HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2008.05.12. motyoo

Recót!

Mint sokatoknak, nekem is nagyon megtetszettek a fekvőbiciklik, már egy jó ideje piszkálják a fantáziámat. Eleinte csodálkoztam rajtuk, próbáltam értelmezni őket, majd elkezdték egyre jobban és jobban fúrni az oldalamat...

Van már bicóm (gyk: kerékpár). Bicóim (gyk: monti és outi (gyk: országúti)). Van már mocóm (gyk: monocikli).
Recó (gyk: rekumbens)?!

Innen a történet a szokásos: Nézelődés. Újak. Használtak. Hanyattesés az áraktól, első kiábrándulás. Hamarosan első deazértis: majd én csinálok egyet. Huh.

Készüljön el mihamarabb, kerüljön szinte semmibe és még működjön is. Ezek a szempontok.

Végy egy női bringát. Végy egy hegesztőtrafót. Eddig rendben. Majd vesd el az ötletet, mert a vékony falvastagságú vázat csak elégetném a pincei hegesztéssel. Csigavér. Biztosan más is akart már ilyet csinálni, nézzünk körül.

A Goondolkozoás előtt/alatt jött egy este Googlézés, hogyan is érdemes ebbe belefogni, hogyan is gondolják mások. A legtöbb épített recót (közismertebb nevén reku a rekumbens, szóval fekvőbicikli) saját építésű vázzal csinálják, alig van olyan, aki meglévő masinákból rakosgatja össze.
http://howtofixbikes.blogspot.com/2007/09/how-to-build-inexpensive-suspension.html http://www.instructables.com/id/No_Weld_Recumbent_Bike_From_Recycled_Bicycles
http://www.chiark.greenend.org.uk/~armb/cycling/diyrecumbent.html
http://www.biketcba.org/TRICORR/projects/hiracer/junkbike.html
http://web.archive.org/web/20061022094132/http://traylorfwd.home.mindspring.com/fwd.html
http://www.recycledrecumbent.com/
http://www.ihpva.org/people/tstrike/home.htm
http://www.recumbent-bikes-truth-for-you.com/dirt-cheap-recumbent.html
http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/
http://www.geocities.com/drehus/
http://blog.makezine.com/archive/2008/05/build_an_inexpensive_recu.html?CMP=OTC-0D6B48984890
http://www.manytracks.com/Recumbent/RecumbentShare.htm
http://www.recycledrecumbent.com

A későbbiek során összszedett rekuépítéssel kapcsolatos érdekes oldalak:

Felhívták a figyelmemet egy rekus blogra: http://www.bentrideronline.com

Itt van kifejezetten építős borard is: http://www.bentrideronline.com/messageboard/forumdisplay.php?f=12

Illetve találni még néhány gyári rekut is http://www.bacchettabikes.com/recumbents/bikes/giro26.htm amik gyönyörűen, elbűvölően egyszerűek. A kulcsszó: monotube, egyenes monotube. Persze házilag is építettek már ilyet.

Videók és kézikönyvek házi építéshez: http://www.recumbentbuilding101.com/

És ami egyszerűségében mindent ver...

8 komment

Címkék: inspiráció tervezés rekumbens


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr72589004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PasztoriOrs 2010.04.21. 14:39:46

Sziasztok!
Én is hozzáláttam a saját gépem tervezéséhez. Amire szükségem lenne:
-Láttam itt pár gépet, amiken nagyon szép kagylóüléseket használtak. Esetleg valaki tud ezekhez beszerzési forrást, műszaki adatokat, esetleg műszaki rajzokat adni?
-A sajátomba szeretnék beletervezni RockShox Bar 2.1 (165mm szemtávolság és 38mm löket) rúgóstagot, de mivel ennek a terméknek nem ismerem a műszaki adatait, méreteit, így nem is tudok 3D modell csinálni. Esetleg ha van valakinek otthon ilyen, nagyon megköszönném, ha leméregetné nekem... Köszi, köszi, előre is... :)

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.04.21. 23:02:06

@PasztoriOrs: Ha az Optima kagylóülésekre gondolsz, azt árulják pl. az ambringában. Nem hiszem, hogy a 3d tervezésnél érdemes lenne különbséget tenni a 165mm-es tagok között, hiszen a lényeg csak a szemtávolság.

PasztoriOrs 2010.04.21. 23:37:29

@motyoo: Fontos lenne tudni a rúgós tag átmérőjét is, hiszen előfordulhat, hogy valamelyik merevítő elem a vázban útban lehet... Nem tudná esetleg valaki mégis megmérni a sajátját? A legnagyobb átmérő ismerete is elég lenne nekem.
Más kérdés: lengő villához szerintetek elegendő használni 25mm átmérőjű 2mm falvastagságú acélcsövet? Ebből terveztem meg a hátsó villát. Egy villaszár 2 hajlított csőből lenne összehegesztve elnyújtott csepp alakban a kellő merevség miatt..

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.04.22. 10:37:33

@PasztoriOrs: Egyrészt rekumbens.blog.hu/2010/04/14/lengovilla
Amúgy sztem nézd át a neten a kismllió tervrajzot amit megtalálsz, és olyan anyagot használj, amit a többiek. Ha nekik bevált: Neked is jó lesz.
Rugóstagot meg miért nem méred meg egy boltban?!

PasztoriOrs 2010.04.22. 17:41:22

Mérném én, ha lenne olyan bolt a környéken, ahol árulnak komolyabb telós bicajokat... Az volt az első egyébként, hogy bicaj szerelőknél és boltokban érdeklődtem a különféle műszaki megoldásokról... Marad a net. Azért köszi a segítséget.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2010.04.22. 22:18:33

@PasztoriOrs: Én továbbra is azt mondom, h nincs közöttük olyan különbség, hogy a tervezésben a konkrét típus bármi változást jelenthetne. Nézz körül a 3dwarehouse-ban is, ott van sok kész modell, egy-az-egyben fel tudod használni ha találsz vmi hasonlót. Sok szerencsét!

trolco 2013.10.25. 20:48:24

Rekus bringán egy 48-12-es lánckerék egy másfeles high áttételű agyváltóval(remélem, árulnak ilyet vállalható áron(mondjuk 20 ezer maximum) simán kihajtható felváltva?
nem többre tervezem mint 60 tekerés percenként...és legalább 26"-os hajtott kerékkel(a kalkulátor szerint 40-45 km/h-s utazótempó várható ezzel a hajtással)

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.10.29. 16:46:10

@trolco: Ez valami egészen hasonló elképzelés mint az én dualfine-om rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine csak megcseréled az agyváltó és láncváltó áttételeit. 40-45-ös utazót hosszú távon egyedül nem fogsz szerintem tudni kitekerni, adott esetben viszont ennél magasabb tempóra is szükséged lehet kihajtani.
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.
süti beállítások módosítása