/full_commentlist/1#c19971410
Válasz erre: Fekvőbringás találkozó 2013
2013-06-06T19:47:27+02:00
2013-06-06T19:47:27+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo?fullcommentlist=1#c19968226" class="reply_nick_151330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19968226 );">@motyoo</a>: PRÓBA <a rel="nofollow" href="https://www.dropbox.com/s/um7zcib940ugw4i/F%C3%A9nyk%C3%A9p2108.jpg">www.dropbox.com/s/um7zcib940ugw4i/F%C3%A9nyk%C3%A9p2108.jpg</a>
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo/full_commentlist/1#c19968226
Válasz erre: Fekvőbringás találkozó 2013
2013-06-06T12:45:24+02:00
2013-06-06T12:45:24+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo?fullcommentlist=1#c19959735" class="reply_nick_748099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19959735 );">@kisatila</a>: töltsd fel valahova, linkeld ide és akkor bárki mondhat véleményt!
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/21/fekvobringas_talalkozo/full_commentlist/1#c19959735
Válasz erre: Fekvőbringás találkozó 2013
2013-06-05T07:43:43+02:00
2013-06-05T07:43:43+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
Szia! Jól hallottam beteg vagy? Nem akarnám hogy rosszabbul legyél de nem küldenél egy emil címet ahova pár képet küldhetnék zsűrizésre?<br />
Kicsit hosszabb a hátsó telóm mint amennyit szeretnék beépíteni a vázba..<br />
Üdv kisatila68@gmail.com
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/09/egy_gyari_negykezlabas/full_commentlist/1#c19934833
Válasz erre: Gyári négykézlábas
2013-05-31T19:58:21+02:00
2013-05-31T19:58:21+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
Nagyon szívesen találkozom, de időpontot priviben (ne kommentben) beszéljünk meg a kite pont metal kukac gmail pont com címemen. Ami közérdekű, az mehet itt továbbra is.<br />
Szög: hagyományos rekunál adott a homlokcső szöge. Úgy kell kialakítani neki a lyukat a vázgerincben, hogy úgy álljon, ahogy szeretnéd. Függ attól, hogy milyen kerekeket, milyen geometriát használsz. Hibás gondolkodás abból kiindulni, hogy "a váz és a homlokcső milyen szöget zár be".<br />
Teló: szerintem ha végignézed a rekus múltamat (jobb oldalt a képek alapján), rájössz a véleményemre. Eleinte full telós gépem volt, utána hátsó telós, majd jött a merev lengő 26x1.75-ös gumikkal, tavaly pedig lecseréltem a 23mm-es virsligumis outi kerékre, 8 barra fújva. Ha csak aszfalton használod, nem kell teló. 80km/h-val vidáman meg lehet ereszteni, biztonságos, legalábbis az én tengelytávom és vázgeometriám mellett.<br />
A hátsó telós hagyományos rekunál a legcikisebb pont a pogózás. Írtam is erról többször anno, keresd vissza.<br />
Képeket töltsd fel valahova, hadd lássam ;)
https://rekumbens.blog.hu/2013/05/09/egy_gyari_negykezlabas/full_commentlist/1#c19928990
Válasz erre: Gyári négykézlábas
2013-05-30T20:55:29+02:00
2013-05-30T20:55:29+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
Szia Motyoo!<br />
<br />
Ma találkoztam Hasszannal akinek Lompi szinte legelső bringája van. Azt mondta Te is itt vagy a 11.ker ben! Nem szeretnél egy időpontot adni? Csak megnézném és 5letelnék.<br />
<br />
NEm nem jól vetted ki (de most a képek beszélnek) a hátsó villarész egy verseny hátsó villa.<br />
Minden egy versenybringából van. Sajnos a tuti vékony falu bevonatos csövemet elhasználtam erre a prototipusra.<br />
Azt nem tudom ,hogy ha egyenes vázat csinálok akkor a kormány stucnit mennyire döntöm meg? A fórum azt mondja derékszöget zár be a stucni a vázzal. (elég az nem kéne jobban megdönteni? <br />
Másik, hátsó villát érdemes teleszkóposra megcsinálni? (van egy ilyen vázam)<br />
Akkor viszont szegény lánc hova fog beleverdesni az ingázás alkalmával?!<br />
Vagy hagyjam az egészet a fenébe és csináljam meg merev vázasra? (szörnyen ráz már a mostani proto is)<br />
<br />
Köszi a választ a "törődést"!<br />
<br />
Üdv Kisatila<br />
<br />
Ezt most másoltam ki az Email-ből és küldtem képeket is de az automata visszaküldte..!
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/12/ules_alol_gyorsvonat_2012/full_commentlist/1#c19917176
Válasz erre: Gyorsvonat - ülés alól 2012
2013-05-29T13:18:00+02:00
2013-05-29T13:18:00+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/06/12/ules_alol_gyorsvonat_2012?fullcommentlist=1#c19843969" class="reply_nick_748099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19843969 );">@kisatila</a>: Szia!<br />
Jól látod, nálam a hátsó villa egy Cr-Mo montis első villa. Ez minden bizonnyal erősebb, mint egy outi első villája, de lehet, hogy az is elbírná, a fene tudja. Hátsó villaként (lengőorrúkban) nagyon sokaknál láttam már montis első villát, bírják a gyűrődést ha jól össze vannak dolgozva a vázgerinccel, én ezt így <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.matetelki.hu/4/IMG_9084.JPG.html">rekumbens.matetelki.hu/4/IMG_9084.JPG.html</a> oldottam meg - nem bíztam a véletlenre.<br />
Nekem nagy kedvencem a vázgerinc folytatásaként, szétnyitott csőből készült hátsó villa! Ez is strapabírónak tűnik, azt viszont nem tudom, hogy mennyivel könnyebb/nehezebb egy jó minőségű első villánál (???). <br />
Nekem a vázgerinc 50x1-es csőből, az első hajlított merevítő 35x1,2-es csőből van, és Csepelen a TomFerrnél vettem. 6m-es szálanként árulnak, és érdemes a raktérkészlet miatt telefonálni, mielőtt odamész.
