Szép mi? :)
Fura lehet ez a kép az elmúlt évek tükrében. Eddig csupa montira hasonlító, montiból készült bringával találkozhattatok ezen a blogon, erre most itt egy gyönyörű aluvázas karbonvillás fulltegrás országúti (ezt szoktam sokszor outinak rövidíteni), mellette egy karcsú íves outi villa, és még egy váz is?
Hát igen, új szelek fújnak. A tervek szerint gyorsabb, de kényelmetlenebb szelek, ugyanis a következő fekvő a jól bevált reCÚGbens országútiasított, mondhatnánk verseny változata lesz. Szokásomhoz híven persze próbálom - értelmes komromisszumokon belül - a lehető legtöbb rugalmasságot, alakíthatóságot megtartani. Ez a leendő a fekvő esetében nem más, mint a kerekek cserélhetősége montis kerekekre. Ha ez összejön, akkor van egy túinván fekvőm, ami a kerekektől függően tudja nyújtani egyrészt azt a komfortos, agyváltós, de tempós túrázós stílust amit a mostani, de egy kerék (és néhány alkatrész) cseréjével megközelíti a Vendettát, és felveszi a versenyt dartsos gépével, vagy épp Lompi friss versenyrekuival. (Aki még bírja a Simplonos képeket, itt megnézheti az összeset.)
Amikor súlyról van szó, nem tud nem eszembe jutni rekupapa beszólása:
Mindig azt a példát szoktam felhozni, hogy 1 kilót feljebb vinni 1000 méterrel, az pontosan annyi munka, mint egy tonnát felpakolni 1 méterrel magasabbra.
Aki tehát egy kiló túlsúllyal vág neki egy átlagos túranapnak, az veheti úgy, hogy először felpakol egy tonna cementet egy utánfutóra, aztán a többiek nyomába eredhet. Este pedig elmondhatja hogy egy kiló ide vagy oda, az tök mindegy.
Ez persze jó kis vitaindító, mert a súly nem minden. Ha pl. elmész a családdal egy hétvégi szentendrei kiruccanásra, többre fogod értékelni a kényelmes agyváltót, a ballonos gumikat és a vastag üléspárnát, mintha minden egyes úthibánál katapultálnál az ülésből a római parti bicikliúton a versenyreku üléséből... Egyik mellett sem teszem le a voksomat egyelőre. Előbbi előnyeit már élveztem, a jövőben próbálok elfogyasztani egy szeletet a másik tortából is, aztán majd meglátjuk mi jön ki a végén - na ez nem idén lesz!
Skicc szintjén már van rajz. Aztán jönnek az első rendes tervek is hamarosan, csak előbb (a többi terv mellé) digitalizálnom kell a kék donorvázat és a Simplon bicó kerekeit - ugyanis ezeken fog gurulni a leendő.
Utolsó kommentek