Mi is kell nekem a hátsó meghajtású rekuhoz a piros alapbicón túl?
- egy 20"-os kerék (régi kettétörött kempingbicikliből maradt)
- egy előre felerősített hajtómű
- elvezetni a láncot a hátsó kerékhez
- ülés
- magas kormány (az alsó kormányzást megcsinálni nem merem bevállalni egyelőre)
A következő lesz a sorrend. Először a legrázósabbal kezdem, aztán szépen haladok a könnyebbnek ítélt feladatok felé:
- Hajtómű felerősítés
- Lánc elvezetése hátra
- Kormány magasítása
- Ülés
Akkor hát fogjunk hozzá!
1. Hajtómű rögzítés
Gerry Lauzon blogja ihlette a megoldást. Ennek a lényege, hogy a villát felcsavarozza a vázra, amibe előről rádugja a hajtóművet tartó csövet. Kiváló ötlet, ha az ember egy gyors prototípust épít!
Igyekeztem ésszel miszlikre darabolni flyerz gyönyörű (...) és hasonlóképpen tiszta (...) vázát. A szükséges rész (ami szó szerint kipottyant belőle) a hajtómű, benne a monoblokkal és egy csővel, amit fel tudok erősíteni a biciklire. Ígyhát meghagytam a vázból a nyeregcsövet és az alsócsövet is. A nyeregcső pontosan illik a villaszárra, így ezt könnyű lesz felerősíteni ha a villa már stabilan a helyén van. Viszont amennyiben gyengének bizonyul (egy 28.6 mm külső átmérőjű 1-1.5 mm falvastagságú acélcsőről beszélünk aminek a teljes hajtási energiát csavarodás, nyíródás és görbülés nélkül továbbítani illene) akkor kénytelen leszek a (majd' 10mm-rel vastagabb átmérőjű) alsócsövet használni a felerősítéshez. Bár tartanánk már ott, hogy ez kiderül...
A cél most az, hogy felerősítem a villát a vázra. Ezen lesz időm gondolkodni egy hétig, hiszen kb ennyi idő múlva jutok legközelebb a műhelybe... Addig is lássuk, mi a cél, amit el kellene érni:
Most a villát csak a fék és váltó bowdenjei tartják, de egy hét múlva remélhetőleg elkészül a tarószerkezet.
Utolsó kommentek