HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2012.02.17. motyoo

Elméleti magaslatok

Épp úgy járt a tavaszra tervezett meglepetés-projektem, mint egy visszautasított pályázat: elbukott, még mielőtt elkezdődött volna. Azért így is elvitt néhány órát.

Ott kezdődött a történet, hogy megtetszett egy másik gányolós blog, a magas.blog.hu. Gondoltam fellélegzésképpen az újabb fekvő építése előtt csinálok egy magasbiciklit. Jelen pillanatig sem tudom megindokolni, hogy mire jó egy ilyen, hiszen magában egyesíti a fekvő és a normál bringák minden hátrányát: amellett, hogy lassú és kényelmetlen, még irányítani is macerás, a hirtelen szitukban pedig eléggé balesetveszélyes. Na de mint tudjuk az ilyen projektek mögött sokszor nem az észérvek állnak, úgyhogy bele is fogtam a tervezésbe. 

Első követelmény: le tudjam vinni az utcára, utána pedig vissza a "biciklitárolómba", vagyis a hatodik emeleti gangra, a liftben. Normál bringát az ember a hátsó kerekére állít és usgyi, de a magasnál ez nem segít. Szóval a követelmény: összecsukató legyen, mint régen a Magnum - lásd a szöveg mellett. Két lehetőség kínálkozik erre, hajtogathatunk a függőleges és a vízszintes tengely mentén is. Előbbi a lánc hajtogatását is eredményezi, és bár erre láttunk már gyönyörű megoldást, én inkább amellett döntöttem, hogy ne bántsuk a hajtást, szóval marad a bicikli függőleges kettéhajtása, valahol a felezőtengely mentén. Tuti, új csavar az új koncepcióban! Ilyet még biztosan nem csinált senki! Á, dehogynem. Van ez az olasz srác a négyfelé hajtható magasbicójával (itt meg a vid), meg aztán itt az a lányka épp egy olyasmi magason, amit első körben én is gondoltam. Úgyhogy első lépésként még szeptemberben beújítottam ezt a használt váltós összecsukható kempingbiciklit

Kezdetét vette az elmélkedés a hogyanokról. Úgy döntöttem, nem akarok két csuklópontot (mint a fenti lányka bringáján), hanem beérem csak a kempingbringáéval - ami egyébként állati kényelmesen használható, nem kell csavargatni a kioldáshoz és összecsukáshoz, hanem egy rugós retesszel elegánsan egy mozdulattal nyitható és csukható. A másik döntésem az volt, hogy nem akarom összegányolni az eredeti vázat, hanem valami reverzibilis megoldást kell kitalálni. Erre az ötlet az volt, hogy mind az ülés magasítását, mind pedig a kormány magasítását egy rövid stucni fogja tartani, ami a kormány esetében a villanyakra, az ülés esetében pedig a nyeregcsőre (25,4-es szerencsére) fog rácuppanni. Ezzel a bonthatóságon túl azt is nyerem, hogy lehet szórakozni az előre-hátra döntögetéssel. Kívánkozik még egy merevítés, hogy ne az egyetlen csukló viselje a (hosszabb erőkar miatt megnövekedett) terhelést, és esetleg a kományt is ki lehetne háromszögelni. Valahogy úgy nézhetne ki, amit a szélső képen is láttok.

Eddig a pontig elégedett is voltam. Aztán beköszöntött a hideg idő, a recúgbenst eltettem téli álmot aludni, és elkezdtem használgatni a kempinget közlekedésre. Na ez tette be az ajtót végleg. A maga kategóriájában biztosan jó darab, de a fekvő után elviselhetetlenül lassú! Próbaképpen beraktam előre egy 26"-os villát és kereket, ez érezhetően javított a sebességen. A kényelmet a változás nem nagyon befolyásolta, mivel eddig is pocsék volt - na de kérem, milyen is lehetett volna a fekvők után! Ezen a ponton elgondolkodtam. A kényelem miatt nem aggódtam, hiszen a geometriát a magasítás után olyanra alakítom, amilyenre csak jól esik. De 26"-os első kerék ide vagy oda, még így sem találtam alkalmasnak egy Bp-Szentendre-Bp távra a lassúsága miatt, úgyhogy úgy döntöttem, tavasszal eladom. Ezzel vége is a magasbicikli projektnek, az erőforrásaimat átallokálom egy új elképzelés köré - ami már szintén egy jó ideje motoszkál bennem: nem más ez, mint a recúgbens versenyváltozatának elkészítése. A tervek már körvonalazódnak, de erről majd később...

Van még néhány kép, itt találjátok a galériát.

 

 

1 komment

Címkék: magas folding


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr513258134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisatila 2014.04.13. 10:08:11

szia!
Visszajött a levelem..+küldtem pár képet.
Nincs egy emil címed ahova továbbít6tom..?!
Üdv Kisatila
süti beállítások módosítása