HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2009.11.10. motyoo

Beavatás

A múlt héten szerdán túlestem a beavatási ceremónián (azaz volt szerencsém kipróbálni egy lengőorrút)! Nagy köszönet Pythonnak, és semmivel sem kisebb közvetett köszönet az alkotónak, Lompinak!
Eldicsekszem rögtön azzal, hogy Magyarországon én vezettem először hóesésben lengőorrút :) Bár a dolognak ez a része nem volt egy óriási élmény...


Na a lényeg: a Schönhertz koli előtt találkoztunk Pythonnal. Ki-ki a saját masináját megülve elkarikáztunk az Infoparkba. Nekem már ez is érdekes szakasz volt, hiszen láthattam, ahogy Pyhon teljes biztonsággal üli meg a lengőorrút, dinamikusan kanyarog vele, ráadásul szűk íveken is, és padkázik gond nélkül. Szóval fel volt adva a lecke! Beleültem, az első elindulás(i próbálkozás) jókora meglepetést okozott, de talán a harmadik nekifutásra már sikerült megtenni néhány métert. További kb. 10 perc ismerkedés, becézgetés, izzadás és gondolkodás után sikerült annyira uralni a masinát, hogy nekiindultunk egy városi próbaútnak. Ácsi, gondolkodás? Nem csak ügyesség kell egy bringa vezetéséhez? Nem csak, legalábbis ebben az esetben. Órási különbség egy olyan masinát vezetni, aminél a hajtással befolyásolod a kormányzást, ráadásul emiatt kézzel sokkal kevésbé tudsz kormányozni. Át kell állni fejben. Ez lehet egy idő után csak a megszokás, de egy kis tudatossággal rá is lehet segíteni, hogy gyorsabban menjen az átprogramozódás. Én annyit találtam ki, hogy megpróbálom magamban visszaszorítani azt a biciklis beidegződést, hogy az első keréknek mindig egyenesen kell állnia, és megpróbáltam hagyni, hogy lengedezzen kicsit az orra. Bár ez ökörhugyozás rajzolatú nyomvonalat eredményez, mégis sokban segít abban, hogy az ember ne akarjon néhány méterenként megállni, mondván, hogy már megint nem arra megy a bringa, amerre akarom. A furcsak az egészben, hogy egy kis orrbillegetés alig befolyásolja a menetirányt, nyugodtan megengedhető, viszont cserébe nagyon sokat segít a lengőorrú megszelidítésében. Szerintem.

 

Szóval nekiindultunk az Infoparkból a Hungária körúton a XIII. kerületbe. Ez egy 13 km-es út. Volt benne hideg-meleg: padkázás, szűk rész, útfeltúrás sárral, ráadásul gyakorlatilag végig esőben, havasesőben mentünk. Az elején kb. 3-4 km kellett ahhoz, hogy biztonsággal tudjak menni amerre akarok, ne nagyon kacsázzak. Ekkor már Pyhon be is mert állni mellém diskurálni. Szűkebb helyeken viszont később is tiszta stressz volt, főleg fal mellett. De nagyon hálás a gép, ha az ember nem próbálja karból irányítani: azt úgyse lehet. Én legalábbis azt tapasztaltam, hogy ha kicsit hagyom, hogy a lábam vezessen, akkor nem csak, hogy a karom nem fáj az ellentartástól, de sokkal könnyebben is kezelhető. Szóval beigazolódni látszott tekerés közben a módszer, amit az elején kigondotlam. Az utolsó 1-2 km-en egy kicsit megint bizonytalanabbnak éreztem a vezetést, de mint utóbb kiderült, elhagytam az anyát, ami az ülést alul rögzítő csavart tartotta fixen, így lötyögős lett az ülés, valószínűleg ebből adódótt a bizonytalanság.


A vázgeometriáról: az 55 fokos villaszög kiváló. Igaz még nem tudtam nagyon kis ívben fordulni, de nem éreztem zavarónak az állítóllagos kerékbillenést. Úgyhogy a saját lengőorrúmnál is maradok az eredetileg tervezett 55 foknál! Viszont beigazolódott egy félelmem:beleért a combom az első villa vállába. Tehát valóban szükséges lesz a saját gépemre a tervezett furmányos villamegoldás (hamasoran posztolom a terveket, addig is lehet a képtáramban nézegetni őket).


Nem tudom mit lehet még mondani: jó cucc ez a lengőorrú, engem meggyőzött. A városban a 20/26-os fekvőm után felüdülés volt a 26/26. Ugyanolyan ülésmagasság mellett mehet blee 2 db 26"-os kerék, vagy hátulra akár 28"-os is. Szóval megy tovább a lengőorrú tervezgetés... a koncepció viszont a tesztnek köszönhetően marad a régi, nem kell rajta változtatni! 120cm tengelytáv, 55 fokos homlokcső, furmányos elsőrész.


Nem marad el a bizonyíték sem:

2 komment

Címkék: negyedik fekvőm lengőorrú


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr581501231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

citromosjegestea · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.11.11. 14:49:07

Lehet, hogy konzervatív vagyok, de nem értem mi a jó a fekvő bicikliben?!
Bár az is igaz, hogy ha nem jól súlyozom ki a táskámat, akkor a hazaút végére már görcsöl a derekam a rendes bicajon. O.o

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2009.11.11. 16:29:02

@citromosjegestea: Objektíven: kényelmesebb, gyorsabb, kíméli az izületeket, érdekes entitások az utakon a fekvők. Szubjektíven: ha csinálsz sajátot, akkor kiélheted a tervezéssel a kreatív hajlamaidat, az építéssel pedig az ezermester vénádat. Bővebben: ha tényleg érdekel, akkor szerintem érdemes inkább a fekvős fórumon beszélni erről forum.bikemag.hu/showthread.php?t=1124
süti beállítások módosítása