Ez szanti1 ötlete volt, aki nem rég a terveknél kommentelte be. Mint legutóbb Jirkát - a cseh srácot, aki a faülést kitalálta -, most szanti1-et is sikerrel kifaggattam a részletekről, fia pedig csinált nekem illusztrációt is a műről. Köszönöm a családi összefogást és közreműködést :) Mindannyiunk okulására a műhelytitkok napvilágot látnak:
Használltcikk kereskedőtől vettem -Nagykanizsán- állítható hosszúságú, két részes botot. Ez úgy állítható, hogy a két részt egymáshoz képest elforgatva oldunk ill. rögzítünk egy hasított kúpos szerkezetet. A teljes belső szerkezet műanyag, jobbos-balos menet mozgatja a kúpokat.
Az alsó (vékony) alu csőhöz kapcsolódik a menetes orsó jobb és bal menetes résszel. A menetek átmérője- a szerelhetőség érdekében- különböző. A két kúp szembe fordítva van felcsavarva, és radiálisan bütyök van mindkettőn a forgathatóság miatt. A kúpok között van a hasított hüvely, melyet a kúpok feszítenek széjjel. A hüvely hasításába illeszkedik a két bütyök.
Az alsó részbe fix csatlakozót esztergáltam, a cső furatába fémragasztóval rögzítettem. ( A túlfedés kerülendő, könnyen reped a cső!)
A felső csatlakozó a csőben könnyen elforog, de tengely irányban ~0,2mm-t mozog. Ezt úgy értem el, hogy a cső furatába lazán illesztett csapra egy beszúrt hornyot esztergáltam, amibe a cső anyagát radiálisan "begörgőztem" egy csapággyal.
A horony külső élét le kell kerekíteni, és a görgőző szerszámmal óvatosan kell alakítani az anyagot, mert kemény és könnyen reped.
A teljes képtárat itt találjátok, íme egy képnyi ízelítő:
Utolsó kommentek