HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.06.07. motyoo

Az első magyar alsókormányos FWDMBB

Most már bátran kijelenthetem: sikerült! Az aggodalmam a múlté. Mert, hogy volt belőle rendesen, mivel valamiért ilyen konstrukcióval eddig még senki sem állt elő Kishazánkban: lapos, 50 fokos homlokcső, pozitív utánfutás, lengőorrú (FWDMBB) kialakítás és alsó kormány. Ejjjjj, nincs mit aggódni, ez a jó bicikli! Ti jártok tévúton ;)

Ennyire azért nem volt egyértelmű a boldogság az első pillanattól kezdve. Péntek éjszaka lett menetképes, mondhatnám forgalomérett a masina, és ekkorra készültem el az új faüléséssel is. Ez a kettő kiváló párosítás: egyik sem túl élvezetes a másik nélkül - ugyanis az Optima ülés nem volt épp nálam. Gyors próba: el tudok még indulni a masinával? Hát... nem tudok... Több sem kellett, nekivágtam hazafelé... Az út elsó 1.5 km-e viszonylag meredek lejtő. Tudtam, ha egyszer legurulok, visszatekerni úgysem akarok majd, és az aljától kénytelen leszek megszelidíteni a vasszamarat. Így is tettem, elindultam (fejlámpával felszerelkezve) a kivilágítatlan Hűvösvölgyi út melletti bicikliúton. Hát mit mondjak: szar volt. Bizonytalan kormányzás, állandóan kibicsaklani akaró eleje, és ami a legrosszabb, a sötétben nem vettem észre a legtöbb kátyút és gyökérhuplit, a János kórháznál majdnem bicskáztam is egyet, mert kanyarodás közben kaptam magam alá egy jó nagyot az utóbbiból... Egy szó járt a fejemben: kínszenvedés. A 10 km-es út végére azért javult kicsit a dolog. Jó azért nem lett, úgyhogy azon morfondíroztam, hogy mennyivel is lett jobb? Ez már csak a kín vagy csak a szenvedés? Nem jöttem rá, hazaértem.

Aztán másnap beállítottam jól a kormányt, beállítottam a váltót, hogy ne kattogjon és ugráljon folyamatosan, átraktam az Optima ülést ami végre jó helyen támasztotta a derekamat és a vállamat, és így indultam neki egy apró körnek. Ja, és ellentétben a péntek éjszakával kipihent voltam, és az idő is gyönyörű, szikrázó napsütés, világos! Szinte magam sem értettem: egy gond nélkül, habkönnyen irányítható biciklin találtam magam! Óriási élmény volt, egyszer sem akart bebicsaklani az eleje, nem voltak necces szituációk, helyette könnyű indulás, biztos ívek a szűk és a hosszú kanyarokban egyaránt, még egyenesen is tudtam menni! :) Úgyhogy bevállaltam az első szereplést is:

Azt hiszem a videó magáért beszél! Tényleg ennyire könnyed vele a kanyargás!

Felmerülhet a kérdés: miért kellett ilyen biciklit építenem? Miért pont ilyet kellett? Ott vannak Lompi jól bevált masinái, de az nekem nem volt jó. Inkább hónapokig tervezgettem, aztán megcsináltam a magamét. Van sok oka, de ha már Piko ilyen szépen összefoglalta, én nem is fárasztom magam a magyarázkodással:

  • 2x26-os kerékképlet rövid lábakhoz. Alacsony üléspozíció, még alacsonyabban elhelyezett homlokcsővel.
  • a konkstrukcióból adódó nagy szabad tér. Gyakorlatilag az ülés magasságában a hajtóműig szabad a tér.
  • Volt még egy (eltitkolt) ok. Ilyet még nem csinált senki! Gratula, jó lett a gép!

 

p.s.: Adósotok voltam a múltkori postból még két képpel. Pótoltam, beraktam a helyére egyet az üléstartó pálcáról, egyet pedig az átfaragott homlokcsőtartó konzolról.

4 komment

Címkék: építés szerelés negyedik fekvőm lengőorrú fwdmbb alsókormányos


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr732062337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2011.02.26. 04:45:07

Ha jól vettem ki a videóból és a képekből, a hajtómű fordul a kerékkel? Ebben az esetben azért nem lehet vele olyan "könnyed a kanyargás"! Igen szűk fokban fordulhat a kerék, hogy ne sikálja le a combodról a bőrt. Egyenesben viszont biztos piszok gyors...már ha nem törik el a homlokcső egy döccenőn.

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2011.02.28. 16:39:34

@taxi33: Igen, jól látod: a hajtómű fordul a kerékkel. Ezt szoktuk lengőorrúként emlegetni (pozitív utánfutás esetén). Meg kell tanulni biciklizni vele, de utána nagyon hálás, lehet pl. elengedett kormánnyal (lábbal) irányítani.

Brain Storming 2012.06.12. 00:55:53

Voltatok már vele hosszútávú teszten? Ha igen, milyen hosszún?
süti beállítások módosítása