Azon morfondíroztam, mi is ez pontosan? Kategóriájában természetesen egy FWDMBB (azaz Front Wheel Drive Moving Bottom Bracket), vagyis elsőkerékhajtású lengőorrú. De nem a szokásosok közül való. Persze a különféle megvalósítások, a LompiBike-ok és Elefántok (hogy a legnépszerűbb hazaiakkal induljon a lista), a flevobike, a Chinkara és az airbike variációk ugyanazon témára. Alapvetően mindegyikre hasonlítanak a terveim, leginkább talán az airbike-ra, de teljesen egyikre sem. Úgyis kell neki találni egy nevet, itt van hát az alkalom! Mi a legjellemzőbb erre a fekvőre? Szerintem az, hogy a pilóta szeme elől semmi sem takarja a kilátást: nem lóg be a kormány, de még csak boom sincs, csak a kerék felső pereme látszik a perifériában. Air, airy, wind, szellős, huzatos? Free, szabad, kötetlen? Szóval ezek közül valamilyen bike, bringa, bent, fekvő. Mik passzolnának jól össze? Freebike, Windbike, Airybent, Airbent? Szellőbringa vagy csak egyszerűen Huzat, Huzatos? Ti mire asszociáltok?
Update (2010.02.17.): Huzat? Hát cúg! Legyen reCÚGbens?!
És az aktuális tervek:
Mi változott?
- A vázgerincből eltüntettem a törést, így az merevebb lett. Fölösleges volt, mivel az ülést így sem kell feljebb rakni.
- A sok egyedi alkatrész helyett igyekeztem minél több gyárit használni, ennek egyetlen célja, hogy egyszerűbb legyen majd a kivitelezés. A hátsó raptobike villa helyett normál első villa került be, a bicikli eleje pedig a zártszelvény helyett egy normál első villából és egy rendes hátsó háromszögből, pontosabban annak a láncvillájából és középrészéből áll.
- Az első merevítésre berajzoltam egy alternatív lehetőséget: a kerék ívére hajlított, majd félbevágott cső sárvédőként is működhet. Kérdéses ennek a méretezése, én félek attól, hogy a megfelelő merevség csak komoly súlytöbblet árán érhető el. A lényeg, hogy valamilyen merevítés lesz elöl, akár ennek a kettőnek a kombinációja is elképzelhető, ahol a funkcionális feladatokat a vékony, egyenes csövek töltik be, a hajlított félcső pedig csak design. Majd elválik.
- Kapott egy praktikusabb vonalvezetésű, de továbbra is alsó kormányt
Kialakult a központi csukló koncepciója, választottam csapágyat is. A homlokcső mindkét végén lesz egy-egy SKF 6301-2RSH 12x37x12 mm méretű, mindkét oldalon tömített mélyhornyú golyóscsapágy - hacsak el nem keveredik a postán...
Utolsó kommentek