Lompinál jártam, új bringát csináltam. Szinte... ugyanis nem én csináltam hanem Ő, és nem új bringát, csak a Recúgbens elejét frissítettük kicsit.
A cél nem volt más, mint hogy csökkentsük a tekerésből adódó csavarodást/nyírást, ami a középrésznél jelentkezik. Gergő szépen lemodellezte a dolgot, ilyesmi jelenségről van szó (persze nem ilyen durván, a modellen jelentősen el van túlozva a mozgás)
ami kb. így viselkedett ha, az ember jól megtaposta a pedált |
Nézegettem sokféle megoldást, hiszen ez a csavarodás minden elsőkerékhajtású fekvőnek - lengőorrúnak és pythonnak - a problémája kell legyen. Mint mindent, ezt is sokan sokféleképpen oldották meg.
Elnézve ezeket a bringákat, én erősen gyanítom, hogy itt is csavarodik a középrész. Na de ez nem jogosít fel arra, hogy ne akarjam megoldani a saját problémámat! A dinamikus modell és a többiek megoldásai alapján tehát két dolgot terveztem el:
- a láncvilla szívószálait (ez 13x1,2-es cső volt) le kell cserélni erősebbre, erre a célra kézenfekvő egy eredeti láncvilla. Lompi rábeszélt, hogy akkor már ne vágjuk le róla a középrészt sem, bízva a gyári hegesztésben. Így is tettünk, kapott egy új láncvillát és középrészt a régi helyett.
- a vízszintes szívószálak helyett (ez 10x1-es cső volt) a kerék ívére görbített merevítőt kellene rakni a kerék köré. Erről lemondtam még mielőtt nekifogtunk, aztán a mester mégis rábeszélt. Úgyhogy csináltunk egy ilyet fél colos csőből.
és tessék nézni a gyönyörű AWI varratokat (igen, ez itt a reklám helye) |
Ez már állati bika merev, mi? Sajnos az első taposópróba azt mutatta, inkább szép. Gyanítom, hogy kénytelen merevebbnek lennie, mint volt, de sajnos még mindig mozgolódik ha az ember nekitapos (ülésbe befeszül, kis áttétel, haddszóljon). Sebaj, nem csüggedek! Ha a kerék körüli feles cső nem is javított a szívószálakhoz képest, a láncvilla cserével biztosan beljebb vagyunk. Legközelebb kap majd még egy merevítőt lemezkét a középrész csatlakozásánál, hátha segít. Meg már alakul a fejemben a hajlított csőhöz is egy merevítés, talán ezt is megpróbálom a hétvégén. Meglássuk!
Aztán - hogy legyen sikerélmény is - teszteltem ... egy másik masinát, de mondom meg melyiket ;) Jóóóóóó volt! Aztán ha már benne ülök, megnéztük a hajtóműcsavarodást. És hát mi történt? (Ezt sem mondom el.)
De ki-ki megírhatná (akár kommentben), hogy az ő középrésze hogy viselkedik, ha álló helyzetben kis áttételben a féket behúzva jól odalép neki. Bemozdul, bebillen oldalra vagy áll mint a cövek?
És persze hálás köszönet Gergőnek és Lompinak!!!
Utolsó kommentek