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/12/ules_alol_gyorsvonat_2012/full_commentlist/1#c19843969
Válasz erre: Gyorsvonat - ülés alól 2012
2013-05-26T21:40:00+02:00
2013-05-26T21:40:00+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
Szia!<br />
<br />
Ahogy látom a Te lengő orruúd hátsó villája is egy gyári (talán) első villa. Csináltam magamnak egy hátsó hajtásut 28" kerekekkel. Sima egyenes cső az alap és abba van hátulra belehegesztve egy versenybringa hátsó villa része,kicsit tőben megerősítve. Ha egy első villát (ami viszont görbe) raktam volna be nem görbülne el? (csinálnék egy szebbet, jobbat) Lengő orrút nekem nehéz volt (a Lompinál) vezetni..Vagy csinálnék (de nem tudom hogyan) egy egyenes csőből az egészet és a hátsó villa résznél szétnyitva U vagy V alakban. Majd belemezelve. (aszem így csinálja Lompi is) Ja és elmentem egy cső árusító helyre ahol azt írták vékony falujuk is van-nem volt! Szerinted hol tudnék olyat venni? A mostani 0,8 vagy 1mm és olyan 4.5 -5cm átmérőjü. Előre is köszi ! Üdv Kisatila
https://rekumbens.blog.hu/2010/04/12/vazanyagokrol/full_commentlist/1#c19098159
Válasz erre: Vázanyagokról
2013-02-20T21:14:18+01:00
2013-02-20T21:14:18+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
Szia!<br />
Üdv a bolondok házában ;)<br />
Örülük, hogy tetszik és hasznosnak találod az oldalt!<br />
Anyagokról ezekben <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/tags/alapanyag">rekumbens.blog.hu/tags/alapanyag</a><br />
és még talán ezekben <br />
<a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/search?searchterm=cs%C5%91&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s">rekumbens.blog.hu/search?searchterm=cs%C5%91&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s</a><br />
és még ki tudja melyik bejegyzésekben találsz...<br />
Böngészgess bátran és kérdezz nyugodtan!<br />
motyoo
https://rekumbens.blog.hu/2010/04/12/vazanyagokrol/full_commentlist/1#c19097546
Válasz erre: Vázanyagokról
2013-02-20T20:12:25+01:00
2013-02-20T20:12:25+01:00
xxxc
http://blog.hu/user/607833
Hahó!<br />
Nagyon tetszik az oldal, rengeteg jó információ található!<br />
Szeretnék én is készíteni egy fekvőbicajt. Hosszas barangolás után a net rekuvilágában, a következő Azub bicaj nyerte el a tetszésem: <a rel="nofollow" href="http://www.ab-bike.com/azub-bike_312/recumbent-bike--with-rear-suspension-_apus_266.html">www.ab-bike.com/azub-bike_312/recumbent-bike--with-rear-suspension-_apus_266.html</a> , és úgy döntöttem, egy ehhez hasonlót fogok készíteni.<br />
Kérdésem: milyen anyagot javasolnál a váznak?
https://rekumbens.blog.hu/2013/01/23/ketkerek_meghajtas/full_commentlist/1#c19044404
Válasz erre: AWD: összkerék-meghajtás
2013-02-14T09:46:57+01:00
2013-02-14T09:46:57+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
Komoly darab!<br />
A bal oldali láncvezetérsől tudtok valamit, láttatok már boltban?
https://rekumbens.blog.hu/2013/01/23/ketkerek_meghajtas/full_commentlist/1#c19011047
Válasz erre: AWD: összkerék-meghajtás
2013-02-10T16:06:06+01:00
2013-02-10T16:06:06+01:00
GöTi
http://blog.hu/user/573636
Talán érdekes lehet:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=92880">www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=92880</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.dropbox.com/sh/j3hna933r3iunm3/QTahqEUPEY">www.dropbox.com/sh/j3hna933r3iunm3/QTahqEUPEY</a><br />
<br />
Üdv <br />
Tibor_s_trike
https://rekumbens.blog.hu/2012/09/08/2013-as_brm1000/full_commentlist/1#c17946368
Válasz erre: 2013-as BRM1000
2012-10-02T15:39:47+02:00
2012-10-02T15:39:47+02:00
Piho
http://blog.hu/user/283982
...nos sajnos Dunaszentpálnál a Bolgányi híd le van zárva nem tudsz rajta átkelni Dunaszegre sőt a Mosoni-Duna ezen szakasza sem épp sekély már ha át akarnád vinni a gépet :-)
https://rekumbens.blog.hu/2012/09/12/kezzel-labbal_nincs_uj_a_nap_alatt/full_commentlist/1#c17926496
Válasz erre: Kézzel-lábbal 2
2012-09-29T22:14:40+02:00
2012-09-29T22:14:40+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/09/12/kezzel-labbal_nincs_uj_a_nap_alatt?fullcommentlist=1#c17914431" class="reply_nick_573636" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17914431 );">@GöTi</a>: állati jó!
https://rekumbens.blog.hu/2012/09/12/kezzel-labbal_nincs_uj_a_nap_alatt/full_commentlist/1#c17914431
Válasz erre: Kézzel-lábbal 2
2012-09-28T08:36:42+02:00
2012-09-28T08:36:42+02:00
GöTi
http://blog.hu/user/573636
Egy további huncutság:<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=zOG0rtr4L60">www.youtube.com/watch?v=zOG0rtr4L60</a><br />
<br />
Csak megnézni, nem megépíteni! :)<br />
<br />
Tibor_s_trike
https://rekumbens.blog.hu/2012/09/08/2013-as_brm1000/full_commentlist/1#c17760511
Válasz erre: 2013-as BRM1000
2012-09-10T08:23:19+02:00
2012-09-10T08:23:19+02:00
vmiklos
http://blog.hu/user/145131
Ja semmi, latom, h 75 ora. Beteg. :-)
https://rekumbens.blog.hu/2012/09/08/2013-as_brm1000/full_commentlist/1#c17760500
Válasz erre: 2013-as BRM1000
2012-09-10T08:21:29+02:00
2012-09-10T08:21:29+02:00
vmiklos
http://blog.hu/user/145131
Es mindezt hany nap alatt illik elkovetni? ;-)
https://rekumbens.blog.hu/2010/04/23/ulestarto_nordic_walking_botbol/full_commentlist/1#c17588217
Válasz erre: Üléstartó Nordic Walking botból
2012-08-21T08:36:04+02:00
2012-08-21T08:36:04+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/04/23/ulestarto_nordic_walking_botbol?fullcommentlist=1#c17576219" class="reply_nick_748099" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17576219 );">@kisatila</a>: én ilyet csináltam <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2009/07/18/dontheto_sufni_stucni">rekumbens.blog.hu/2009/07/18/dontheto_sufni_stucni</a>
https://rekumbens.blog.hu/2010/04/23/ulestarto_nordic_walking_botbol/full_commentlist/1#c17576219
Válasz erre: Üléstartó Nordic Walking botból
2012-08-19T09:08:40+02:00
2012-08-19T09:08:40+02:00
kisatila
http://blog.hu/user/748099
Szia! (sziasztok)<br />
<br />
A kormánnyal van egy kis gondom..<br />
Nem tudom a Lompi féle nagy "M" kormányom vagy AM kormányom legyen ami előre hajlik. Milyen zsanér rendszerrel oldjam meg? (ötlet hogy hol van még ilyesmi zsanér) A másik gondom az az ,hogy ha az első villa nem dől olyan szögben ,mint ahogy tovább menne a kormánycső, akkor a kanyarodásnál nagyon oldalra kell kinyújtanom a kormányt. Esetleg döntsem meg az első villát mint egy csopperen? <br />
Nincs egy másik elérhetősége valakinek (Pesten, telefon, garázs) ahol meg tudjuk ezeket diskurálni? Nincs kivel megosztanom..<br />
Üdv Kisatila
https://rekumbens.blog.hu/2012/07/26/csavarodasmentes_merev_vaz_a_sajat_kalvariam/full_commentlist/1#c17430260
Válasz erre: Csavarodásmentes, merev váz - a saját kálváriám
2012-07-29T22:53:10+02:00
2012-07-29T22:53:10+02:00
Piko
http://blog.hu/user/350700
Egy kis helyre igazítás:<br />
<br />
- Eredetileg "térhálós" váznak szántam a reCÚGbens elejét. -<br />
<br />
...és ez soha nem valósult meg! Az a megoldás, amit te a Recúgbens elejénél alkalmaztál, nevezhetnénk mondjuk a klasszikus "gyémánt váznak". A legtöbb kerékpár hátulja hasonló. A térhálóhoz hiányzott a "háló". Amennyiben "berácsozod, lett volna merevség is, de Te csak a keretig jutottál, de ezt már leírtad a -csavarodó középrész- című bejegyzésedben, én meg a hozzászólásban...<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz#comments">rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz#comments</a><br />
<br />
Ebben a bejegyzésedben szép példáját láthatjuk a térhálós váznak is:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://rekumbens.matetelki.hu/egyeb/fekvok_FWD/Elias_python_p2.jpg.html">rekumbens.matetelki.hu/egyeb/fekvok_FWD/Elias_python_p2.jpg.html</a><br />
<br />
de nem ezt az utat választottad...<br />
<br />
És már csak az van hátra, hogy ismételjem az akkori bejegyzésemet:<br />
"inkább vastagabb felső ívet kellett volna betenni"<br />
<br />
...és ennek már több mint egy éve... :)
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/14/nyaktamasz/full_commentlist/1#c17080064
Válasz erre: Nyaktámasz
2012-06-26T20:47:00+02:00
2012-06-26T20:47:00+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/06/14/nyaktamasz?fullcommentlist=1#c17079267" class="reply_nick_607833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17079267 );">@xxxc</a>: Gratula :)
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/14/nyaktamasz/full_commentlist/1#c17079267
Válasz erre: Nyaktámasz
2012-06-26T18:52:22+02:00
2012-06-26T18:52:22+02:00
xxxc
http://blog.hu/user/607833
Nagyon tetszik!!!!<br />
<br />
Végre elkészült az enyém is: <a rel="nofollow" href="http://kadar.ro/ezaz/elso_reku.html">kadar.ro/ezaz/elso_reku.html</a>
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17047854
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-22T09:21:00+02:00
2012-06-22T09:21:00+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c?fullcommentlist=1#c17047272" class="reply_nick_554881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17047272 );">@bozót lajos</a>: na ácsi, ácsi, lehet, hogy másról beszélünk! :) <br />
A mini V-vel pontosan ugyanolyan kerékre tudod ráállítani a féket, mint a normál V-fékkel. Szóval a 26"->28" konverziót nem oldja meg!<br />
Hogy oldottam én meg végül? Itt a postban volt egy olyan lehetőség, hogy "új V-fék tüskét aplikálni a villa túloldalára, és akkor a keréktől függően a villa egyik- vagy másik oldali tüskéjére rakni a V-fékeket", szóval én ezt csináltam végül, és az új V-fék tüskére kapott mini V-t a bringa. Itt a téma folytatása amúgy <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2012/05/23/orszaguti_kormany_es_a_v_fek">rekumbens.blog.hu/2012/05/23/orszaguti_kormany_es_a_v_fek</a> az eredmény pedig ilyen <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.matetelki.hu/4/DSC03120.JPG.html">rekumbens.matetelki.hu/4/DSC03120.JPG.html</a> (itt még normál V-fékkel, utána ezt cseréltem le minire)
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17047272
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-22T06:32:17+02:00
2012-06-22T06:32:17+02:00
bozót lajos (törölt)
http://blog.hu/user/554881
basszus,nem hiszem el,hogy ennyire egyszerű a megoldás... mindjárt el is gurulok egy bici bótba,megnézem:)
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17046486
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-21T23:03:46+02:00
2012-06-21T23:03:46+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c?fullcommentlist=1#c17044437" class="reply_nick_554881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17044437 );">@bozót lajos</a>: barmelyik jo. En XLC feket es Acor fekkart vettem, mert ezek voltak a legolcsobbak.
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17044437
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-21T18:48:45+02:00
2012-06-21T18:48:45+02:00
bozót lajos (törölt)
http://blog.hu/user/554881
milyen markaju a fek? Vagy barmelyik cross mini v fek jo helyre teszi a pofat hozza?
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17044040
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-21T17:25:02+02:00
2012-06-21T17:25:02+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c?fullcommentlist=1#c17043795" class="reply_nick_554881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 17043795 );">@bozót lajos</a>: nem, semmi extra, csak a mini V és bármilyen canti fékkar.
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c17043795
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-06-21T16:47:49+02:00
2012-06-21T16:47:49+02:00
bozót lajos (törölt)
http://blog.hu/user/554881
nagyon várom! de nem kellett hozzá a patkó formájú adapter ugye?
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/20/bp-velence-seregelyes-rackeve-bp/full_commentlist/1#c17034115
Válasz erre: Bp-Velence-Seregélyes-Ráckeve-Bp
2012-06-20T14:46:20+02:00
2012-06-20T14:46:20+02:00
vmiklos
http://blog.hu/user/145131
Milyen jo otlet -- sose jutott eszembe osszekapcsolni egy Rackevei meg egy Gardonyi turat, pedig tenyleg termeszetesen adodik. :)
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012/full_commentlist/1#c16971309
Válasz erre: 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
2012-06-12T10:38:57+02:00
2012-06-12T10:38:57+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012?fullcommentlist=1#c16971230" class="reply_nick_30602" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16971230 );">@Brain Storming</a>: Köszi :) Én nem szeretnék burkolatot. A sík/lejtős sebességgel így sincsen gond, fölfele pedig nem akarok még többet cipelni.
https://rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012/full_commentlist/1#c16971230
Válasz erre: 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
2012-06-12T10:30:35+02:00
2012-06-12T10:30:35+02:00
Brain Storming
http://blog.hu/user/30602
Gratulálok a teljesítményhez!<br />
<br />
Nem gondoltatok arra, h vmien minimális, olcsó burkolattal lássátok el a gépet (ahol lehet, persze)?
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb/full_commentlist/1#c16971162
Válasz erre: Az első magyar alsókormányos FWDMBB
2012-06-12T10:21:29+02:00
2012-06-12T10:21:29+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb?fullcommentlist=1#c16969679" class="reply_nick_30602" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16969679 );">@Brain Storming</a>: a leghosszabb 1 nap alatt 250km volt <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012">rekumbens.blog.hu/2012/06/07/pelso_2012</a><br />
2 nap alatt pedig 360km <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2011/08/11/2_x_180_budapest_tisza_to_budapest">rekumbens.blog.hu/2011/08/11/2_x_180_budapest_tisza_to_budapest</a><br />
és úgy-ahogy lehet vele hegyet is mászni <br />
<a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2012/04/18/felfekudtem_a_hegyre">rekumbens.blog.hu/2012/04/18/felfekudtem_a_hegyre</a>
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb/full_commentlist/1#c16969679
Válasz erre: Az első magyar alsókormányos FWDMBB
2012-06-12T00:55:53+02:00
2012-06-12T00:55:53+02:00
Brain Storming
http://blog.hu/user/30602
Voltatok már vele hosszútávú teszten? Ha igen, milyen hosszún?
https://rekumbens.blog.hu/2012/04/23/erdoben_rekuval/full_commentlist/1#c16899371
Válasz erre: Erdőben gurulunk
2012-06-04T15:46:59+02:00
2012-06-04T15:46:59+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/04/23/erdoben_rekuval?fullcommentlist=1#c16875985" class="reply_nick_607833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16875985 );">@xxxc</a>: A kitartó gyakorlás majd meghozza gyümölcsét, hajrá!
https://rekumbens.blog.hu/2012/04/23/erdoben_rekuval/full_commentlist/1#c16875985
Válasz erre: Erdőben gurulunk
2012-06-01T11:59:56+02:00
2012-06-01T11:59:56+02:00
xxxc
http://blog.hu/user/607833
Nagyon tetszik a filmecske!<br />
Végre elkészült az én fekvőbicajom is. Mentem is vele néhány kilométert. Az útkereszteződéseknél alig tudok elindulni, egyébként minden rendben.<br />
Emelkedőn még nem volt alkalmam menni, viszont állandóan az motoszkál az agyamban, hogy ezzel hogyan fogok megindulni hegynek felfelé, ha még a vízszintes úton is alig tudok elindulni?
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c16860332
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-05-30T15:25:37+02:00
2012-05-30T15:25:37+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c?fullcommentlist=1#c16855655" class="reply_nick_554881" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16855655 );">@bozót lajos</a>: lett megoldás, és nagyon jól működik! Mini V-fék + cyclo fékkar. Majd rakok fel képet.
https://rekumbens.blog.hu/2011/10/17/fek_adapter_26_er_to_700c/full_commentlist/1#c16855655
Válasz erre: brake adapter: 26"-er to 700c
2012-05-30T00:52:09+02:00
2012-05-30T00:52:09+02:00
bozót lajos (törölt)
http://blog.hu/user/554881
hello, találtatok megoldást végül? vannak olyan V-fékek, amiknél mozog eleget a pofa, hogy be lehessen állítani, de itthon még nem találtam rá. mi lett végül a megoldás?
https://rekumbens.blog.hu/2011/09/15/egy_felsobb_kormany/full_commentlist/1#c16498779
Válasz erre: Egy felsőbb kormány
2012-04-27T09:18:25+02:00
2012-04-27T09:18:25+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/09/15/egy_felsobb_kormany?fullcommentlist=1#c16497921" class="reply_nick_607833" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16497921 );">@xxxc</a>: nem csak szép ám, jó is! :)<br />
Van hozzá pontos 3D modell, ha szeretnél építeni <a rel="nofollow" href="http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=18607808c6e9df8e9522065f0141d28d&prevstart=0">sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=18607808c6e9df8e9522065f0141d28d&prevstart=0</a><br />
A pedálozás hatással van a kormányzásra, természetesen. Ez az első kilométereken hátrány lehet - meg kell tanulni vele biciklizni, de utána viszont óriási könnyebség, mert kéz nélkül, csak lábból is tudod irányítani, gurulás és tekerés közben is - de ezt a képeken is látod.<br />
Hegyre menni fekvővel kell egy kis kurázsi. Lassabb leszel mint hagyományos (országúti) bringával, cserébe fölfelé akár elolvashatod az emailjeidet a telefonodon ;) Lefelé viszont sokkal gyorsabb, két okból is: egyrészt mert a kisebb légellenállás a nagyobb sebesség miatt jobban érvényesül, másrészt pedig pedig az alacsony súlypont és az egyenletes súlyeloszlás miatt sokkal hatékonyabban tudsz fékezni - nem fogsz előrebukni. Hegyre menet: <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2012/04/18/felfekudtem_a_hegyre">rekumbens.blog.hu/2012/04/18/felfekudtem_a_hegyre</a>
https://rekumbens.blog.hu/2011/09/15/egy_felsobb_kormany/full_commentlist/1#c16497921
Válasz erre: Egy felsőbb kormány
2012-04-27T06:52:46+02:00
2012-04-27T06:52:46+02:00
xxxc
http://blog.hu/user/607833
Nagyon tetszik a bicaj.<br />
Én is szeretnék egy ilyesmit építeni.<br />
Kérdés: a pedálozás nem ráncigálja a kormányt jobbra-balra?<br />
Mennyire bírja a hegyet?
https://rekumbens.blog.hu/2012/03/25/szezonkezdesek/full_commentlist/1#c16186700
Válasz erre: Szezonkezdések
2012-03-26T09:20:52+02:00
2012-03-26T09:20:52+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/03/25/szezonkezdesek?fullcommentlist=1#c16185513" class="reply_nick_145131" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16185513 );">@vmiklos</a>: Télen én is montiztam, igaz csak városon belül. A szezon akkor kezdődik, amikor lerakom a montit és előkerülnek a zúzós bringák :)<br />
A 32-35 nem átlag, hanem utazó! Az átlag sztem 27 km/h lett, sajnos meglátszik rajta, hogy az elején eldumáltuk az időt és kaptunk murvás utat is egy keveset.
https://rekumbens.blog.hu/2012/03/25/szezonkezdesek/full_commentlist/1#c16185513
Válasz erre: Szezonkezdések
2012-03-25T23:17:21+02:00
2012-03-25T23:17:21+02:00
vmiklos
http://blog.hu/user/145131
A szezon nalunk <a href="http://vmiklos.hu/blog/terdmelegito">jan 2-an</a> kezdodott. ;-)<br />
<br />
32-35 km/h atlag? Respect!
https://rekumbens.blog.hu/2011/08/15/piho_masfel_kereken/full_commentlist/1#c15933353
Válasz erre: Piho ezúttal másfél keréken
2012-02-26T09:37:33+01:00
2012-02-26T09:37:33+01:00
janos55
http://blog.hu/user/708916
csatlakoznák én ís trájk családhoz csak némísegítségre lenneszúksegem az építésben méretek első kerék fel fúggesztés fék elhelyezés első kerékdőlés szőge stb
https://rekumbens.blog.hu/2012/02/23/szimplan_simplonnal/full_commentlist/1#c15925041
Válasz erre: szimplán: Simplon
2012-02-24T22:53:07+01:00
2012-02-24T22:53:07+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2012/02/23/szimplan_simplonnal?fullcommentlist=1#c15924716" class="reply_nick_709058" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15924716 );">@dartsos</a>: igen, tudom, hogy Neked más az ízlésed ilyen téren. De mivel azt tervezem, hogy az alkatrészeket cserélgetni fogom a bringák között és a campa-shimi kompatibilitás gyakortilag nullllla, ezért maradok annál, amihez már vannak cuccok. A tradíció ereje...
https://rekumbens.blog.hu/2012/02/23/szimplan_simplonnal/full_commentlist/1#c15924716
Válasz erre: szimplán: Simplon
2012-02-24T22:15:38+01:00
2012-02-24T22:15:38+01:00
dartsos
http://blog.hu/user/709058
Jólesz az!!!<br />
De....misimanó helyett én mást részesitek előnyben....főleg országútin :D
https://rekumbens.blog.hu/2011/05/26/szellozo_ulesparnak/full_commentlist/1#c15526953
Válasz erre: Szellőző üléspárnák
2012-01-16T12:20:04+01:00
2012-01-16T12:20:04+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/05/26/szellozo_ulesparnak?fullcommentlist=1#c15520201" class="reply_nick_647761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15520201 );">@B-co</a>: A post alján linkeltem az Exact-Deco Kft-t, mi onnan rendeltük tavaly.
https://rekumbens.blog.hu/2011/05/26/szellozo_ulesparnak/full_commentlist/1#c15520201
Válasz erre: Szellőző üléspárnák
2012-01-15T20:42:59+01:00
2012-01-15T20:42:59+01:00
B-co
http://blog.hu/user/647761
Sziasztok!Én üvegszálból készítettem ülést de érdeklődnék milyen párnát javasoltok!ACS10 nem találok Magyar oldalon!Köszönöm!
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15185397
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-12T09:53:36+01:00
2011-12-12T09:53:36+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
Akkor a feladat adott: elektronika beépítése, ami egy bizonyos sebesség fölött reteszeli a hátsó kereket. Amúgy lehet, hogy a cél amúgy is reménytelen, mert a pithonok tudtommal amúgy is instabilok magas sebességnél...
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15177164
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-10T22:44:50+01:00
2011-12-10T22:44:50+01:00
Piho
http://blog.hu/user/283982
nagyon tetszik ez a suhanó..... Az utánfutásos keréknek azért van szitálása nagyobb sebességnél, persze nem lehet összehasonlítani, de ha a bevásárló kocsit is toljuk mint állat akkor u.a jelenség jelentkezhet....de ötletnek tuti...talán rugós csillapítással kiküszöbölhető....
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15151824
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-07T22:25:57+01:00
2011-12-07T22:25:57+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano?fullcommentlist=1#c15150796" class="reply_nick_673266" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15150796 );">@gery169</a>: Egyén lábhosszától függ. Nézegess képeket, tonnányit találsz mindenfelé, pl. <a rel="nofollow" href="http://www.python-lowracer.de/pics/gallery/index.html">www.python-lowracer.de/pics/gallery/index.html</a>
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15150796
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-07T21:02:46+01:00
2011-12-07T21:02:46+01:00
gery169
http://blog.hu/user/673266
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano?fullcommentlist=1#c15149238" class="reply_nick_151330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15149238 );">@motyoo</a>: Ez nem ide tartozik, lowracer pythonokban mekkora kerék van elöl? Elfér az ember lába között, például egy 26"-os kerék?
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15149238
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-07T17:17:07+01:00
2011-12-07T17:17:07+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
@gery169: Nézd meg a videót! A hátsó kerék is fordul, szépen követi az ívet. Fene tudja persze, hogy nagyobb sebességnél hogyan viselkedik ez a szerkezet...
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15149233
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-07T17:16:24+01:00
2011-12-07T17:16:24+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano?fullcommentlist=1#c15148516" class="reply_nick_673266" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15148516 );">@gery169</a>: Nézd meg a videót! A hátsó kerék is fordul, szépen követi az ívet. Fene tudja persze, hogy nagyobb sebességnél hogyan viselkedik ez a szerkezet...
https://rekumbens.blog.hu/2011/11/25/ketszercsuklos_melyensuhano/full_commentlist/1#c15148516
Válasz erre: Kétszercsuklós mélyensuhanó
2011-12-07T15:47:13+01:00
2011-12-07T15:47:13+01:00
gery169
http://blog.hu/user/673266
A hátsó futóműnek van valami szerepe kanyarodáskor?<br />
A hátsó kerék is fordul ívmenetben vagy csak az összecsukhatóság miatt van?
https://rekumbens.blog.hu/2011/08/15/piho_masfel_kereken/full_commentlist/1#c15011141
Válasz erre: Piho ezúttal másfél keréken
2011-11-21T21:52:09+01:00
2011-11-21T21:52:09+01:00
Piho
http://blog.hu/user/283982
Szia Béla!<br />
<br />
Átütős tengelyes első agyat elvileg minden normális kerékpár boltban lehet vásárolni. Talán ár érték arányban a BTS a nyerő. Tengelyt én mezei 20 as csavarból oldottam meg. A kormányzásról sok sok infót találsz a neten.<br />
<br />
Piho
https://rekumbens.blog.hu/2011/08/15/piho_masfel_kereken/full_commentlist/1#c14885497
Válasz erre: Piho ezúttal másfél keréken
2011-11-08T02:46:31+01:00
2011-11-08T02:46:31+01:00
Baji Béla
http://blog.hu/user/664933
Sziasztok! <br />
Én is fontolgatom egy saját elképzelésem szerinti fekvő háromkerekű bicikli építését. Tudnátok nekem segíteni a részproblémák megoldásában? Gondot okoz pl. a kerékfelfüggesztés elkészítése, a kormánymű (közvetett kormányzású gép építésére gondoltam), ill. az alkatrészek beszerezhetősége. Létezik valami speciális kerékpáros bolt, ahol ilyen 20mm-es beütős tengelyt, ill. a hozzá való agyat meg lehet vásárolni vagy nekem kell elkészítenem az alkatrészeket egyedileg? Olyanok válaszát várom, akik már túl vannak legalább egy háromkerekű építésén, és vannak gyakorlati tapasztalataik. <br />
Üdvözlettel: <br />
Baji Béla
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c14467010
Válasz erre: Faülés: 1063g
2011-09-15T17:14:03+02:00
2011-09-15T17:14:03+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson/fullcommentlist/1#c14466994">rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson/fullcommentlist/1#c14466994</a>
https://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson/full_commentlist/1#c14467000
Válasz erre: Sedlo. Ülés fából, olcsón.
