HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2011.10.17. motyoo

brake adapter: 26"-er to 700c

Ha az ember fia országútiasítani szeretné a monti kerekeken nyugvó v-fékes fekvőjét, hamar rájön, hogy ha a fék pozícióján nem módosít, akkor a fékpofák a küllők közé fognak beakaszokodni az első lejtő végén. Szóval újra kell pozícionálni a meglévő féket, vagy új megoldás után nézni. Lehetőségből van temérdek, én alapvetően olyanokra gondolok, hogy a 26"-os és 28"-os kerekeket utána tudjuk ide-oda cserélgetni:

  • tárcsaféket használni, így egyazon konzolt lehet használni mindkét kerékmérethez
  • patkóféket használni a 28-as kerékhez, a V-féket pedig a régi kerékhez
  • új V-fék tüskét aplikálni a villa túloldalára, és akkor a keréktől függően a villa egyik- vagy másik oldali tüskéjére rakni a V-fékeket

Mindhárom megoldás hegesztéssel jár: vagy a tárcsafék konzolját, vagy a patkófék tartóját, vagy a V-fék tüskéket fel kell taknyolni a vázra. De van egy no-weld megoldás is:

  • fékadapter, vagyis átalakító 26"-osról 28"-as, 700-as felniméretre

Gyártanak páran ilyet, összegyűjtögettem a fellelhető fotókat, leírásokat és kész termékeket: csinál ilyet a dreambike, az xtracycle és a mavic is, de egy CNC masinával is könnyedén előállítható "házilag"... Szóval ha valakinek van esetleg tervrajza pontos méretekkel, azzal bővíthetjük a listát.

8 komment

Címkék: fék


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr333082517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2012.05.30. 00:52:09

hello, találtatok megoldást végül? vannak olyan V-fékek, amiknél mozog eleget a pofa, hogy be lehessen állítani, de itthon még nem találtam rá. mi lett végül a megoldás?

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2012.05.30. 15:25:37

@bozót lajos: lett megoldás, és nagyon jól működik! Mini V-fék + cyclo fékkar. Majd rakok fel képet.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2012.06.21. 16:47:49

nagyon várom! de nem kellett hozzá a patkó formájú adapter ugye?

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2012.06.21. 17:25:02

@bozót lajos: nem, semmi extra, csak a mini V és bármilyen canti fékkar.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2012.06.21. 18:48:45

milyen markaju a fek? Vagy barmelyik cross mini v fek jo helyre teszi a pofat hozza?

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2012.06.21. 23:03:46

@bozót lajos: barmelyik jo. En XLC feket es Acor fekkart vettem, mert ezek voltak a legolcsobbak.

bozót lajos (törölt) · http://bozotorszag.blog.hu/ 2012.06.22. 06:32:17

basszus,nem hiszem el,hogy ennyire egyszerű a megoldás... mindjárt el is gurulok egy bici bótba,megnézem:)

motyoo · http://rekumbens.blog.hu/ 2012.06.22. 09:21:00

@bozót lajos: na ácsi, ácsi, lehet, hogy másról beszélünk! :)
A mini V-vel pontosan ugyanolyan kerékre tudod ráállítani a féket, mint a normál V-fékkel. Szóval a 26"->28" konverziót nem oldja meg!
Hogy oldottam én meg végül? Itt a postban volt egy olyan lehetőség, hogy "új V-fék tüskét aplikálni a villa túloldalára, és akkor a keréktől függően a villa egyik- vagy másik oldali tüskéjére rakni a V-fékeket", szóval én ezt csináltam végül, és az új V-fék tüskére kapott mini V-t a bringa. Itt a téma folytatása amúgy rekumbens.blog.hu/2012/05/23/orszaguti_kormany_es_a_v_fek az eredmény pedig ilyen rekumbens.matetelki.hu/4/DSC03120.JPG.html (itt még normál V-fékkel, utána ezt cseréltem le minire)
süti beállítások módosítása