Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszönöm neked! Ez az utolsó ? bejegyzésed megihletett, elhatároztam hogy megpróbálom megcsinálni a kezeslábast. Először készítettem egy lengőorrút, majd megtanultam vele menni és folyamatosan finomítottam. Simán tudtam vele elengedett kormánnyal menni, gyakorlatilag 80%-ban így jártam. Most már elindulni is el tudok úgy, hogy nem fogom a kormányt, így hozzáláttam a kezeslábas átalakításhoz. Sok időmbe telt, mert sem anyagom sem szerszámaim nem voltak megfelelőek és szaktudásom sincsen. Végre tegnap használható állapotba került. Ma elmentem vele próbaútra, az elv működőképes, persze sokat kell még finomítanom rajta. Főleg emelkedőn érezni a plusz nyomatékot, úgy megyek felfelé, mintha húznának. Persze a kezeim hamar elfáradnak, nincsenek hozzászokva a terheléshez. Már 2 óra tekerés után elkezdtem fáradni, 4 óra után szinte teljesen leálltam a kézzel tekeréssel. kell pár ezer kilométer edzés, de én olyan 120-150%-os gyorsulásra számítok.
Egyelőre az egész gép teszt fázisban van, a váz nagyon kezdetleges. De most ősszel elkezdem a végleges biciklimet építeni, ami leginkább egy Cruzbike Vendettához fog hasonlítani, némi módosítással és természetesen kezeslábas hajtással.
Sokat kerestem az interneten a kezeslábas hajtást, de nagyon kevés infót találtam. Lengőorrút mindössze kettőt, egy elmosódott amerikai fényképet, illetve egy francia fazonét.
Mégegyszer köszönöm neked az ötleteket és a blogodban olvasott hasznos tanácsokat. Ezek nélkül sokkal nehezebb dolgom lett volna.
Üdvözlettel
Kupsza János
Ha el akarsz érni, a facebook rekusokk csoportjában megtalálsz, illetve a revomag fórumon Csavargó néven vagyok fenn.
@kisatila: Szia, nem csináltam. Szerettem a "mókuskormányt" (ami az Alphán volt), de mióta áttértem az alsókormányos lengőorrúra (Recúgbens), semmire sem cserélném le. Nem foglal helyet, nem veszi el a kilátást, a lengőorrú meg úgyis lábbal kormányzol :) Kütyümániásoknak legfőbb hátránya, hogy a kütyüket nehezebb elhelyezni.
Ettől még persze lehet jó az M kormány, nagyon sokan szeretik.
Nekem úgy rémlik, hogy anno tettem fel méretezett képeket M kormányokról, nyálazd át a bejegyzéseket rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s hátha meglesz.
Azt kérdezném , nem csináltál-e véletlenül egy M kormányt? Tudod azt a nagyot ami alatt a lábad elfér?
Nekem most még csak olyan van amit a hasadnál kell fogni-tehát normál bringakormány. Kényelmes de gondoltam kéne egy olyat is próbálni amin mint egy csopper fogsz. Esetleg hogy tudnék csinálni, csövet hajlítani? Rajzod nincs esetleg hozzá? Vagy menjek és rajzoljam le az AM bringánál? Előre is köszi, Üdv Kisatila
@cruela: ezen az ülésen 25-28 centi körüli a fenék alatti rész, de ezt a saját kényelmednek megfelelően érdemes megválasztani. Ha túl hosszút csinálsz, még mindig lehet belőle vágni utólag, fordítva már nehezebb. Van olyan kollega is, akinél az egész ülés alig szélesebb mint a két gerinc, kb. 15 cm - ízlések és pofonok!
@trolco: Ez valami egészen hasonló elképzelés mint az én dualfine-om rekumbens.blog.hu/2010/07/23/dualfine csak megcseréled az agyváltó és láncváltó áttételeit. 40-45-ös utazót hosszú távon egyedül nem fogsz szerintem tudni kitekerni, adott esetben viszont ennél magasabb tempóra is szükséged lehet kihajtani.
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.
Rekus bringán egy 48-12-es lánckerék egy másfeles high áttételű agyváltóval(remélem, árulnak ilyet vállalható áron(mondjuk 20 ezer maximum) simán kihajtható felváltva?
nem többre tervezem mint 60 tekerés percenként...és legalább 26"-os hajtott kerékkel(a kalkulátor szerint 40-45 km/h-s utazótempó várható ezzel a hajtással)
@kisatila: Én egy teló kedvéért nem bántamám. A tengelytáv teljesen jó, a tiédhez hasonló 2x26-os Azub-on www.azub.eu/CZ/recumbent-bike-azub-max/ a WHEELBASE: 1040 mm. A teló szvsz tök fölösleges, csak ballaszt, amennyiben aszfalton akarod használni ilyen 1.75x26 (vagy hasonló) abroncsokkal. Persze ha terep az elsődleges cél, akkor kell a teló!
Szia! Jól hallottam beteg vagy? Nem akarnám hogy rosszabbul legyél de nem küldenél egy emil címet ahova pár képet küldhetnék zsűrizésre?
Kicsit hosszabb a hátsó telóm mint amennyit szeretnék beépíteni a vázba..
Üdv kisatila68@gmail.com
Gazz 2018.11.13. 22:25:42
Bejegyzés: Faülés: 1063g
gabord18 2017.01.09. 14:54:03
Valaki el tudja küldeni az űlés terveit.
dolhay@gmail.com -ra
Én pedalboat-ot akarok építeni.
