Most találtam ezt a nagyon informatív bejegyzést a tandemeknél szokásos hajtási dilemmák összefoglalásáról a skidmark blogon. Megörültem neki, hiszen épp azon morfondírozom, hogy milyen módon lenne érdemes összekötni a hajtóműveket: bal oldali lánc és jobb oldali láncvezetés merülhet fel.
Mindegyikről olvashatunk a linkelt postban, nézzük sorban:
- lánc a bal oldalon: A kérdés, hogy honnan szerzek balmenetes hajtókart?
A probléma többféleképpen orvosolható, én a menetrögzítőtől is megkaptam a stabil eredményt, igazán stabil műszaki eredményre vágyóknak pedig az olcsóbbik módszer a hajtókarok átperselyeztetése a kívánt menettípusra. Ez egy csapásra megoldja a pedálok kérdését is, hiszen a klasszikushoz három darab jobbos kell. Patentpedálhoz még nagyobb galiba egy így menetelt karral hozzájutni. A drágábbik megoldás egy tandem hajtókarszett, ami egy csapásra megold minden problémát-csak győzd megfizetni.
A perselyezésről pedig itt találtam egy élménybeszámolót. - lánc a jobb oldalon: A kérdés, hogyan lehetne megtartani a hegymászó áttételt?
A jobbhajtás megoldja a tiszta oldal problémáját, de rögtön felvet másokat. Ha a kis lánckeréken van összekötve a hajtás, ugrott a hegyremászó áttételünk
OK, nem lettünk sokkal okosabbak. Na de olvassuk csak tovább, van itt valami érdekes!Létezik egy olyan megoldás is, amely a három lánckeréken kívülre helyezett áthajtó lánckerékkel dolgozik. Ez esetben ha megvan a jó láncvonal, már csak az áthajtó lánckerék méretét kell úgy belőni, hogy ne zavarja a hátrafelé hajtó lánc útját, valamint az első váltót. Vagyis a nagytányérnál kisebbnek kell lennie.
Igazzából a legutóbbi miatt idéztem a fent linkelt bejegyzésből. Ez egy jópofa ötlet, leginkább az tetszik benne, hogy nem kell sem lecserélni sem pedig eldobni a meglévő hajtókart. A független hajtás kérdése persze nem megoldott, valahogy egy csapágyat kellene varázsolni az egyik tányér alá...
Utolsó kommentek