HTML

Rekumbens - CsináldMagam

Fekvőbiciklik. Gyönyörű, érdekes masinák. Méreg drágák. Tehát? Rekumbens építés á lá sufni. CsináldMagam, Uram!

Masináim

Pycikli (2011)
 minden a Pycikliről

reCÚGbens (2010)
 minden a reCÚGbensről

Alpha (2009)
 minden az Alpháról

Magnum (2008)
 minden a Magnumról

Első próbálkozás (2008)
 minden a kezdetről

Ahol szoktam...

Címkék

3d modell (11) 3d nyomtató (1) 50000 (1) adatlap (1) agyváltó (5) airbike (4) alapanyag (10) alfine (2) alsókormányos (1) alsó kormány (1) amp (1) angol menet (2) anyag (1) aszimmetrikus rugóstag (1) átmérő (2) áttétel (3) balaton (2) befejezve (1) bike2usb (1) bolti átalakító (1) bontó (1) boom (1) carving reku (1) chinkara (1) critical mass (1) cruzbike (1) csepel (1) csomagtartó (2) csőméret (2) csomgtartó (1) csukló (3) danamid (1) dualdrive (2) dualfine (3) eladó (2) első prototípus (10) építés (3) eső (1) evezős rekumbens (1) extracycle (1) fa (1) falvastagság (2) fék (2) fekvőbicikli (1) fekvőbringa (1) fényvisszaverő (1) ferdinand gt3 rs (1) festés (1) flevobike (2) folding (2) fólia (1) fwd (2) fwdmbb (2) galéria (1) görgő (3) görkori (1) gumi (2) gyári (1) gyerek (1) gyűjtemény (1) gyula (1) hajtókar (2) hajtómű (7) harmadik prototípus (34) hason (1) hatásfok (1) hátsó felfüggesztés (2) háttámla (1) hiba (1) inspiráció (1) kardán (1) kerék (3) km óra (1) költségek (3) kormány (6) lánc (7) láncváltó (1) láncvezetés (1) láncvilla (1) láncvonal (3) lengőorrú (14) lengővilla (2) lift (1) limucikli (1) magas (2) második prototípus (38) más sufniából (10) meglévő (1) monorue (1) monowhell (1) negyedik fekvőm (48) négykézláb (4) nordic walking (1) olasz menet (2) oldalkocsis motor (1) oldaltáska (1) összehajtogatva (1) összerakva (7) össztelós (1) ötödik fekvőm (1) ötvenezer (1) pelso (4) pogó (2) posrche (1) próba (6) pycikli (5) python (3) reklám (1) rekumbens (98) rekusit (1) sablon (1) sebesség (1) sketchup (2) sr26 (1) stabilitás (2) stucni (4) súly (1) swb (1) szerelés (33) találkozó (2) tandem (8) tandem egymásnak háttal (1) teleszkóp (2) tervezés (43) tervező (1) töltés (1) triál (1) trike (1) túra (8) ülés (9) üléshuzat (1) üléspárna (1) ülés alatt (1) usb (1) utánfutás (3) váltó (1) váz (8) vázanyag (1) ventisit (1) video (2) villasaru (1) villaszög (1) zártszelvény (1) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • Gazz: Sajnos nem lehet letölteni a terveket, hibát dob a szerver. Esetleg valahova máshova fel tudnád ra... (2018.11.13. 22:25) Faülés: 1063g
  • gabord18: Sziasztok! Valaki el tudja küldeni az űlés terveit. dolhay@gmail.com -ra Én pedalboat-ot akarok... (2017.01.09. 14:54) Faülés: 1063g
  • gabord18: Szia! Nem jelenik meg a 3d terv. Tudnál adni hozzá egy működő linket v. a tervet. (2017.01.09. 14:43) reCÚGbens 3D-ben
  • LastNomad: Gratulálok a teljesítményhez :) (2016.05.30. 12:19) 6:55 - 2012-es Pelso/Balaton Maraton beszámoló
  • lustaság: Kedves Motyoo! Végigolvastam a blogod, amikor építettem a rekumat és sokat tanultam belőle, köszö... (2014.09.09. 21:48) Újabb négykézlábas
  • Utolsó 20

2010.04.23. motyoo

Üléstartó Nordic Walking botból

 Ez szanti1 ötlete volt, aki nem rég  a terveknél kommentelte be.  Mint legutóbb Jirkát - a cseh srácot, aki a faülést kitalálta -, most szanti1-et is sikerrel kifaggattam a részletekről, fia pedig csinált nekem illusztrációt is a műről. Köszönöm a családi összefogást és közreműködést :) Mindannyiunk okulására a műhelytitkok napvilágot látnak: 

Használltcikk kereskedőtől vettem -Nagykanizsán- állítható hosszúságú, két részes botot. Ez úgy állítható, hogy a két részt egymáshoz képest elforgatva oldunk ill. rögzítünk egy hasított kúpos szerkezetet. A teljes belső szerkezet műanyag, jobbos-balos menet mozgatja a kúpokat. 
Az alsó (vékony) alu csőhöz kapcsolódik a menetes orsó jobb és bal menetes résszel. A menetek átmérője- a szerelhetőség érdekében- különböző. A két kúp szembe fordítva van felcsavarva, és radiálisan bütyök van mindkettőn a forgathatóság miatt. A kúpok között van a hasított hüvely, melyet a kúpok feszítenek széjjel. A hüvely hasításába illeszkedik a két bütyök. 

Az alsó részbe fix csatlakozót esztergáltam, a cső furatába fémragasztóval rögzítettem. ( A túlfedés kerülendő, könnyen reped a cső!)
A felső csatlakozó a csőben könnyen elforog, de tengely irányban ~0,2mm-t  mozog. Ezt úgy értem el, hogy a cső furatába lazán illesztett csapra egy beszúrt hornyot esztergáltam, amibe a cső anyagát radiálisan "begörgőztem" egy csapággyal. 
A horony külső élét le kell kerekíteni, és a görgőző szerszámmal óvatosan kell alakítani az anyagot, mert kemény és könnyen reped.

A teljes képtárat itt találjátok, íme egy képnyi ízelítő:

2 komment

Címkék: ülés nordic walking negyedik fekvőm


A bejegyzés trackback címe:

https://rekumbens.blog.hu/api/trackback/id/tr251914412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisatila 2012.08.19. 09:08:40

Szia! (sziasztok)

A kormánnyal van egy kis gondom..
Nem tudom a Lompi féle nagy "M" kormányom vagy AM kormányom legyen ami előre hajlik. Milyen zsanér rendszerrel oldjam meg? (ötlet hogy hol van még ilyesmi zsanér) A másik gondom az az ,hogy ha az első villa nem dől olyan szögben ,mint ahogy tovább menne a kormánycső, akkor a kanyarodásnál nagyon oldalra kell kinyújtanom a kormányt. Esetleg döntsem meg az első villát mint egy csopperen?
Nincs egy másik elérhetősége valakinek (Pesten, telefon, garázs) ahol meg tudjuk ezeket diskurálni? Nincs kivel megosztanom..
Üdv Kisatila
süti beállítások módosítása