Bár épp, hogy kezd alakulni az Alpha, már formálódik bennem a jövő évi terv. Egy tandem, a Hase Pino-hoz hasonló.
A csak fekvős tendemeknek borzasztó hosszú a tengelytávja. Nehéz vele elférni, a menőverezhetőség rovására is megy, bár biztos vagyok benne, hogy a stabilitásuk fantasztikus. A Pinoban nagyon tetszik, hogy rövid a tengelytáv: csak 145cm.
Van nagyobb felbontású kép is.
Amit biztosan máshogy csinálnék a gyárihoz képest:
- az irányítás (kormányzás, váltás, fékezés) nem csak az ülőnél, hanem a fekvőnél is lehet. Egy kormánycsonkra kerülnek a kezelőszervek, amit átrakható az alsó kormányról a normál kormányra. Aki nem kormányoz, kap kapaszkodót: a fotel tetejéhez erősítve az ülőnek, aljához erősítve a fekvőnek.
- fekvősebb fotel. Ülés ledönt, hajtómű feljebb. Emiatt elképzelhető, hogy kicsit kell majd nyújtani a tengelytávon.
Meggondolandó, hogy ne csak a hátsó kerék legyen meghajtva. Nem szerencsés, hogy a fekvőre ugyanolyan pedálfordulatszám van eröltetve, mint a "normál" pilótára. Hajtsa inkább a fekvő az első kereket, az ülő pedig a hátsót. Picit több súly ugyan, de van szabadonfutás, illetve a különböző pedálfordulatok is megoldva.
Lehetne-e monotube a tandem? Bírná-e a 50x1-es acélcső? Kérdéses. Talán segíthetne egy ilyesmi megoldással egy alsó merevítés. Könnyű, de a célnak megfelel. Talán majd segítséget kérek SilverLWB Frigyes kollegától...
Ahogy mások gondolják, milyen a Pino:
- Review1
- Review2 (pdf)
- Tapasztalatok és módosítások (franciául)
Még tandemekről általában:
- cannondale outi tandem geometriája
- outi és monti tandemek geometriája
Utolsó kommentek