2011-09-15T17:12:01+02:00
2011-09-15T17:12:01+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson?fullcommentlist=1#c14459590" class="reply_nick_647761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14459590 );">@B-co</a>: egyébként itt <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.blog.hu/tags/%C3%BCl%C3%A9s">rekumbens.blog.hu/tags/%C3%BCl%C3%A9s</a> megtalálod az üléssel kapcsolatos posztokat
https://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson/full_commentlist/1#c14466994
Válasz erre: Sedlo. Ülés fából, olcsón.
2011-09-15T17:10:40+02:00
2011-09-15T17:10:40+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson?fullcommentlist=1#c14459590" class="reply_nick_647761" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 14459590 );">@B-co</a>: fent a "Jirka Hebeda írása" linkelt oldalán ott a pdf linkje, de oda linkelek én is az idézett angol szövegben, vagyis ide: <a rel="nofollow" href="http://rekumbens.matetelki.hu/egyeb/ules_Rib.PDF">rekumbens.matetelki.hu/egyeb/ules_Rib.PDF</a>
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/06/faules_1063g/full_commentlist/1#c14462013
Válasz erre: Faülés: 1063g
2011-09-15T07:43:24+02:00
2011-09-15T07:43:24+02:00
B-co
http://blog.hu/user/647761
S.O.S nem találtam meg a terveket!Segítsetek!Köszönöm!
https://rekumbens.blog.hu/2010/03/22/sedlo_ules_fabol_olcson/full_commentlist/1#c14459590
Válasz erre: Sedlo. Ülés fából, olcsón.
2011-09-14T20:15:14+02:00
2011-09-14T20:15:14+02:00
B-co
http://blog.hu/user/647761
Sziasztok!<br />
Ülés gondom van !Hol lehet meg nézni ,letölteni a terveket!Nem ragaszkodom a fához!
https://rekumbens.blog.hu/2011/05/26/szellozo_ulesparnak/full_commentlist/1#c13595990
Válasz erre: Szellőző üléspárnák
2011-05-27T12:32:08+02:00
2011-05-27T12:32:08+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a rel="nofollow" href="http://www.jenkinsrubber.com.au/?stg=639&view=639">www.jenkinsrubber.com.au/?stg=639&view=639</a>
https://rekumbens.blog.hu/2011/05/26/szellozo_ulesparnak/full_commentlist/1#c13591722
Válasz erre: Szellőző üléspárnák
2011-05-26T22:31:14+02:00
2011-05-26T22:31:14+02:00
Piko
http://blog.hu/user/350700
15'990 Ft. a Comfort. (4 cm vastag) Ma vettem.
https://rekumbens.blog.hu/2009/07/06/mas_sufniabol_piho/full_commentlist/1#c13382949
Válasz erre: Más sufniából: Piho
2011-05-03T11:24:56+02:00
2011-05-03T11:24:56+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
nálam ez a "már csak cicomázni kell" szokott legalább egy évig tartani... :)
https://rekumbens.blog.hu/2009/07/06/mas_sufniabol_piho/full_commentlist/1#c13379391
Válasz erre: Más sufniából: Piho
2011-05-02T21:54:26+02:00
2011-05-02T21:54:26+02:00
Piho
http://blog.hu/user/283982
... végre sikerült nekiállni trike-nak. A váz napokon belül összeáll, aztán már csak cicomázni kell.<br />
<br />
Piho
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/27/bam_bringas_reggeli/full_commentlist/1#c13377004
Válasz erre: BAM bringás reggeli
2011-05-02T17:33:41+02:00
2011-05-02T17:33:41+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
bringás22, bocs, véleltlenül kimoderáltam a hozzászólásodat... írd be nyugodtan újra, sorry! A kérdést amúgy érdemes lehet feltenned itt <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124</a> is!
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/12/amikor_mar_a_segged_is_megfajdul_a_fotelben/full_commentlist/1#c13195478
Válasz erre: Amikor már a segged is megfájdul a fotelben
2011-04-12T19:51:15+02:00
2011-04-12T19:51:15+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/04/12/amikor_mar_a_segged_is_megfajdul_a_fotelben?fullcommentlist=1#c13195194" class="reply_nick_350700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13195194 );">@Piko</a>: szerintem tökéletes volt az időzítés, én a magam részéről elképzelni sem tudok jobbat, mint egy késő délelőtti indulás és esti hazaérkezés - utána már csak egy (...) pohár bor, fürdő és szussssssssz
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/12/amikor_mar_a_segged_is_megfajdul_a_fotelben/full_commentlist/1#c13195194
Válasz erre: Amikor már a segged is megfájdul a fotelben
2011-04-12T19:26:22+02:00
2011-04-12T19:26:22+02:00
Piko
http://blog.hu/user/350700
Bocs, nem volt időm rá, csak befűztem egykupacba. Mire összevágom, addigra meg aktualitását veszíti.<br />
Talán később rövidítek rajta, ebben sok a "helybenjárás". Kb. 10' talán még emészthető.<br />
<br />
Azt gondolom, nem volt ez olyan durva táv. Megfelelő indulási időpont megválasztásával még kényelmesebben letudtuk volna.
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/04/pycikli/full_commentlist/1#c13143008
Válasz erre: Pycikli
2011-04-07T09:40:05+02:00
2011-04-07T09:40:05+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
aztán végül lebuktam: hasszan neje látott a "fotózáson" <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index473.html#post1083354">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index473.html#post1083354</a>
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/04/pycikli/full_commentlist/1#c13143005
Válasz erre: Pycikli
2011-04-07T09:39:24+02:00
2011-04-07T09:39:24+02:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
Isuka tippje: <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index472.html#post1083045">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index472.html#post1083045</a><br />
teli találat!<br />
<br />
stoki is tippelt: <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/#post1083080">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/#post1083080</a><br />
ő többet nézett ki belőlem :)<br />
<br />
Papa <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/#post1083094">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/#post1083094</a><br />
ő is jó úton járt...<br />
<br />
Python <a rel="nofollow" href="http://forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index473.html#post1083112">forum.bikemag.hu/altalanos-technikai-forum-12/rekumbensek-alias-fekves-tekeres-1124/index473.html#post1083112</a><br />
pythonra gondolt. Na majd talán legközelebb...
https://rekumbens.blog.hu/2011/04/04/pycikli/full_commentlist/1#c13122035
Válasz erre: Pycikli
2011-04-05T07:10:59+02:00
2011-04-05T07:10:59+02:00
KEEP
http://blog.hu/user/53583
már megint egy gép? te varázsolsz :-D
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12965590
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-20T19:57:22+01:00
2011-03-20T19:57:22+01:00
lompí
http://blog.hu/user/587683
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12843473" class="reply_nick_258774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12843473 );">@jónévez</a>: jajde birom az elméleti számolgatos okos embereket dehát van ijen is.
