Kicsit öszvéresedett a Simplon. Sajnos kiderült az elmúlt időszakban, hogy rendes hegymászásra nem alkalmas a 39/53-as első tányérkombó a gyári 12-25-ös Ultegra hátsó sorral, mert nagyon hosszú rajta a legrövidebb áttétel is - megfájdítja a térdet a lassú taposás. Lehetőségből több is van rendes pörgetős hegyi áttétel beépítésére, a hivatalos út vagy
- tripla FC-6703 (109990.-) hajtómű (új átdobóval és fékváltókarral) csillagászati pénzekért, vagy
- kompakt FC-6700 hajtómű 98990.- listaáron - ez még mindig jócskán meghaladja a teljes bicikli értékét
Vagy ugye az ember ügyeskedik, mint azt már megszokhattuk. Így került most egy 11-32-es montis sor a hátsó Ultegra agy kazettájára, aminek köszönhetőn az áttételi tartomány pontosan akkora lett, mintha a gyári sor mellé kapott volna egy tripla első hajtóművet a bringa, az átalakítási költség viszont a töredéke, egészen pontosan a fenti hivatalos megoldás mintegy 3%-a. (Hátsó váltónak megkapta a pyciklin pihenő régi, '96-os évjáratú XT-met.) A 97%-os megtakarítás persze jár egy kis kompromisszummal: ugyan a végáttételek ezzel a 39/53 x 11-32 megoldással megegyeznek a 30/39/52 x 12-25 triplatányéroséval, de az egyes áttételek között nagyobb lesz az ugrás, vagyis "messzebb" lesznek egymástól. Persze még így is sokkal közelebb, mint az Alfine-on...
Az átalakítás célja persze nem csak a Simplon hegyimasinává tuningolása. Mivel ez a kerék kerül majd az "új recúgbensbe", ott is szükség lesz erre az áttételre. A tervek szerint marad az LX 26/36/48-as hajtóműve, ami a szóban forgó öszvéresített kerékkel gyönyörűen kiadja majd a mostani mászóáttételt, végáttételben viszont jóval többet fog nyújtani.
Utolsó kommentek