Köszi
Bejegyzés: Faülés: 1063g
gabord18 2017.01.09. 14:43:37
Nem jelenik meg a 3d terv.
Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet.
Bejegyzés: reCÚGbens 3D-ben
LastNomad 2016.05.30. 12:19:37
Bejegyzés: 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
lustaság 2014.09.09. 21:48:45
Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszönöm neked! Ez az utolsó ? bejegyzésed megihletett, elhatároztam hogy megpróbálom megcsinálni a kezeslábast. Először készítettem egy lengőorrút, majd megtanultam vele menni és folyamatosan finomítottam. Simán tudtam vele elengedett kormánnyal menni, gyakorlatilag 80%-ban így jártam. Most már elindulni is el tudok úgy, hogy nem fogom a kormányt, így hozzáláttam a kezeslábas átalakításhoz. Sok időmbe telt, mert sem anyagom sem szerszámaim nem voltak megfelelőek és szaktudásom sincsen. Végre tegnap használható állapotba került. Ma elmentem vele próbaútra, az elv működőképes, persze sokat kell még finomítanom rajta. Főleg emelkedőn érezni a plusz nyomatékot, úgy megyek felfelé, mintha húznának. Persze a kezeim hamar elfáradnak, nincsenek hozzászokva a terheléshez. Már 2 óra tekerés után elkezdtem fáradni, 4 óra után szinte teljesen leálltam a kézzel tekeréssel. kell pár ezer kilométer edzés, de én olyan 120-150%-os gyorsulásra számítok.
Egyelőre az egész gép teszt fázisban van, a váz nagyon kezdetleges. De most ősszel elkezdem a végleges biciklimet építeni, ami leginkább egy Cruzbike Vendettához fog hasonlítani, némi módosítással és természetesen kezeslábas hajtással.
Sokat kerestem az interneten a kezeslábas hajtást, de nagyon kevés infót találtam. Lengőorrút mindössze kettőt, egy elmosódott amerikai fényképet, illetve egy francia fazonét.
Mégegyszer köszönöm neked az ötleteket és a blogodban olvasott hasznos tanácsokat. Ezek nélkül sokkal nehezebb dolgom lett volna.
Üdvözlettel
Kupsza János
Ha el akarsz érni, a facebook rekusokk csoportjában megtalálsz, illetve a revomag fórumon Csavargó néven vagyok fenn.
Bejegyzés: Újabb négykézlábas
kisatila 2014.04.13. 10:08:11
Visszajött a levelem..+küldtem pár képet.
Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?!
Üdv Kisatila
Bejegyzés: Elméleti magaslatok
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2014.04.12. 22:19:30
Ettől még persze lehet jó az M kormány, nagyon sokan szeretik.
Nekem úgy rémlik, hogy anno tettem fel méretezett képeket M kormányokról, nyálazd át a bejegyzéseket rekumbens.blog.hu/search?searchterm=korm%C3%A1ny&searchmode=OR&submit=Keres%C3%A9s hátha meglesz.
Bejegyzés: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés
kisatila 2014.04.12. 16:07:58
Azt kérdezném , nem csináltál-e véletlenül egy M kormányt? Tudod azt a nagyot ami alatt a lábad elfér?
Nekem most még csak olyan van amit a hasadnál kell fogni-tehát normál bringakormány. Kényelmes de gondoltam kéne egy olyat is próbálni amin mint egy csopper fogsz. Esetleg hogy tudnék csinálni, csövet hajlítani? Rajzod nincs esetleg hozzá? Vagy menjek és rajzoljam le az AM bringánál? Előre is köszi, Üdv Kisatila
Bejegyzés: Javítások: hajtómű megerősítés, kormánymagasító befejezés
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.11.28. 09:29:35
Bejegyzés: Faülés: 1063g
cruela 2013.11.20. 21:26:41
Egy annyit szeretnek kerdezni, hogy milyen szeles a leghosszab rud amit az uleshez hasznaltal?
Bejegyzés: Faülés: 1063g
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.11.19. 15:29:27
Bejegyzés: Eladó az Alpha
Péter Sárkány 2013.11.18. 23:23:29
Mennyibe kerül?
Bejegyzés: Eladó az Alpha
dumbola 2013.11.04. 20:34:10
Bejegyzés: Acélvázkészítés - ahogy a Nagykönyvben...
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.10.29. 16:46:10
Szerintem nézz kürül a gyári kombinált váltók körül (Sram dualdrive) vagy javaslom a dualfine megoldást ha tudsz szerezni egy 78-es vagy 8-as agyváltót.
Bejegyzés: Recót!
trolco 2013.10.25. 20:48:24
nem többre tervezem mint 60 tekerés percenként...és legalább 26"-os hajtott kerékkel(a kalkulátor szerint 40-45 km/h-s utazótempó várható ezzel a hajtással)
Bejegyzés: Recót!
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.06.09. 10:21:52
Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013
kisatila 2013.06.06. 20:00:47
A vázra hegyesztenék egy másik csövet felfelé ami tartaná a háttámlát és a teleszkópot-www.ambringa.hu/components/com_virtuemart/shop_image//product/35750218bf81e1a5775a3570ef4cbfac.jpg Remélem érthető és nézhető leszek! Köszönettel Kisatila
Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013
kisatila 2013.06.06. 19:47:27
Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013
motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2013.06.06. 12:45:24
Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013
kisatila 2013.06.05. 07:43:43
Kicsit hosszabb a hátsó telóm mint amennyit szeretnék beépíteni a vázba..
Üdv kisatila68@gmail.com
Bejegyzés: Fekvőbringás találkozó 2013