HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2012.05.23. motyoo

Összeilletlenség - országúti kormány és a V-fék

Mindig megdöbbenek, hogy mennyire átjárhatatlan az országútis és a montis világ. Sokszor persze lehet észérveket találni, pl. nyilván ésszerűbb egy montira V-fék, hiszen bőven elég helyet enged egy ballonos guminak és sárvédőnek (vagy épp egy jókora sárkupacnak), de mindezek fölöslegesek egy országúti biciklire, ahova a lehető legpraktikusabb egy patkófék a kis méretének, súlyának és légellenállásának köszönhetően. A mechanikákból adódik, hogy ezekhez más-más fékkarra van szükség, ez is rendben van. Na de amikor azt mondják a boltban, hogy "á, úgysem fog jól működni a montis váltód országúti váltókarral" akkor azért felmerül bennem a kérdés, hogy ezt mi indokolja, miért más a húzása egy outis váltókarnak a montis testvéreihez képest, miközben egy 12-15-ös és egy 11-34-es fogaskeréksor hézagolásában viszont nincsen különbség? Ha ez ember biciklit épít és szeretne kilépni a megszokott - és nekem sokszor indokolatlannak tűnő - keretekből, ilyenekbe úton-útfélen belefut. 

Sajnos mindig lehet újat tanulni ezen a téren. Emlékeztek még tavalyról, amikor elhatároztam, hogy lecserélem a recúgbens kormányát koskormányra? Aztán ősszel meg is próbálkoztam egy alternatív megoldással, de az sajnos nem jött össze, nem passzolt a kormány görbülete a vázhoz. Mostanra jutottam el odáig, hogy beszereztem egy 44-es PRO LT anatomic outi kormányt, átalakítottam a stucnimat szétszedhetőre, és már csattintottam is bele az új szerzeményt a régi helyére. Gyönyörűen passzol, elfordul teljes terjedelmében az első kerék, kényelmes, szóval minden szép és jó - egészen addig, amíg el nem kezdtem felrakni a kezelőszerveket. Nagyon nem akartak felmenni, úgyhogy a subler elő-, a turpisság pedig kiderült: az egyenes kormány 22,2mm-es átmérőjével szemben az országúti 23,8mm vastag. Hogy a macska rúgná oldalba, aki kitalálta ezt a 1,5mm-es méretkülönbséget - amit józan ésszel körbegondolva aztán semmi, de semmi nem indokol!

És itt kezdődött az aktuális kálváriám, a cél: fékkart és váltókart varázsolni a meglévő felszerelésekhez az országúti kormányra. Azt gondolnátok, hogy létezik 23,8mm-es bilinccsel V-fékkar? Én ezt gondoltam, de tévedtem. Elviekben létezik ugyan egy Tektro fékkar ami pont ez tudja, de azon túl, hogy nagyon borsos az ára, itthon be sem tudják szerezni a forgalmazók. Bilincses 23,8-as fékkarból persze Dunát lehet rekeszteni, 2-3 ezer forint körül már több típusból is lehet válogatni, de ezek persze mind csak és kizárólag cantilever/patkófék kompatibilisek.

Mi marad? Olyan lehetőségek merültek fel bennem hogy

  • fogok egy montis fékkart és szépen kibővítem a lyuk/bilincsméretet. Lehet persze, hogy többre, mint 23,8mm-re kell bővíteni, mert a kormány hajlatain is át kell majd imádkozni. Ha lötyög, kap majd valamilyen fém alátétet. Ha pedig majd valamikor montis kormányra akarom visszarakni, kap még több alátétet. Nem tetszik, nagyon kókány szagú.
  • átalakítom az új koskormányt úgy, hogy levágom a végét és megtoldom egy max. 22,2mm átmérőjű alu csővel, ideális esetben egy normál (montis) kormánnyal. Háááááát....... nem a legszebb megoldás.
  • lecserélem a meglévő V-féket, mégpedig mini V-fékre. Miért jó ez nekem? Mert így tudok hozzá használni canti fékkart (igen, ez való a mini V-fékekhez), ami olcsó és van belőle választék. Az akció teljes költsége kb. megegyezik a fenti Tektro fékkar árával, viszont bárhol beszerezhetők az alkatrészek.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr304531680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása