HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2012.04.10. motyoo

Mint aki Niva felezőáttételt épít a Ferrariba

Kicsit öszvéresedett a Simplon. Sajnos kiderült az elmúlt időszakban, hogy rendes hegymászásra nem alkalmas a 39/53-as első tányérkombó a gyári 12-25-ös Ultegra hátsó sorral, mert nagyon hosszú rajta a legrövidebb áttétel is - megfájdítja a térdet a lassú taposás. Lehetőségből több is van rendes pörgetős hegyi áttétel beépítésére, a hivatalos út vagy

  • tripla FC-6703 (109990.-) hajtómű (új átdobóval és fékváltókarral) csillagászati pénzekért, vagy
  • kompakt FC-6700 hajtómű 98990.- listaáron - ez még mindig jócskán meghaladja a teljes bicikli értékét

Vagy ugye az ember ügyeskedik, mint azt már megszokhattuk. Így került most egy 11-32-es montis sor a hátsó Ultegra agy kazettájára, aminek köszönhetőn az áttételi tartomány pontosan akkora lett, mintha a gyári sor mellé kapott volna egy tripla első hajtóművet a bringa, az átalakítási költség viszont a töredéke, egészen pontosan a fenti hivatalos megoldás mintegy 3%-a. (Hátsó váltónak megkapta a pyciklin pihenő régi, '96-os évjáratú XT-met.) A 97%-os megtakarítás persze jár egy kis kompromisszummal: ugyan a végáttételek ezzel a 39/53 x 11-32 megoldással megegyeznek a 30/39/52 x 12-25 triplatányéroséval, de az egyes áttételek között nagyobb lesz az ugrás, vagyis "messzebb" lesznek egymástól. Persze még így is sokkal közelebb, mint az Alfine-on...

Az átalakítás célja persze nem csak a Simplon hegyimasinává tuningolása. Mivel ez a kerék kerül majd az "új recúgbensbe", ott is szükség lesz erre az áttételre. A tervek szerint marad az LX 26/36/48-as hajtóműve, ami a szóban forgó öszvéresített kerékkel gyönyörűen kiadja majd a mostani mászóáttételt, végáttételben viszont jóval többet fog nyújtani.

Szólj hozzá!

Címkék: áttétel


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr504375387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása