Nézelődöm, hova érdemes rakni az alsó kormányt, hova kerüljön a forgáspont. A legkönnyebben megvalósítható megoldás az alsó, de közvetlen kormányzás egy meghosszabbított stucnival, mint ezen a Toxyn:
Hátránya az, hogy a kormány csak kicsit elmozgatható, mert a markolat távol van a forgásponttól, ezért hamar beleütközik az ülésbe - bár ez minden bizonnyal csak nagyon kis tempónál, éles kanyarokban okozhat gondot. Nincs lehetőség változtatni a korányozási áttételen, mint az indirekt megoldásoknál, ami biztos jó, bár nekem nincs még vele sok tapasztalatom. A könnyű megvaslósításon túl persze még az is előnye, hogy a kormányzás közvetlen marad, mint a felső kormányos bringáknál, nem okoz bizonytalanságot az indirekt kormányzásból adódó holtjáték - bár ez nagyon kevés és gyorsan szokható.
Indirekt kormányzás esetén a kormány, vagyis a kormányszár nem a villához van fogatva, hanem a vázhoz van erősítve egy csapágy, ami a kormány forgáspontja, a villát pedig tolórudas megoldással mozgatják. Viszont más-más gyártók ezt a csapágyat más-más helyekre hegesztik fel a vázra. Az Azub gépeknél például az ülés mögé rakják a kormánycsapágyat.
Ezzel ellentétben a Nacza ennél egy jó arasszal előbbre, az ülés elé rakja a forgáspontot.
A képről az is látszik, hogy máshova képzeli a Nacza a markolatokat is, az ülés elé, míg az Azubnál az ülés mellett vannak. Gondolom a lényeg csupán annyi, hogy a markolatokhoz mínél közelebb kerüljön a forgáspont (mármint vízszintesen), így lehet a legtöbbet forgatni, mielőtt beleakadna az ülésbe a markolat. A következő lépés tehát kitalálni, mi a kényelmes markolat-pozíció. Eddig az egyetlen alsó kormány, amihez szerencsém volt, egy Azub 5-ös az AMbringás túra alkalmával. Ez abszolút kényelmes pilótapozíciót tett lehetővé, de mielőtt hegesztésre kerül a sor, kell még másokat is próbálnom.
Apropó, előbb kellene valami, amihez lehetne hegeszteni az alsó kormányt! Ehhez pedig először is össze a vázat kellene meghegeszteni. Bár a marás már elvileg elkészült, sajnos a március elejére kitűzött időpont csúszik, csúszik, csúszik, egészen április első szombatjáig.
Utolsó kommentek