HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2011.09.07. motyoo

Pécs-Orfű-Balatonszárszó-Siófok

Volt kis családi kiruccanás a múlt héten. Nem biciklitúra stílusban, hanem pihenős-láblógatós stílusban, biciklizéssel egybekötve. Levonatoztunk Pécsre, átvágtuk magunkat a Mecseken a tavaly átadott új bringaúton Orfűre - itt volt a táborhely. Jártunk Abaligeten, megnéztük a környék nevezetességeit és geoládáit, aztán áttekertünk Balatonszárszóra, és újabb láblógatást követően átgurultunk Siófokra a Balaton mellett, ahonnan vonat vissza Bp-re.

A riogató hírekkel ellentétben (jelen helyzet szerint legalábbis) a Pécs-Orfű bringaút tökéletes állapotban van, óriási élmény végigtekerni rajta. Gyönyörű helyeken visz a Mecseken át, és emellett változtatos is: váratlan rövid kaptatók (ahol a csomaggal megpakolt elsőkerekes recúgbensnek már kipörgött az első kereke, holott Papánál már levizsgáztam mászásból Gödöllőn...), hosszú 10%-os "szerpentines" emelkedők, és 10%-os ereszkedők jönnek egymás után megtűzdelve olyan éles hajtűkanyarokkal, amiket épphogy be tudok venni. Szóval a bringásokat kiválóan elszórakoztatja ez a bő 15km-es szakasz, aztán egyszer csak megjelennek a hegyoldalban a házak és már Orfűn is találja magát a gyanútlan utazó.

Orfűről és környékéről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, nagyon szépen rendben van a környék, látszik, hogy csurrant-cseppent a tavalyi Pécsi (Európa kulturális fővárosa) pénzekből az itteni tavak környékére is. Ápolt közterületek, ízléses (magán)porták, igényesen felújított és rendben tartott múzeumok. A tó közvetlen környezete is nagyon kellemes, majdnem körbejárható (de legalábbis körbegurulható...) a parti sétányon, ami nincsen agyonpakolva korlátokkal, amitől sokkal természetesebbnek hat a kiépített környezet. De ami ezeknél is nagyobb élmény volt: csupa-csupa kedves, barátságos, közvetlen emberrel találkoztunk, ami nekem (főleg az egész évi személytelen bp-i tapasztalatok után) óriási élmény volt.

Az Orfű-Szárszó szakasz is nagyon kellemes volt, az útvonalat úgy állítottam össze, hogy a lehető legkevesebbet kelljen fő- és nagyforgalmű úton menni, így egy dombokkal sűrűn (mondhatni végig) tűzdelt 110km-es táv lett a vége, a GPS logok szerint összesen 633m emelkedéssel. Pilóták és vasak jól teljesítettek - utóbbi esetében természetesen elsősorban nem a fantasztikus Merida Urban kerékpárra vagyok büszke, hanem a recúgbensre.

Nagyon jól tudtam vele mászni, az ereszkedéseknél pedig rendszeresen átléptem a 60km-es óránkénti sebességet, egyszer a 70km/h-t is, szóval a menetstabilitással nagyobb sebességeknél sincs gond! A meredekebb kaptatókon jó hasznát vettem a duAlfine 150%-os szorzójának, nekem továbbra is nagyon jól beválik ez a megoldás! A szorzó szükségessége megkérdőjelezhetetlen, a 8-as Alfine egymaga a 306%-os áttételi tartományával nem lenne elég az emelkedőkre. (Emlékeztetőül, hogyan is született a duAlfine? Kiindulásként van egy agyváltónk és igényünk egy szorzóváltóra. Ugyebár kell hozzá egy láncfeszítő (a függőleges villapaucs miatt), szóval adja magát egy hátsó váltó használata erre a célra. Ha már ezt úgyis cipeljük magunkkal, minek bajlódjunk egy első átdobóval, ha a szorzót meg lehet oldani hátul is? Nem kell hozzá mást tenni, mint az eredeti Alfi fogaskerék mellé felcsavarozni egy nagyobbat. Ezzel elkészült a duAlfine, és máris lehet használni a hátsó váltót a két fokozat közötti "kapcsolásra".) Na ennyi talán elég is lesz a recúgbens dícsérgetéséből :)

Egy dolgot újítottam erre az útra: a kormány markolatait közelebb húztam egymáshoz, mégpedig úgy, hogy a markolatok hossztengelye közötti távolság 44cm legyen. Miért is annyi? Mert ez a mérete a (legszélesebb) szabvány országúti koskormányoknak. Ez a 44-es markolattávolság 6-7 centivel szűkebb a korábbinál, nem sok szabad helyet hagy a fenekem mellett, ezért is volt kérdéses, hogy működhet-e a dolog. De szerencsére kiderült, hogy működhet, sőt nagyon is jól működik! És nem csak, hogy elviselhető, hanem kifejezetten kellemes ez a szűkebb kormányfogás, úgyhogy hamarosan cserélek országúti kormányra, amitől elsősorban egy kis esztétikai javulást, másodsorban pedig minimális súlycsökkenést várok.  

Képgaléria itt, a Szárszó-Orfű szakasz útvonala és GPS logja pedig itt érhető el.

Szólj hozzá!

Címkék: túra rekumbens negyedik fekvőm dualfine


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr883208400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.