Nagyon remélem, hogy holnap a tervek szerint sikerül felhegeszte(t)ni néhány dolgot a vázra, így elkészül a boom tartókonzolja is. Addig is tervezgetem a láncvezetést, ha minden jól megy, akkor így fog kinézni:
Zölddel a leendő görgők.
Feszített (előre) oldal - narancssárgával: ebben nincs semmi érdekes. Sajnos kénytelen vagyok ilyen sok törést rakni bele, mert ha a láncot a hátsó fogaskoszorútól egyenes vonalban vinném előre, "pogózna" tekerés közben a hátsó kerék. A montiváz tehát azt erőlteti rám, hogy a racsni és a gyári hajtókar között az eredeti úton vezessem a láncot, csak utána kapok szabadkezet.
A vissza-irányban két lehetőség van:
1. Láncvezető csővel - barnával: az apró töréseket (a villanyaknál és az eredeti középrésznél) egy láncvezető cső fogja megoldani. Ebben a megoldásban van egy kis szokatlan, mégpedig az, hogy a lánc a villán belül, a két villaszár között fog futni. Ezt az ötletet azért tesztelni kell még...
2. Görggővel - citromságával: abban az esetben, ha az előző megoldás valamiért nem jönne össze. Egy helyen (a középrész környékén) tűnhet úgy az ábrán, hogy magába akar akadni a lánc. De nem, mert más síkban fut előre, illetve hátra: előre a vázhoz egészen közel, míg vissza pedig a váz síkjátóltól egy kicsikével távolabb.
Tom2-től kaptam az ötletet, hogy láncvezető csőnek (lágy műanyag alapanyagú) padlófűtéscsövet használjak. Görgőnek pedig használjak danamidot, amit pl. itt is meg lehet venni. Láncvezetési tanácsadót is írtak már, részletes tervekkel.
Utolsó kommentek