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12921810
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-16T23:29:48+01:00
2011-03-16T23:29:48+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12921603" class="reply_nick_350700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12921603 );">@Piko</a>: Ja igen, volt egy kis illesztési probléma a vázgerinc és az eleje között, de az nem a kormánycsapágy miatt volt, ezért nem ugrott be, hogy erre gondolsz. Ott a lényeg inkább az volt, hogy a 8-as összefogó-csavart 12-esre cseréltük. Lompi életbiztosítási javaslata... De a hajtási csavarodáshoz ennek tényleg semmi köze ;)<br />
<br />
Az irányítás is megszokás kérdése. Nekem már habkönnyű, de tökéletesen megértelek, hogy 5 km gyakorlattal más véleményen vagy. Eléggé különbözik ez a gép a többi lengőorútól - laposabb villaszög, nagyobb utánfutás, na meg az a fránya alsó kormány... megszokást igényel. Nekem már hálás, hallgat a szavamra! :)<br />
<br />
A "merevedések" igazából most elkeseredett próbálkozások voltak, mert a Lompi féle 1/2 colos cső nem hozta meg a hozzá fűzött reményeket. De az oldaltámaszokkal tökéletes! Két út áll előttem: <br />
-ilyen oldalmerevítéseket kap, de rendesen, szépen és természetesen hegesztve<br />
-kap egy nagyobb átmérőjű, vékonyfalú csövet a kerék köré a mostani vastagfalú félcolos helyett. Amint találok szakit, aki hajlít nekem mondjuk 40x1-es csövet, ez a buli már indul is azonnal! De amíg nem hajlítanak nekem ilyet, nincs mit tenni...<br />
<br />
Festésről természetesen szó sincs... eddig egyik masinámmal sem jutottam el rendes festésig... vagyis sosem voltam tökéletesen elégedett, mindig láttam még rajtuk javítani valót. Ezt is csak lefújtam, hogy ne egye tovább a rozsda.... Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle...
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12921603
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-16T23:04:47+01:00
2011-03-16T23:04:47+01:00
Piko
http://blog.hu/user/350700
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12917931" class="reply_nick_151330" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12917931 );">@motyoo</a>: "Homlokcső-kormánycsapágy kivitelezés elégtelen volt?" <br />
<br />
Talán még azt is írtam, hogy szar. Én haloványan emlékszem egy közel centis lógásra és kotyogásra a homlokcső környékén. Gyakorlatilag életveszélyes volt, amíg Lompi össze nem rakta. Ez volt a legnagyobb gondja a gépnek.<br />
<br />
"De mi köze ennek a középrész csavarodásához?"<br />
<br />
Annyi, hogy -nagyon helyesen- először ezt a problémát szűntettétek meg és ezt követően kezdtél bele a merevségi gondok megoldásába. Ezt nem tudom felmérni mekkora gond, hiszen alig mentem vele. Ha azt mondod lötyög, akkor biztosan úgy van. Én azzal voltam elfoglalva, hogy valahogy a gépen maradjak... Azt a habkönnyű irányíthatóságot amit még júniusban írtál, én nem tapasztaltam.<br />
<br />
A Python egy zsákutca volt, de sokat tanultam belőle. Nélküle talán nem lenne most ennyi lengőorrú.<br />
Az alsókormány is egy jó találmány (az első gépem is az volt, ja meg aPython is), csak meg kell találni a megfelelő megoldást. Szerintem ez még nem az. <br />
<br />
"Ki szokott lábletétel nélkül ennél is kisebb helyen forgolódni? "<br />
<br />
Mindannyian, ha a körülmények szükségessé teszik. Némelyik ilyen szitu a YouTubeon is fent van. És most magamat idézem:<br />
<br />
"Az igazsághoz tartozik, hogy ilyen kihívással ritkán találkozik az ember."<br />
<br />
Egy kamionnal is meg lehet fordulni, csak megszokás kérdése. Ha azt mondod, ennél kisebb ívre nincs szükséged, akkor Ok! A lengőorrúhoz társítani az alsókormányt jó ötlet, szinte adja magát. A kormányzás jórészt úgy is lábbal történik.<br />
<br />
Összességében ez egy harmónikus és szép gép, (bár azok a merevedések nem illenek a képbe, inkább vastagabb felső ívet kellett volna betenni) de még ne festd le, van még pár problémája. Szerintem ez a te Pythonod... <br />
Lesz még lesz rajta pár vágás és hegesztés, de tanulsz belőle! Mint írtam jó úton haladsz!
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12917931
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-16T17:56:47+01:00
2011-03-16T17:56:47+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12885571" class="reply_nick_350700" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12885571 );">@Piko</a>: "Homlokcső-kormánycsapágy kivitelezés elégtelen" volt? Ezt mos nem értem. Az a rész aztán robbanthatatlan. De mi köze ennek a középrész csavarodásához? Ezzel a téméval amúgy áttérhetünk a következő bejegyzésre is akár...<br />
Nagyobb körmányelfordulás: erre extrém helyzetben természetesen lehet rá szükség, szerintem elsősorban rollerezésnél. Haladásnál talán kevésbé. Tegnap pl. gond nélkül sikerült megfordulnom egy viszonylag keskeny sávon. Ki szokott lábletétel nélkül ennél is kisebb helyen forgolódni?
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12885571
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-12T21:29:14+01:00
2011-03-12T21:29:14+01:00
Piko
http://blog.hu/user/350700
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12868149" class="reply_nick_258774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12868149 );">@jónévez</a>: Akkor most szerzek megint egy barátot...<br />
Az esztétika relatív, de nekem is jobban tetszett a régi megoldás. Gyakorlatban viszont szar volt. Ennek elsődleges oka a homlokcső/kormánycsapágy elégtelen kivitelezése volt. A szívőszálakat kicserélni erősebbre ettől eltekintve nem volt butaság.<br />
Az alsó kormány rengeteg előnyt rejt. A recugbensen lévő még szorul némi javításra és hogy választ adjak jónévez kérdésére - már az első közös túrán. A számításod csak papíron állja meg a helyét, a valóságban már egy felüljárón sem tudta abszolválni a feljáró ívét. Az igazsághoz tartozik, hogy ilyen kihívással ritkán találkozik az ember.<br />
A hidak íveltségéhez: Nem vallom magam szakembernek, de egy-két dolgot tudok róluk.<br />
Milyen hídról beszélünk? egy-két vagy több alátámasztása van? Kő híd, kötél híd, lánc híd, függesztett híd? (és még sorolhatnám...<br />
Az íveltség lehet az előfeszítés vagy a teherelosztás miatt. Tehát az ívhez, minden esetben tartozik még valami. Általában a pálya. A rendszert egyben kell vizsgálni. Én továbbra is a rácsostartó szerkezetet ajánlom. Előnye, hogy minden egyes háromszöget tovább lehet osztani. Brutális merevséget lehetne kivitelezni, de érdemes? Meg kell határozni egy mászó sebességet (ahol még egyensúlyban tudod tartani a gépet) és terhelést (csomagok, öszsúly stb.) ehhez kell méretezni<br />
Az egész építés egy evolúciós folyamat. Motyoo jó úton jár! (de nekem a kilenc is páros) Piko(Python)
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12868149
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-10T20:43:50+01:00
2011-03-10T20:43:50+01:00
jónévez
http://blog.hu/user/258774
...Pláne ahhoz a mozgáshoz, amit te akarsz megakadályozni, csökkenteni.
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12868094
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-10T20:40:21+01:00
2011-03-10T20:40:21+01:00
jónévez
http://blog.hu/user/258774
Fogj három szívószálat. Húzd rá őket (mondjuk) két pizzaizére (az a háromlábú műanyg távtartó, amit a kiszállított pizza közepére tesznek, hogy ne nyomják össze egymást). Ha mozgatod a végeket, látod és érzed, hogyan csavarodnak. Most középtájon tegyél be egy szélesebb karikát, korongot, hogy a szívószálak íveltek legyenek. Nagyobb erő kell a csavarodáshoz.
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12867872
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-10T20:26:48+01:00
2011-03-10T20:26:48+01:00
jónévez
http://blog.hu/user/258774
Khm... Azok a böszme nagy teherautók és buszok, meg a sok izgő-mozgó kisebb jármű BIZTOSAN KÖZÉPEN terheli csak a hidat? Én úgy emléxem, végig használják, és valami olyat is hallottam, hogy a végeiknél sem gyengébb anyagból kell építeni...<br />
A boltív legtisztelt darabja a "zárókő", de nem ő az erő, hanem a boltív egészében...
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12865728
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-10T17:28:18+01:00
2011-03-10T17:28:18+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12855764" class="reply_nick_258774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12855764 );">@jónévez</a>: szerintem hibás a "púpos híd" eszmefuttatás, mert a hidakat középen terhelik, nálam viszont a végek merevsége számít, mindegy, hogy ha középen ráülök, meggörbül-e. De az új láncvilla amúgy biztosan nem görbül, izmos gyári darab. Szerintem a kerék körüli merevítőt kellene felizmosítani vagy merevítővel a közepén vagy ugyanilyet megcsinálni vasatagg csőből, de sajna nincs aki meghajlítja...
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12855764
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-09T21:36:48+01:00
2011-03-09T21:36:48+01:00
jónévez
http://blog.hu/user/258774
Á, 100%-os megoldást én sem tudtam volna. Képzettebb is vagy nálam bicikliépítés terén.<br />
<br />
Azonban arra gondolok, hogy hát a hidak sem vízszintesek, hanem "púposak".<br />
Ha a "szívószálak" lentebb, a villa lentebbi részére támaszkodnának, és nem egyenesek, hanem kifelé íveltek volnának, és az a villarész is kifelé ívelten futna lefelé, amelyik párhuzamos a lánccal, az talán jobban ellenállna a "görbítgetésnek".<br />
Vagy jól tévedek.
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12846896
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-09T10:02:52+01:00
2011-03-09T10:02:52+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz?fullcommentlist=1#c12843473" class="reply_nick_258774" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12843473 );">@jónévez</a>: nem tervezem levágni a kormányt, nyugi :) Ha már mondasz ellenvéleményt (mármint, hogy kár volt levágni a szívószálakat", mondhatnál mellette is valamit - hogy hogyan javuljon a dolog? Sajnos az nem vígasztal, hogy a többi lengőorrún is ugyanígy nyíródik a középrész tekeréskor, én azt szeretném, ha nálam nem nyíródna!
https://rekumbens.blog.hu/2011/03/08/csavarodo_kozepresz/full_commentlist/1#c12843473
Válasz erre: Csavarodó középrész
2011-03-08T21:19:33+01:00
2011-03-08T21:19:33+01:00
jónévez
http://blog.hu/user/258774
Hagytad a hasadba beszélni a gyereket a "két gyenge szívószál" poént...<br />
Most meg azt írod: "Sajnos az első taposópróba azt mutatta, inkább szép." -hát, nem szép. Szebb volt. "sajnos még mindig mozgolódik ha az ember nekitapos" -akkor kár volt érte.<br />
Persze, utólag könnyű okoskodni. Akkor előre szólok:<br />
<br />
Most nehogy a kormányt vágd le, mert kezded elhinni, hogy a 45fok elfordulás kevés... 45fok 1,20 tengelytávnál 1,20-as sugarú kört eredményez. 2,40-es átmérő. Kevesebb, mint egy forgalmi sáv. Kíváncsi vagyok, hányszor van szükség egyetlen életen belül kisebbre...
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb/full_commentlist/1#c12753262
Válasz erre: Az első magyar alsókormányos FWDMBB
2011-02-28T16:39:34+01:00
2011-02-28T16:39:34+01:00
motyoo
http://blog.hu/user/151330
<a href="http://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb?fullcommentlist=1#c12726035" class="reply_nick_317612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12726035 );">@taxi33</a>: Igen, jól látod: a hajtómű fordul a kerékkel. Ezt szoktuk lengőorrúként emlegetni (pozitív utánfutás esetén). Meg kell tanulni biciklizni vele, de utána nagyon hálás, lehet pl. elengedett kormánnyal (lábbal) irányítani.
https://rekumbens.blog.hu/2010/06/07/az_elso_magyar_alsokormanyos_fwdmbb/full_commentlist/1#c12726035
Válasz erre: Az első magyar alsókormányos FWDMBB
2011-02-26T04:45:07+01:00
2011-02-26T04:45:07+01:00
Első mohikán
http://blog.hu/user/317612
Ha jól vettem ki a videóból és a képekből, a hajtómű fordul a kerékkel? Ebben az esetben azért nem lehet vele olyan "könnyed a kanyargás"! Igen szűk fokban fordulhat a kerék, hogy ne sikálja le a combodról a bőrt. Egyenesben viszont biztos piszok gyors...már ha nem törik el a homlokcső egy döccenőn.