A tervek szerint alakult. A felső láncvezető görgőt (egy régi országúti bringa kiberhelt váltójából) egy szögvas tartja, ami a villanyakhoz van erősítve. Az alsó görgőt egy közönséges és nem túl erős vízvezeték-bilincs tartja.
Rögtön adódott is az első konstrukciós probléma: a villát jobb olalról tartó szögvas a lánc útjában van. Alapvetően két lehetőségem van: vagy fúrok rá egy lyukat és ott átbújtatom a láncot, vagy laposvasra cserélem. Az utóbbi megoldás mellett döntöttem, ami több variációs lehetőséget enged, mondván, egyelőre nem tudom biztosan, hogy a villa (és így a lánc) pozíciója végleges-e.
Időközben gondolkodtam a kormányon is. Sokáig arra próbáltam megoldást találni, hogy csináljak egy fix kormány magasítót. Ehhez kellenek mindenféle precíziós csövek, esztergályos mester. Ezeket mind nehéz beszerezni. Aztán amikor a hatodik emeletre tartva sikerült beszuszakolni a biciklimet a liftbe, rájöttem, hogy a magasított reku-kormány nem férne ide be. Olyan kormányt kell tehát csinálnom, ami egyszerűen ledönthető előre vagy hátra úgy, hogy a földtől ne legyen távolabb, mint a monoblokk. Így be fogok férni vele a liftbe. Kitaláltam szépen lassan a megoldást, vettem is hozzá egy 90 fokban dönthető stucnit és fantasztikus Osanos kormányt. Az alapanyag egy része megvan, a kormány magasítását pedig meg kell oldani, ez a következő feladat.
Itt tartunk most:
Utolsó kommentek